Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-08, 13:03
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Emporiou Santorini

Hej! Vem vet ngt om bussförbindelser på Santorini? Vi ska bo en vecka i Emporiou, en liten by på södra deleln av ön. Måste man åka via Fira, eller går bussar direkt från hamnen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-09, 00:21
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Emporiou Santorini

Hej Iréne. Jag brukar inte vara så ofta på den sidan av "berget" som du nu frågar om. Jag bor oftast i KAMARI på hotell Artemis.

Du behöver inte vara rädd för komunikationerna, bussarna, går en gång i timmen.Emporiou som du nämner, är en av de finaste ställena att finnas på, på denna ö! Jag kan bara säga.... Oj va jag längtar dit! Nära havet och nära till mycket fina vyer!!!!!

Okej, jag har besökt Santorini cirka 50talet gånger, men jag sätter denna ö framför alla andra öar som jag besökt under cirka 15 års tid!

MVH
Yeasou
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-10, 19:39
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Emporiou Santorini

Hej o tack för svar!
Vi upptäckte ön först förra året. WHOW! Vi bodde både i Firastefani och i Oia. den vackraste platsen på jorden! Nu ska vi hyra ett litet hus i E, av en grekinna. Vi ser verkligen fram emot det!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-24, 22:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Emporiou Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Iréne
Hej! Vem vet ngt om bussförbindelser på Santorini? Vi ska bo en vecka i Emporiou, en liten by på södra deleln av ön. Måste man åka via Fira, eller går bussar direkt från hamnen?
Lite sent svar, du kanske redan har åkt. Bussen går inte från hamnen till Emporiou så vitt jag vet, det är bättre att ta en taxi. Bussen mella Fira och Perissa stannar i Emporiou. Berätta gärna hur det var att bo i Emporiou, där är det inte många (läs inga) turister som bor.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT