Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-11-12, 19:40
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Skattekontroll i Naxos Chora

I september bodde vi på ett för oss nytt boende "Philoxenia" där finns även ett café med mycket god frukost. När vi satt och åt frukost hände något vi aldrig varit med om förut mitt i frukostlugnet kliver det i rask takt in 2 kvinnor m pärm och papper under armen de går in till personalen/ägaren först och kommer sedan ut och tillsammans med en personal och går runt och kollar alla kvitto på respektive bord om de stämmer med det utdrag de har med sej från ägaren. Snabbt och effektivt går detta till och vi frågar personalen när de gått och vi då veta att det var en skattekontroll. Någon som varit med om något liknande?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-11-12, 20:43
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

Vi har kommit precis efter en skattekontroll i Armenistis på Ikaria. Det var Haris på Paskalja som råkade ut för det (trist historia i sig som hör ihop med att Delfini stängt ner för gott) och kontrollen avsåg också kvitton på borden. Eftersom det så klart inte fanns fick tavernan hålla stängt i tre dagar och kontrollanterna satte upp en stor banderoll på dörren som det fanns en förtryckt text på varför det var stängt. De skrev även en kompletterande text på den. Jag har bild på banderollen i mobilen (Janne, jag mailar den till dig så slipper jag kludda med att lägga in den här på egen hand ).

Vi åt dock ändå lunch på Paskalja trots att de precis hade fått stänga (fanns ju en hel del förberett) och det engelska paret vid bordet bredvid, som sett det hela, köpte med sig den flaska vin som de precis blivit serverade ur "den blir ju ändå inte såld". Haris' enda kommentar till det hela var att han skulle passa på att sova i tre dagar .

Celbe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-11-13, 10:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

Citat:
Ursprungligen postat av perlen Visa inlägg
Någon som varit med om något liknande?
Nej, det har jag inte varit med om. Däremot har jag varit med om att alla kvitton sätts fast vid alla bord med en klädnypa, och det har gjorts för eventuella skattekontroller, som i ditt fall. Jag tror att detta kommer bli allt vanligare.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-11-13, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Jag har bild på banderollen i mobilen (Janne, jag mailar den till dig så slipper jag kludda med att lägga in den här på egen hand ).
Kan du mejla mig igen Celbe. Jag har så stränga spamfilter i min mejl att jag oftast inte kan ta emot mejl med bifogade bilder, men nu när jag vet att du ska skicka kan jag se till att det kommer fram.

Citat:
Haris' enda kommentar till det hela var att han skulle passa på att sova i tre dagar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-11-13, 11:04
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

Har skickat nu . Detta hände 2017 kan tilläggas, Haris är lite noggrannare med kvittona nu .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-11-13, 12:35
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

I Loutraki har vi marknad 2 ggr i veckan o handlar så mycket mat vi kan där. Alla handlare är väldigt noga att stoppa kvitton i påsen.
Det tar nog några generationer att få helt ordning på skatteintäkterna, men det känns som en bra början.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-11-14, 14:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Skattekontroll i Naxos Chora

Här bilderna som Celbe tog på Ikaria. Stort tack!





Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT