Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-23, 18:14
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard FlyHi.se

Hejsan alla!
FlyHi.se. Någon med erfarenhet av denna nätflygbiljettskrängare?

Jag bokade en SO-Asien biljett härförledes á 7000 pix med Emirates (som änteligen i septermber börjar trafikera ARN ). Jag hittade den via seriösa sökmotorer som momondo.se och flygresor.se.
Jag fick ett mail som sa att resan var reserverad och en länk att betala via. Gick in och vägrades betala med mitt MasterCard due to security reasons. Uppmanades att gå via bank on line till en avgift på 100 kr. Ville inte detta men det var omöjligt att gå tillbaka till kortbetalning. Dom hade fått alla mina kortuppgifter; cv2, datum osv. Sidan såg "torftig" ut med Google translator-svenska. Jag ringde, engelsk röst talade om att det var kö (kl 22) och sedan hänvisningston. Uppmaning att chatta med försäljare följdes och fick en; "sidan kan inte visas". Googlade och visade huvudkontor i Vilnius.
Började ana kapad sida så jag spärrade kortet. Vad som ytterliggare spär på det "skumma" var tusenlappen billigare pris jfrt med typ travelpartner, resecentrumgruppen osv, på samma avgångar. Fick iof svar på ett mail halvdygnet senare att försöka boka igen. Anade då förhöjda avgifter med minst 1000 pix.
Men, jag valde att pröjsa 1000-lappen mer via Emirates direkt eller Doodle.se, kvällen efter.
FlyHi.se går fetbort för min del. Någon med erfarenhet som kan bevisa motsatsen? Annars, akta er för desse

Vänligen, Anders
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT