Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-16, 21:25
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Samos flygplats

Hejsan!
Den 10/8 åker vi till Samos för första gången. Ska bli jättehärligt.Har hört att den ön ska vara så trevlig o mysig.
Har även hört av en som jobbar som flygvärdinna att Samos flygplats är ganska otäck att landa på.Är det så? Jag är inte flygrädd men det är ju alltid bra om man är lite förberedd. Tyckte Skiathos flygplats var lite speciell o likaså Korfu var annorlunda att landa på. Ja ja ner kommer man ju alltid
// Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-16, 22:50
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Samos flygplats

Om det är lika nu som för en massa år sedan när jag landade där, så krävs det en mycket häftig inbromsning, lyckas piloten inte med det kan det vara bra att ha badkläder på sig, då landar man nämligen i havet!
Har dock aldrig hört talas om det så det går säkert bra när ni åker också!
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-16, 22:52
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Samos flygplats

Det stämmer att Samos är en trevlig ö... Det är också sant att det ibland kan vara lite skakigt att landa. Det beror på att planet ofta måste göra en ganska snäv u-sväng in över land för landa. Eftersom det är omgivande berg så kan det bli en del turbulens och piloten får jobba mer än vid en rak inflygning. Jag har landat där tre gånger och det var ungefär samma scenario alla gångerna men med skickliga piloter så kom vi lyckligt ner.
/Göran
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-17, 00:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Samos flygplats