Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-27, 22:29
nice nice är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 29
Standard Paleochora

Hej!Jag skulle gärna ta emot synpunkter på vad ni tycker om Paleochora,är det värt ett besök? Ska tillbaka till Platanias nästa höst igen och drömmer mig redan iväg på utflykter,då vi alltid brukar hyra bil och se oss omkringsåg i somras när vi var dit Rethymnon,små underbara byar och Georgiopolis som jag blev smått förälskad ielafonissis har vi också sett med förtjusning!Så vad säger ni är Paleochora värt ett besök?andra tips tas gärna emot ocksåha det bra!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-11-25, 16:24
Oliven Oliven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Paleochora

Ja! Det är värt ett besök tycker jag. Vi bodde där 2 veckor i september och våra tidigare vistelser har varit Platanias och Georgiopolis. Pal blev favorit för oss, det är otroligt mysigt tyckte vi, som antagligen kommer att åka tillbaks
Vi bodde på hotell Glaros - trevligt och mysigt, mitt i - nära till allt. Fast det är nog
svårt att hamna långt från allt där ....
//Oliven
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-11-25, 16:31
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Oliven Visa inlägg
Vi bodde på hotell Glaros - trevligt och mysigt, mitt i - nära till allt. Fast det är nog
svårt att hamna långt från allt där ....
//Oliven
Vad kostade ett dubbelrum på Glaros, är det hotell eller pensionat?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-11-25, 21:49
nice nice är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 29
Standard Sv: Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Oliven Visa inlägg
Ja! Det är värt ett besök tycker jag. Vi bodde där 2 veckor i september och våra tidigare vistelser har varit Platanias och Georgiopolis. Pal blev favorit för oss, det är otroligt mysigt tyckte vi, som antagligen kommer att åka tillbaks
Vi bodde på hotell Glaros - trevligt och mysigt, mitt i - nära till allt. Fast det är nog
svårt att hamna långt från allt där ....
//Oliven
Tack så mycket för ditt svar Oliven!Nu är det bestämt att det ska bli någon natt även i Paleochorani som bodde där i 2 veckor har ni någon mysig restaurang med god mat att rekommendera?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-26, 09:32
Oliven Oliven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Paleochora

Hej
Jaaa det har jag verkligen Tyckte de restaurangerna som låg utmed strandpromenaden (stenstranden) var bäst - en hette maria o nåt killnamn - minnet alltså - Där var det bra, sen var grannrestaurangen bra också. Jag skrev resedagbok så jag återkommer med namnen när jag kollat. Längtar tillbaks nu ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-11-26, 18:51
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Oliven Visa inlägg
Hej
Tyckte de restaurangerna som låg utmed strandpromenaden (stenstranden) var bäst - en hette maria o nåt killnamn - minnet alltså -
Tillbringade en vecka i Paleochora i maj i år och tycker också att restaurangerna vid ovan nämnda stranpromenad var bäst. Dom jag tyckte om heter Christos och Calypso. Schysst mat till bra priser.

/Marco
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-11-26, 19:29
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Paleochora

Vi stannade 2 nätter i Pale, kanontrevligt.

Calypso blev vi mycket illa behandlade trots att vi faktiskt beställde hummer och lite dyrare mat. Helt klart en turistfälla

Caravella som ligger vid havet, men inte riktig i turisstråket (förbi piren) är kanonbra.

/Nico
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-11-28, 08:28
Oliven Oliven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: Paleochora

Tycker det fanns otroligt många bra restauranger, det är ju inte en stor by men man behöver nog aldrig äta på samma ställe om man inte vill - även om det gäller 2 veckor.. Längtar tillbaks - SKA tillbaks
Tycker det är en riktig pärla och vilka vyer på vägen dit från Chania
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-11-28, 09:25
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Paleochora

Hej Nice. Jag är en "ständig återvändare" till Paleochora. Kan ju inte säga annat än att det är klart att du ska åka dit. Är det något speciellt du undrar över får du gärna höra av dig.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-11-28, 15:43
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora

Hopper in med en fråga, Vi funderar också på ett stopp o Paleochora till sommaren...
Någon som kan tipsa om bra och billigt boende , och på ett ungefär vad det kan kosta. Vi bor gärna på pensionat av enklare variant men vill ändå att det ska var mysigt och välkomnande!

Tack på förhand
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-11-28, 16:25
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Paleochora

Nja,, i höstas på vår Kretaresa då hade vi oss bokat in på Soula Apartments. Det var i Paleochora och vi hade förbokat fem nätter därstädes. Ett synnerligen suveränt boende till bra pris. Vi erhöllo ett förbokat pris på 35€ per natt.

Rent och snyggt, altanutsikten var mer än formidabel!! Studion bestod av tvenne rum samt den stora balkongen. Städning var dag samt bäddning och byte av handdukar. Vad mera kunna man begära??

Soula har egen hemsida med interaktivt system för bokning.

Kunna varmt rekommenderas.

Men, för vårt vidkommande ter sig Paleochora lite väl turistiskt, med såväl turisttåg som gator, vilka avspärras i och för utställande av tavernabord och dito stolar var kväll... Men smaken är ju emellertid olika

Arne
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-11-30, 17:14
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paleochora

Glaros är ett hotell, ligger precis runt om hörnet från Rea som också är ett hotell. Mitt i stan, mellan stenstranden och sandstranden. Alltså centralt läge, men ingen havsutsikt. Jag tror att både Glaros och Rea används av flera resebyråer.
Både Soula och Haris ligger på stenstrandsidan = morgonsol. Bra läge, tycker jag. Men det finns också många andra som hyr ut rum på den sidan.
Och tänk så olika man kan uppleva saker, på Calypso tycker vi att vi får bästa maten och där även många grekiska familjer gärna äter. Caravella upplever vi mer som ett ställe där de satsar mest på turisterna.
Men nästan var man än äter i Paleochora så tycker vi att man äter mycket gott (och rimligt).

Senast redigerad av Marianne den 2008-11-30 klockan 17:21.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-12-26, 16:06
Ennamarita Ennamarita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: Paleochora

Var i Paleohora en vecka i augusti i år och även jag blev förtjust i byn. Jag kan remonendera en taverna som heter Coral har aldrig ätit så god stifado som där. Även pizzerían Odysseja som är brevid Coral har god mat för den som gillar pizza. Bägge ställen finns vid strandpromenaden.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-12-29, 12:07
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
... på Calypso tycker vi att vi får bästa maten och där även många grekiska familjer gärna äter...
Jag måste rätta på detta, blandade ihop namnen Calypso och Odysseus.
Det är Odysseus som jag tycker är bästa matstället i Paleochora! Gott, inte dyrt - och alltid fullt med folk, greker såväl som turister!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT