Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Hur reser du helst till/i Grekland?
Charter med all inclusive 1 0.30%
Charter med hotell 110 32.54%
Endast flyg/stannar i huvudsak på en ö 74 21.89%
Endast flyg/åker mellan flera öar 129 38.17%
Kryssning/segling 2 0.59%
Annat 22 6.51%
Antal röster: 338. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2007-07-10, 19:29
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hur reser du?

Citat:
Ursprungligen postat av Eleuthera Visa inlägg
Ska cykla ner....Den e go va!!! ???
Fast den är lite klen tycker jag. Göran Kropp cyklade till Mount Everest, klättrade upp, kollade utsikten en stund, klättrade ner och cyklade sedan hem igen...

DEN är go... Fast det är ju mer symptom än diagnos... Synd att han föll något år senare.

Men det är klart det är ett roligt äventyr du ger dig ut på. Skickar du de stora sakerna hemifrån samtidigt som du börjar cykla är ni väl framme ungefär samtidigt...

Peter
Svara med citat
  #62  
Gammal 2007-07-12, 11:12
Carita Carita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 42
Standard Sv: Hur reser du?

Hittills har det blivit charter med lägenhetshotell. Men håller mej undan alla charterarrangemang när jag väl kommit till orten. Det är mycket billigare och framför allt roligare och mera friare att själv ta sig runt på upptäcksfärd. Men det finns folk som tror att de inte kan ta ett steg själva, utan att konsultera guider och åka runt med charterfårskocken. Inte kanske ni som som skriver här på Kalimera.

Senast redigerad av Carita den 2007-07-12 klockan 12:06.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2007-07-12, 11:36
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hur reser du?

Citat:
Ursprungligen postat av Carita Visa inlägg
Men det finns folk som tror att de inte kan ta ett steg själva, utan att konsultera guider och åka runt med charterfårskocken.
Hej!
Varför kallar du dem fårskock?
// Helén
Svara med citat
  #64  
Gammal 2007-07-12, 11:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hur reser du?

Inte måste man vara får i en skock heller för att åka på en rundtur med chartersällskap! Man har FULL FRIHET att göra som man vill utan att vara vare sig får eller annat! Det finns MÅNGA som tycker det är suveränt att bara åka med på semestern och slippa läsa på eller jaga runt själva..Framför allt om man är lite äldre..Jag tänker på mina föräldrar som började resa först i 60-årsåldern..Tänk så trygga de känt sig och så mycket de fått se tacka vare dessa utflykter.. De skulle aldrig vågat åka annars...

Lissi - som provat detta också!
Svara med citat
  #65  
Gammal 2007-07-12, 11:52
Carita Carita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 42
Standard Sv: Hur reser du?

Ok! Visst kan jag hålla med om att charterarrangemang kan passa för en del. Särskilt äldre människor som du skrev. Själv har jag också prövat det för länge sen. Men tyckte att det blev så korta stunder på vissa ställen, där jag skulle ha velat strosa runt själv under längre tid. Det är väl också så att när man bott utomlands, vid Medelhavet i mitt fall, och prövat på friheten att röra sig själv, så är man van med det.

Ursäkta ordet "fårskock" om någon tog illa upp av det. Det är jag själv som kännt mig som ett sånt "får" någon gång.

Senast redigerad av Carita den 2007-07-12 klockan 12:10.
Svara med citat
  #66  
Gammal 2007-07-17, 16:14
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hur reser du?

Åker ju charter men för den skull får jag ju göra som jag vill,,,,har aldrig varit på ett enda välkomstmöte....Eller åkt runt i samlad trupp..

Senast redigerad av Athanasia den 2007-07-17 klockan 16:16. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #67  
Gammal 2007-07-24, 20:11
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Hur reser du?

Jag tar bara flygstolen, hur många öar det sedan blir beror på hur länge jag kan vara kvar i Grekland. Senaste resan ..första veckan i juli..blev det flyg till Santo, de flesta dagarna på Amo, men jag vet att jag gärna vill vara minst 5 dagar på varje ö, så är jag borta 2 veckor blir det 3 öar, 3 veckor 4 öar..osv..men jag har inga def. regler, trivs jag mindre på en ö åker jag till nästa, därför köper jag alltid bara flygstolen! Dessutom väljer jag boende själv, inte resebolagens hotell som ofta ligger avigt till, som jag tror iaf! Jag blir ju då också låst till både hotell och ö!
Alla har sin egen favorit...ö eller resrutt, men det går inte att säga vad som generellt är bäst, det är individuellt!!
Jag vet att det är massor av öar jag ännu inte sett, men ska beta av några till innan jag lägger näsan i vädret! Av dem jag sett är Amo en storfavorit och Oia är nostalgi, Folegandros vill jag gärna se igen, men Karpatos låter mycket lockande, liksom Hydra, men skulle jag råka komma iväg en vecka till i höst så väljer jag ändå Amo. Fler veckor? Ja då skulle jag välja en helt ny ö..tror jag!

Yanna som inte fick nog av en ynka vecka!
Svara med citat
  #68  
Gammal 2007-09-03, 14:46
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Hur reser du?

Charter till Chania och Platanias den 20 från Sturup. Nära och bra med Malmoe. Inga bekymmer med tåg, övernattning mm. Två härliga veckor väntar sedan på Kreta. Första veckan litet lugnt sedan bilåkning litet runt ön för bl a fotografering och komplettering av bilder. det är alltid lika kul att röra sig fritt i Grekland. Att vi åker charter beror på att vi tycker det är enklare och lättare. Allt fixat när man beställer biljetten. Sedan behöver man inte hålla reseledarna i handen nera på resmålet.De får klara sig själva utan vår hjälp. men behöver vi hjälp är de bra att ha tillgång till. Har själv haft tillräckligt med reseproblem när man jobbade. Strul både med flyg, hyrbil och hotell. Slipper förmodligen det med charter.
Kreta se upp!!!!!!!!!!!!/Chras
Svara med citat
  #69  
Gammal 2007-09-20, 11:48
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Hur reser du?

Bil via Jugoslavien medan detta land fanns. Sen bil via Italien, oftast VW-buss, perfekt pa alla vis. Sonen liftade med lastbilar, sa kan man ocksa ta sig fram. Atskilliga ganger har jag akt tag hem fran Grekland nar maken stannade nagra veckor langre, oftast via Italien . Chartertag skulle nog bli populart bland pensionarer som har gott om tid: tag till Venedig, sen batresa till Grekland.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2007-10-19, 15:18
nenes avatar
nene nene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Norge
Inlägg: 5
Standard Sv: Hur reser du?

Vi reier charter, og bor på ett fast hotell, hvertfall nå når ungene er med.

Nenemannen vil ikke dra på øy hopping med ungene (jeg vil).

Men jeg vil ikke reise All inklusive mye av det både vi og ungene liker er og utforske resturanger og mat retter.
Og den greske maten er jo helt unik da, den må jo bare testes.

så vi reiser charter med ungene og hvis noen lurer er ungene 6. 7 og 9 år.
Svara med citat
  #71  
Gammal 2008-01-07, 21:11
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Hur reser du?

flyg direkt till Kreta från Köpenhamn / Malmö och stanna där...

/Nico
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT