Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-25, 10:16
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Lite läsning om Fourni

Tjena! Kanske någon redan länkat till denna Sunday Times artikel om Fourni? http://www.timesonline.co.uk/tol/tra...ffset=0&page=1 inget nytt för oss som redan varit där men ganska underhållande läsning som omedelbart fick mej att längta till 19:40 den 15/6 när jag äntligen får kliva iland där igen

/ Christer
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-25, 10:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite läsning om Fourni

Jag ska dit för andra gången sista veckan i augusti och hoppas komma över ett prisvärt boende trots att det forfarande är lite högsäsong. Trevlig läsning vilket behövs speciellt för mig som tyvärr lite tappat lusten för Grekland. Nu vet jag ju att på Fourni trivs jag. Inget konstlade turistorter där.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-25, 10:43
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lite läsning om Fourni

Tappat lusten för Grekland det låter allvarligt. Själv så fuskade jag med Italien förra sommaren och några kortisar till Spanien under våren så nu är längtan till Grekland på topp.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-25, 11:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite läsning om Fourni

Citat:
Ursprungligen postat av ChrBra Visa inlägg
Tappat lusten för Grekland det låter allvarligt. Själv så fuskade jag med Italien förra sommaren och några kortisar till Spanien under våren så nu är längtan till Grekland på topp.
Ja tänk hur det kan bli efter så många resor men åkomman är förhoppningsvis botbar. När fler rapporter och fotoresebrev brev från alla ö-luffare börjar strömma in blir det säkert bättre. När någon berättar om fotollsmatchen på den lilla ön med alla byns ungar, vardagslivet runt det lilla torget med sina gubbar och gummor, den möra killingen och citrondoftande kyckling med timjan kommer jag nog på andra tankar.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-25, 12:44
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lite läsning om Fourni

Å så läser du min lilla historia om min första kontakt med Fourni här http://www.kalimera.nu/forums/showpo...9&postcount=13 så är du på banan ingen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-01-06, 20:44
DANLOVE DANLOVE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Lite läsning om Fourni

Hej, Christer!
Jag kan liksom ta del av Dina känslor inför Fourni-resan. Det är "lika illa" med Inger och mig. Varje år reser vi till Samos, men kan inte neka oss nöjet att besöka Fourni. Trots frånvaron av alla de vanliga turristfällorna, lockar ön.
TROTS? Är det inte TACK VARE?
Men jag brukar vara ärlig mot den, som frågar och säga, att ön blir långtråkig, om Du inte älskar att vara med Din käresta, om Du inte älskar långa promenader, om Du inte älskar härliga bad, om Du inte tycker om havets läckerheter, om Du inte avser att skriva Dina memoarer, om Du inte älskar att umgås med folket och kulturen - ja, då ska Du tänka Dig för!
Börja då med ett par dagars vistelse och "smaka" på godbiten. Se´n kan Du själv välja, om Du vill komma på återbesök, eller om du väljer bort.
Men vill Du komma nära folket, kulturen, naturen maten o s v - VÄLJ FOURNI!
/ Fourniälskarna Inger och Ove
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT