Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-10-23, 01:43
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Vardagsbilder fr Chania med omnejd

Av naturliga skäl dryftas ständigt prisnivån i Grekland (inkl biljettpriset dit) på Kalimera. Möbler är nytt och spännande på temat! Intressant med både Stefans och Yannas berättelser, alltså.
  #22  
Gammal 2011-10-23, 20:08
evlis evlis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 16
Standard Sv: Vardagsbilder fr Chania med omnejd

Det er så herlig å lese dine historier og se på de fine bildene , særlig det med kattene i soffan , lengter til neste års tur som allerede er bestilt . Håper du kommer med flere bilder , moro å se hvordan det er der hele året !
  #23  
Gammal 2011-10-26, 13:51
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: Vardagsbilder fr Chania med omnejd

Det ska bli intressant att se om Venus kommer upp även här. Det finns en spiraltrappa upp på taket så jag kan se hela himlen,men nu är det bara en stjärna på kvällen. Men enligt den grekiska atronomiska almanackan

http://www.astro.noa.gr/AlmanacIAA/iaa_today_gr.htm

så stiger Mars upp här på himlen på efternatten, då jag sover.







Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Dock ska Venus vara på väg! Hittade en ganska trevlig sida på nätet som förklarar att Venus kommer att synas i södra Sverige i slutet av oktober men i norra Sverige först i November.
Har inte gjort någon källkritik så jag vet inte hur tillförlitlig sidan är, men med min logik torde man ju då kunna se Venus redan nu på Kreta? Alltså både Venus och Jupiter på en gång. Häftigt!!


/Zappa
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT