Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år?
Ja, jag har redan bokat. 161 74.19%
Ja, jag ska boka senare. 39 17.97%
Nej, jag väljer något annat land. 4 1.84%
Nej, jag ska stanna hemma i år. 2 0.92%
Jag vet inte. 5 2.30%
Jag bor i Grekland. 6 2.76%
Antal röster: 217. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2013-02-25, 16:10
SussieJ SussieJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 11
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Farligt, farligt... Vi hade planerat för flera år i förväg vilka öar vi skulle ta och i vilken ordning, och så kom vi till Karpathos. Och kommer inte därifrån! Det är dit vi åker så snart vi har möjlighet. Andra öar får vänta...

Karin
som alltid längtar ner
Ja, det är lätt att fastna för något ställe, många verkar ha fastnat för Tilos också! men samtidigt vet man inte vad man missar om man inte testar något nytt Det jag är mest orolig för är maten, Vi hoppade över Grekland i några år, för Vi var less på den dåliga mat som serverades på de senaste öarna ( ingen nämd och ingen glömd) vi hade varit, men nu när Vi kom till Tilos så var det fantastiskt bra, riktig grekisk och som hemlagad mat överallt
Svara med citat
  #42  
Gammal 2013-02-25, 16:17
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av SussieJ Visa inlägg
Det jag är mest orolig för är maten
Finns ingen anledning att oroa sig för maten på Karpathos. Sist jag var ner stannade jag i sju veckor och fick inte dålig mat någonstans. Fast visst har man sina favoriter, det är klart. Hör av dig om du bestämmer dig för Karp, så kan du få några tips.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #43  
Gammal 2013-02-25, 19:09
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Hej. Oj vad många som åker flera gånger/år!! Vi har bara bokat en resa, visserligen 2 veckor, på Naxos!!

Å andra sidan var jag på Cypern i april förra året, sen Naxos i Juli och Naxos i september igen. Resan i september bokade vi ca 1 vecka efter vi bokade den i Juli.

Den var så löjligt billig så vi hade inte råd att inte åka, Bara 5300 på Spiros, Naxos

Men man vet ju aldrig vad som händer senare i sommar. Får ju hoppas man hittar en resa till, så man står ut att vara på jobbet i 11 månade till
Svara med citat
  #44  
Gammal 2013-02-27, 14:39
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 890
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Det blir Kreta 19-26.5. Känns fantastiskt eftersom det inte blev något Grekland ifjol!

/ Anne
Svara med citat
  #45  
Gammal 2013-03-08, 13:12
AkT32s avatar
AkT32 AkT32 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Grängesberg
Inlägg: 33
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Hej!
Två resor till Kreta (så klart) är bokade.
Den första 4/5 till 18/5 och sedan måste det ju till en höstresa också vilket blev Kreta igen 31/8 till 21/9. Båda resorna är till Kato Stalos.
Alpo
Svara med citat
  #46  
Gammal 2013-03-09, 16:17
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nytt år innebär nya Greklandsresor. Jag ska absolut åka till Grekland i år, bara jag har hälsan. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år? Eller väljer du något annat alternativ? Lägg din röst här ovan.

Ja, äntligen är det bokat! En vecka i september på Kalymnos. Jag är inte en sån som har möjlighet att vara i Grekland flera veckor eller månader, jag får nöja mig med en vecka då och då. Helst en på våren och en på hösten. Nu har det blivit så att det bara blev en vecka i fjol och det verkar som om det blir samma sak i år. Men jag är så glad för det! Det är i alla fall en vecka!
Jag hade kunnat bli utan... och det går ju inte!

/Eva
Svara med citat
  #47  
Gammal 2013-03-09, 22:52
jukka_ts avatar
jukka_t jukka_t är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 53
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Precis bokat 2 veckor (28 Juli -> ), Agia Marina/Ilianna
hotel och som förra året blir det några 3dagars utflykter till
Sfakia/loutro och Paleochora eller andra spännande ställen...

Ser fram imot Ilianna med den fantastiska värden Joanna
och god mat på Resturante Romanza och snack med George
i poolbaren på kvällarna :-)

SL!
Jukka
Svara med citat
  #48  
Gammal 2013-03-10, 20:55
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Sommarens resa går till Ios. Ett hugskott efter att ha läst en miljon trådar på forumet. Det är precis 30 år sedan vi var där senast. Tror ändå att vi kommer att känna igen oss även om vår camping har stängt.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2013-03-10, 21:35
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Sommarens resa går till Ios. Ett hugskott efter att ha läst en miljon trådar på forumet. Det är precis 30 år sedan vi var där senast. Tror ändå att vi kommer att känna igen oss även om vår camping har stängt.
Du kommer att känna igen Dig!
Jag besökte Ios "30 år efter" 2011. Min syster firade sin 50-års dag där efter att vi firade hennes 20-årsdag på Ios 30 år tidigare. Då 1981, var vi fem tjejer som båtluffade i Grekland för första gången. Det gav mersmak! Campingen är stängd, men jag tror att vi har andra krav idag.

Jag upplever att Ios idag, har allt att erbjuda, charm, stränder, mat, live musik och bra boende.

Detta år blir det inte Ios för oss, men vi kommer definitivt att återkomma!

Hoppas att ni får en underbar vistelse på en fantastisk ö!

Lena
Svara med citat
  #50  
Gammal 2013-03-11, 06:47
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg

Hoppas att ni får en underbar vistelse på en fantastisk ö!
Tack Lena. Vi är mycket förväntansfulla. Vi har varit supernöjda med våra senaste greklandsresor som gått till Parga, Scopelos och Thassos. Nu åker vi tillbaka till platsen där vår gemensamma kärlek till Grekland föddes. Det kan knappast bli bättre.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2013-03-27, 11:08
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Jess det blir Grekland i år igen för mig o Sambon Kreta blir det detta år, 18 dagar i September, Flyg ska bokas redan nu
Svara med citat
  #52  
Gammal 2013-04-06, 12:38
Yvonne L Yvonne L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 21
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Vi har precis bokat vår (grekiska) påskresa; vi bilar till Ancona i Italien och tar färjan till Korfu - the place to be at Easter!
Vi lämnar bilen kvar där så slipper vi hyra en under våra kommande sommarveckor. Åker hemifrån 28/4 och hem med flyg via Aten den 11/5.
Ska bli underbart!

//Yvonne
Svara med citat
  #53  
Gammal 2013-04-07, 11:06
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Jag hade redan bockat i, boka senare, för det var jag säker på att vi skulle göra. Men det blev inte Grekland .

Utöver 2 veckor på Sicilien i september, som bokades redan i höstas, tänkte vi sticka iväg en vecka i månadsskiftet maj/juni, till Grekland tänkte vi...... .

Direktflyget härifrån ändrades från Kreta till Rhodos, och det gjorde ju ingenting, då började planeringen att återse Chalki .

Men flygningarna till Rhodos startar inte förrän i augusti . Och så kom det sig att vi hamnar i Zadar i Kroatien 31 maj i stället .

Är det inte båttidtabeller som ställer till det för planerna, så är det flyget .
Hoppas flyget till Rhodos fortsätter nästa år .

Abi
Svara med citat
  #54  
Gammal 2013-05-02, 13:34
Ninni65 Ninni65 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Ockelbo
Inlägg: 14
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Om lite drygt två veckor åker vi till Kreta! Tjohooo!
Svara med citat
  #55  
Gammal 2013-05-02, 23:20
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Hittills är 3 resor bokade... en vårvecka, 3 sommarveckor och en sensommar vecka Blir ingen påsklovsresa i år eftersom påsk ligger så tidigt Men en höstresa blir det garanterat...alla till Kreta såklart

// Malin
Tänk vilken tur att jag hade så fel här...för det blev ju en påsklovsresa trots allt Nu är även höstresan bokad.
Nu har vi nedräkning till majresan... 16 dagar kvar till den

// Malin
Svara med citat
  #56  
Gammal 2013-05-02, 23:42
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Om 3 uker reiser vi! De siste årene har vi reist mest til vestkysten, Korfu, Parga, Zakynthos, Lefkas, Kefalonia, med et par nødvendige besøk på Kreta iblant. Et fascinerende område, som nesten bare er oppdaget av briter, ser det ut til. Og i mai blir det en uke på Lefkas og en uke i Parga igjen. Septemberturen er helt åpen, Karpathos har ståttt på venteliste noen år nå, så kanskje....
Svara med citat
  #57  
Gammal 2013-05-28, 22:34
syster ysters avatar
syster yster syster yster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 25
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Iår blir det en bilresa genom Europa till Grekland..där vi kommer att hålla oss till fastlandet Thessaloniki-Ioaninna-Paleros...självklart ska ju det besökas även Lefkas då vi ändå är i närheten. Det är första gången vi bilar ner så vi får väl se om det ger mersmak eller om vi nästa år tar flyget igen
Svara med citat
  #58  
Gammal 2013-06-07, 06:57
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 150
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Äntligen ska vi återse Naxos, hos Nikoleta på Golden Beach! Hittade billigt direktflyg från Gardemoen till Santorini, SAS, under 4 000 tor för två. Tre veckor i aug-sep. Blir några nätter på Honeymoon på S. också.
Svara med citat
  #59  
Gammal 2013-06-07, 15:55
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

I år blir det äntligen en septemberresa till Grekland! Den går till Perissa på Santorini tillsammans med yngsta dottern! Efter en hel del planerande slutade det vid detta och det känns jättebra!

Vill gärna få rå om henne lite innan hon återigen tänker tillbringa vintern på resande fot i Indien!
Hon går nu och drar på nån maginfektion som hon fick i vintras! Fattar inte att hon törs åka dit igen!

Nej, tacka vet jag Grekland med sin goda och fräcsha mat!

Katitzi
Svara med citat
  #60  
Gammal 2013-06-08, 09:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Resa till Grekland 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
I år blir det äntligen en septemberresa till Grekland! Den går till Perissa på Santorini tillsammans med yngsta dottern! Efter en hel del planerande slutade det vid detta och det känns jättebra!
Kul att ni ska till Santorini. Hoppas att ni gillar ön lika mycket som jag.

Citat:
Hon går nu och drar på nån maginfektion som hon fick i vintras! Fattar inte att hon törs åka dit igen!
Vi har varit i Indien flera gånger, varje gång har vi blivit sjuka. Under en resa var jag sjuk i nästan två månader.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT