Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-11, 16:23
Sandra Sandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 3
Standard avstånd

hejhej!
skulle vilja veta hur långt det e mellan flygplatsen Chania och till Rethymnon?

Och vad e bæsta sættet att transportera sig mellna de stællena?

mvh sandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-11, 17:03
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: avstånd

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra
hejhej!
skulle vilja veta hur långt det e mellan flygplatsen Chania och till Rethymnon?

Och vad e bæsta sættet att transportera sig mellna de stællena?

mvh sandra
Hej Sandra!

Det är mellan G-polis-Chania är det 37 km och mellan G-polis-Rethymnon 22km
det borde bli ungefär 57 km, taxi finns det ju på flygplatsen och det finns någonstans där det står fasta priser mellan orterna. Vi har hittils alltid haft
transfer så jag kan inga priser men jag skulle gissa ca 50 - 60 euro ??
Våra bekanta har tagit taxi till G-polis och det kostade ca 30 euro.

//Joppan
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-13, 20:06
Fredrik & Maria Fredrik & Maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: avstånd

[Vi var nere nu i början av Juni och åkte då taxi från Chania flygplats till Rethymnon. På skylten vid taxistationen står det rekommenderade priser till de olika städerna och om jag inte minns helt fel så är det av myndigheterna rekommenderade priset till Rethymnon 42 Euro. Vi fick ju dock inte välja taxi därifrån utan det blev automatiskt den som stod först i kön... Vi fick i allafall betala 60 Euro till Rethymnon.

När vi sedan skulle åka hem så fanns det ju all chans att hitta "rätt" taxi vilket var väldigt enkelt. Vi fick åka en sprillans ny vit Mercedes S-klass till chania flygplats för 50 Euro. Chaffören blev en halvmeter längre när vi gled in på flygplatsen och alla taxichafförer avundsjukt studerade hans nya fina bil...

Vi var fyra personer som åkte och betalade då 110 euro tillsammans.. Apollo tar för transfer i snålklass 110:- sek tur och retur/person så visst skiljer det i pris men vi var ju framme minst en timme före turist bussen och vilken ståndsmässig resa vi fick hem!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-13, 20:08
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: avstånd

Hej.
Det går en buss i halvtimman mellan Chania o Rethymnon. Bussarna är minst lika bra som hemma. Jag vill minnas att det kostade 4 euro
Bengt
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-06-13, 22:01
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: avstånd

Citat:
Ursprungligen postat av bengtv
Hej.
Det går en buss i halvtimman mellan Chania o Rethymnon. Bussarna är minst lika bra som hemma. Jag vill minnas att det kostade 4 euro
Bengt
Hej!
Åkte bussen Rethymno-Chania senast i fredags och numera kostar det 6 euro. Den går en gång i timmen, samt några gånger under dagen en gång i halvtimmen.
Taxi från buss-stationen i Chania upp till flygplatsen kostar 15 euro (inkl lite bagage).
Det finns även flygbuss från buss-stationen i Chania till flygplatsen några gånger om dagen.
Olympic Airways har även en sen (17.30) eftermiddagstur från Rethymno (avgång precis vid stads-parken) direkt till Chanias flygplats samt därefter en retur till Rethymno. Kostar runt 5 euro enkel resa.

Calle

Senast redigerad av Calle den 2005-06-13 klockan 22:03. Anledning: Felstavvvning
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT