Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-10-07, 21:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Det pris som EvaL har fått tag på avser med största sannolikhet "tomt plan ner pris". Alltså - sista veckan det finns gäster på en destination måste ett tomt plan flyga ner och hämta hem
Inte alls de här billiga biljetterna har funnits ute sedan i sommar och även till andra länder men jag tror att det enbart har gällt resor ner till Grekland. Fanns under erbjudanden på Vings hemsida. Vi bokade i juni eller juli och åkte till Lesbos på dessa biljetter redan den 7 sept och jag vet andra som åkt till Parga för 250 kr. De billiga enkelbiljetterna har varierat i pris så några har kostat ytterligare några hundralappar.

Eva

P.S finns under endast flyg enkel resa med charterflyg

Senast redigerad av Eva L den 2008-10-07 klockan 21:48.
  #22  
Gammal 2008-10-07, 21:51
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Inte alls de här billiga biljetterna har funnits ute sedan i sommar och även till andra länder men jag tror att det enbart har gällt resor ner till Grekland. Fanns under erbjudanden på Vings hemsida. Vi bokade i juni eller juli och åkte till Lesbos på dessa biljetter redan den 7 sept
Eva
Jag skrev inte att du inte kan ha bokat dem tidigt. Men är du säker på att detta inte var sista veckorna som Lesbos fanns på Vings program? De sista 2 veckorna på säsongen finns alltid en obalans i flygplanen. Man måste ta hem fler resenärer än vad man flyger ner. Jag har följt Vings erbjudanden under sommaren och mitt under säsong har åtminstone inte jag sett några speciellt bra priser.
  #23  
Gammal 2008-10-08, 08:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sterling

Mitt under högsäsongen finns naturligtvis inte dessa priser utan du har nog rätt att det är i slutet av säsongen. Fast de två sista planen tror jag inte att det var nog tror jag att Ving hade Lesbos på programmet hela september men helt säker är jag inte. För mig som ofta åker i låg eller mellansäsong känns 7 sept som en mellanperiod och för grekerna själva räknas det som mellansäsong.

Eva
  #24  
Gammal 2008-10-08, 10:00
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sterling

Sterlings program för sommaren är nu spikat, några resor från Göteborg till Grekland blir det inte.

// Helén
  #25  
Gammal 2008-10-08, 12:42
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Sterling

Vi fick i år tag på biljetter med Apollo "one way" t karpathos för 298kr i början av augusti. Dock såldes dessa biljetter till plan de hoppades skulle bli slutsålda. När så inte var fallet ställdes vårt flyg in med erbjudandet att köpa en ny biljett som var dyrare. Inga garantier alltså när man köper det allra billigaste men jag tycker det är värt chansningen.
Stämmer det föresten att apollo lagt ned karpathos? Kan inte hitta ön i deras utbud. Det var trevligt att besöka en ö som så att säga låg på vägen till Kreta...
Fick (idag) info från Sterling per mail att de släpper sitt uppdaterade sommarprogram nu idag. Nu finns bla resor i maj till Kreta vilket inte gick att hitta för ett par dar sen.

Senast redigerad av litentuva den 2008-10-08 klockan 12:44. Anledning: felciterat
  #26  
Gammal 2008-10-08, 19:13
annlind annlind är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Sterling

Hej alla! Vi åkte 6 st med SAS 3 veckor t/R Stockholm- Athen för 1352:-, det var väl jättebra pris?
  #27  
Gammal 2008-10-08, 19:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av annlind Visa inlägg
Hej alla! Vi åkte 6 st med SAS 3 veckor t/R Stockholm- Athen för 1352:-, det var väl jättebra pris?

JA, men när var det??

Lissi -som redan bokat SAS till sommaren 2009 till MYCKET dyrare , men helt ok ändå!
  #28  
Gammal 2008-10-08, 19:36
annlind annlind är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Sterling

Hej! Vi åkte 3/9-08. Hoppas ni förstår att det var / st
  #29  
Gammal 2008-10-08, 20:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling

JA det trodde jag ju !!! Bra pris, fast den tiden kan vi inte ändå

Lissi - lärare
  #30  
Gammal 2008-10-08, 20:28
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Sterlings program för sommaren är nu spikat, några resor från Göteborg till Grekland blir det inte.

// Helén
Ja, det här var ju en negativ nyhet för oss västsvenskar. Det verkar inte ens finnas möjligheten att flyga med byte i Köpenhamn med Sterling (den varianten marknadsförde Sterling rätt hårt sommaren 2008). Vår tidiga bokning med Lufthansa med byte i Frankfurt verkar vara ett helt rätt beslut, inför sommarresan 2009.
Lars
  #31  
Gammal 2008-10-08, 20:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Vår tidiga bokning med Lufthansa med byte i Frankfurt verkar vara ett helt rätt beslut, inför sommarresan 2009.
Lars
....liksom vår med Swiss Air via Zurich till Aten i juni...

Lissi
  #32  
Gammal 2008-10-08, 20:53
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
....liksom vår med Swiss Air via Zurich till Aten i juni...

Lissi
Jo, vi har ju delvis dig att tacka för att vi fick tummen ur och bokade. Tror vi flyger nästan samma dag ?
http://www.kalimera.nu/grekland/till...tor/tobbe.html
  #33  
Gammal 2008-10-08, 21:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling



Gemensam fika på flygplatsen i Aten efter landning???
Vi landar på eftermiddagen kring kl 16...

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2008-10-08 klockan 21:23. Anledning: Tillägg
  #34  
Gammal 2008-10-09, 08:23
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg


Gemensam fika på flygplatsen i Aten efter landning???
Vi landar på eftermiddagen kring kl 16...

Lissi
Ja det vore trevligt, men du får vänta på flygplatsen ett tag. Vi landar efter midnatt

Senast redigerad av laero den 2008-10-09 klockan 08:52.
  #35  
Gammal 2008-10-09, 09:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Ja det vore trevligt, men du får vänta på flygplatsen ett tag. Vi landar efter midnatt
DÅ är vi förhoppningsvis redan på Evia..eller Tinos. Färdplanen är förståeligt nog inte klar än...FÖRLÅT URSPÅRNINGEN!!

Lissi
  #36  
Gammal 2008-10-09, 17:00
Lopez Lopez är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 183
Standard Sv: Sterling

Ytterligare lite varning för Sterling.......

Den 29:e okt skulle vi åkt till London för en trevlig lång week-end. Bokade flygbiljetter i augusti med Sterling, t.o.r Sthlm - London. Igår fick jag ett sms där det stod att jag omedelbart skulle ta kontakt med flygbolaget. Gjorde så och fick informationen att man med omedelbar verkan lagt ner hela flyglinjen sthlm-london.Märkligt kan tyckas eftersom de borde vara en av deras största flyglinjer. Får visserligen pengarna tillbaks (hoppas jag) men man blir ju lite fundersam...........
Nu har vi redan köpt och betalt både fotbolls- och teaterbiljetter så vi måste åka den tiden varse vi vill eller inte. Med så här kort varsel fanns inget annat tillgängligt alternativ än British Airways, och de biljetterna blev drygt 3.500 :- dyrare. Kul va........
  #37  
Gammal 2008-10-09, 17:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sterling

Lopez! USCH så trist!!! Något håller på att hända med Sterling, helt klart!!!

Lissi - som gillat dem
  #38  
Gammal 2008-10-10, 14:23
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Sterling

LOPEZ... hoppas att du få pengarna tillbaka.

Till er andra: Gör vad ni vill, men jag skulle inte boka & betala Sterling nu för en resa länge fram än 2-3 veckor.

/Nico
  #39  
Gammal 2008-10-10, 15:36
Nefelis avatar
Nefeli Nefeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Åstorp - Athens
Inlägg: 49
Standard Sv: Sterling

oppsan.. det går värre och värre , en gång i tiden fans maerk (& sas) med billiga biljetter och fri mat och ibland fri drink ja (på maersk) !! fri drinkar hade vi upplevt 2 gånger.
Med den senaste krisen bli allt så krånglig.
Bring back our cheap flights !!

Kan det vara möjligt att resa till Grekland med busen eftersom flygbolags framtid ser mörk ut.
  #40  
Gammal 2008-10-11, 08:54
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Sterling

Hej, min familj har bokat resan för nästa sommar. Vi gjorde det för 2 veckor sedan. SAS till Athen och Sterling hem igen till Stockholm. Vi hittade relativt billiga resor och totalpriset för oss 4 blev 6000kr för 17 dagar. Nu hoppas jag bara att det inte händer något med Sterling, vi fick nämligen igår ett mail från Sterling att vår första flight hem hade blivit inställd och vi fick lov att boka om till ett annat datum. Maken bokade om och nu håller vi tummarna för vi längtar så till Naxos.....
Höstiga hälsningar AnnaÖrebro
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT