Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2008-10-21, 17:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Om man bokar sin biljett via exempelvis Flygstolen.se, då har man möjlighet att köpa till en försäkring mot flygbolagskonkurs. Flygstolen tar 48Sek pp och bokning.
Bokar man på Travellink ingår försäkring mot konkurs i priset. Med vissa undantag:

Försäkringen gäller inte för flygbolag som när biljetten/hotellbokningen betalas och skrivs ut är under företagsrekonstruktion, är registrerade under ”Chapter 11” eller i övrigt är insolvent eller försatt i konkurs. För närvarande berör detta följande flygbolag:

Manx2, Helios Airways, Avianca, BWIA, Independence Air, Mesaba Airlines, Olympic Airlines, Sham Wings Airlines, Varig, ATA och Alitalia.
  #62  
Gammal 2008-10-26, 09:28
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Sterling

Här kommer lite mer info om Sterlings försök att hitta ny ägare.
http://www.boarding.no/art.asp?id=33635
  #63  
Gammal 2008-10-26, 18:02
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Sterling

I Sydsvenskan idag stod det om ett stort Norskt resebolag, jag kommer inte ihåg vad det hette och jag orkar inte leta rätt på artikeln..., som nu slutar sälja biljetter för både Sterling och Olympic.

Olympic kan jag köpa för det bolaget vet vi ju nu kommer att försvinna/ombildas, men Sterling tycker jag är lite märkligt. För utåt sett så är ju bolaget "friskt". Även om det ryktas om att bolaget är "skakig". Men det är fortfarande bara rykten. Sterling själva har ju inte varnat för några problem ännu. Samtidigt hjälper jag väl inte heller till eftersom jag skrivit att jag/man kanske inte ska köpa biljetter av dem med avgång alltför långt fram i tiden.

Samtidigt känns det lite tveeggat. Man ska ju inte skjuta ett bolag i sank bara för att det ryktas om det... Då bidrar man ju bara till undergången. Samtidigt vill man ju inte förlora biljetter och pengar på en konkurs...

Man kan inte både ha kakan och äta den. Oavsett hur gärna man än vill...
  #64  
Gammal 2008-10-26, 19:23
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Sterling

Det är på Berg-Hansen resebyrå (å där jobbar jag numera) man inte säljer biljetter till Sterling. Eller rättare sagt, vi rekommenderar våra kunder att inte köpa biljetter.
  #65  
Gammal 2008-10-28, 10:25
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 695
Standard Sv: Sterling

Nytt om Sterlings kris hittar ni på

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...&nNewsId=18639

De verkar bli bra för er som bokat biljetter till sommaren. En ny ägare tar förmodligen över allt ansvar.

Torbjörn
  #66  
Gammal 2008-10-29, 06:08
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: Sterling

...och idag begär dom sig själva i konkurs. Synd för det var bra med direktflyg GBG-Athen.
  #67  
Gammal 2008-10-29, 06:25
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Sterling

Ja, det är himla synd, det var ofta väldigt billiga resor man hittade med dem. Jag tjatar ständigt om min resa för 2 till ARN-Athen t o r för 2200 kr sammanlagt. Då var vi borta i 3 veckor.
Nu är det himla synd för er alla, som bokat och betalat.....Beklagar, kan man väl få säga!!?
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT