Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-01-10, 19:25
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Bokat!

Det blir inget Karpathos i år heller. Pengarna räcker bara till en resa och kören är inbjuden att sjunga på en festival någonstans i slutet av juli. Vet ännu inte exakt var; har bara datum och att man kan ta buss från Thessaloniki, så nu har jag bokat flyget. Hittade ett bra erbjudande hos SAS. Två veckor, så vi kan göra något annat den tid som inte ägnas åt sjungandet. Än har vi ingenstans att bo, men sånt löser sig. Vi kommer dit och hem i alla fall. Spännande!

Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-01-11, 00:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Bokat!

Så spännande Karin!

Så länge jag har följt dig och läst allt du har skrivit här på Kalimera så har du för mig varit "Karpathos" personifierad. Jag har beundrat ditt otroliga kunnande om ön och lika mycket beundrat din villighet och ditt tålamod att dela med dig av dina kunskaper till alla oss som också blivit glada i Karpathos men saknat all den kunskap som du har.

Bakom allt detta finns självklart hos dig en stor kärlek till Karpathos vilket genom alla besök har skapat din kunskap om ön. Därför blir jag nu lite nyfiken på hur dina känslor är numera.

Själv har jag under många år haft en stark inre strid mellan dragkraften från "gammal kärlek" och "hemmakänsla" (läs Egina och Karpathos) och längtan och nyfikenheten till nya intressanta ställen som jag också vill besöka. Men man kan inte få allt, och då måste man ibland välja. Vilket är svårt.

Börjar det bli så för dig också, eller är det bara slumpens skördar att Karpathos har pausats för dig både i fjol och i år?

Masse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-01-11, 05:44
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Bokat!

Spännande Karin! Flyger ni till Thessaloniki så finns det ju hur många möjligheter som helst till en intressant resa.

Hoppas du delar med dig av planeringen! (Är sååå intresserad )

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-01-11, 12:39
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men man kan inte få allt, och då måste man ibland välja. Vilket är svårt.
Börjar det bli så för dig också, eller är det bara slumpens skördar att Karpathos har pausats för dig både i fjol och i år?
Det är faktiskt bara slumpen som har ställt till det, för jag längtar alltid ner till Karpathos och har kontinuerlig kontakt med vännerna därnere. Men det händer ju att livet kommer emellan. I fjol var det en kombination av dålig ekonomi och dålig hälsa, vilka båda löstes helt plötsligt (Fred blev friskförklarad och behövde inte opereras, samtidigt som han fick pension beviljad från Kanada och en utbetalning på två års retroaktiv pension ... ) när det var alldeles för sent att boka vår vanliga månad därnere. Så då blev det en sista minuten till Tilos i stället. Dit hade jag velat åka sedan jag fick höra talas om elefantmuseet så det blev bra ändå. Men en underlig känsla att vara på ett nytt ställe. Kom flera gånger på mig under de första dagarna att leta efter bekanta ansikten ...

Den här säsongen har jag väntat med att boka, eftersom det var tal om denna körresa redan före jul och vi har velat fram och tillbaka om hur vi skulle göra. Men nu har vi diskuterat igenom saken och bestämde till slut att välja att åka med kören, och i onsdags var det dags att skriva på intresseanmälan. Något sådant kommer vi förmodligen aldrig mer att få uppleva; man vet ju aldrig hur länge rösten håller ...

Karin
som också länge har velat se Thessaloniki, så det blir två flugor i en smäll.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-01-11, 12:46
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Spännande Karin! Flyger ni till Thessaloniki så finns det ju hur många möjligheter som helst till en intressant resa.

Hoppas du delar med dig av planeringen! (Är sååå intresserad )

/ Anne
Jadå. Så snart vi får veta litet mera så kommer jag ju att kunna planera närmare. Det enda vi vet så här långt är att den 27 - 28 juli ska vi repetera och den 29 ska vi uppträda. Någonstans, en 8 - 9 mil utanför Thessaloniki. Den mottagande kören ska på något sätt ordna boende till oss de dagar vi är där. Sen skulle de också ordna någon slags utflykt, men det är också väldigt flytande. I alla fall flyger vi ner den 24 och hem den 7 augusti, så vi får tid på oss att se oss omkring. Det är ju gott om tid att läsa på, bestämma detaljer och ordna boende. Det ordnar sig. Är inte det minsta orolig.

Karin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-01-11, 15:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Nu har jag kommit litet längre i planeringen. Taxi från flygplatsen och två nätter i Thessalonikis gamla stad är bokade. Sen ska vi ta oss till där vi nu ska vara och sjunga. ;-) I alla fall tänkte vi ta oss därifrån senast den 31, och jag har bokat sex nätter i Skala Katerinis, så det blir litet strandliv och en del turistande. Tänkte hyra bil när vi är där. Sen får vi se. Sista natten lär bli inne i Thessaloniki, så vi kommer ut till flygplatsen i tid, men var där väntar vi med att bestämma.

Karin
som jobbar snabbt ibland
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-01-11, 16:42
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Äsch, vänta och vänta ... bokade sista natten på Hotel Avalon Airport, med gratis buss till flygplatsen. Och så har jag kollat och det går buss från Thessaloniki till Katerini en gång i timmen för hela 73 kr! Där tänkte jag hyra bil och själv köra ner till Skala Katerinis. Nu är allt klart förutom den fortfarande oklara delen som har med kören att göra. Det här kommer att bli jättebra!

Karin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2020-01-11, 17:17
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Bokat!

Ja du har verkligen tråklat ihop detta bra!
/ Kajja
Svara med citat
  #9  
Gammal 2020-01-11, 18:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ja du har verkligen tråklat ihop detta bra!
/ Kajja
Det går ju hur enkelt som helst numera när allt finns på nätet.

Karin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2020-01-12, 16:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
som också länge har velat se Thessaloniki, så det blir två flugor i en smäll.
Grattis Karin! Vilken spännande resa du har framför dig. Lite avis, för jag har också en dröm om att få se Thessaloniki. Ser fram emot att höra mer!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2020-01-12, 17:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Grattis Karin! Vilken spännande resa du har framför dig. Lite avis, för jag har också en dröm om att få se Thessaloniki. Ser fram emot att höra mer!
Tack! Jag har startat en tråd om denna resa i Thessalonikiforumet. Där tänker jag skriva uppdateringar allt eftersom.

Karin
Svara med citat
  #12  
Gammal 2020-01-13, 16:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jag har startat en tråd om denna resa i Thessalonikiforumet. Där tänker jag skriva uppdateringar allt eftersom.
Jag såg det och svarade där.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT