Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-23, 21:43
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Nästa sommar sticker jag och tjejen till Kefalonia igen. Hon kan dock bara vara borta i en vecka och jag vill så gärna vara där i två, då jag tycker en vecka är för lite.

Så ena veckan har vi dubbelrum, och när hon åker hem igen så blir jag tvungen att boka ett enkelrum. Jag vet bara inte hur man gör detta smidigast och billigast. Vi kommer boka allt via Apollo. I katalogen står det att man får lägga till en liten avgift på runt 1000-1.500 om man vill boka enkelrum från start, men hur är det att byta på plats? Kan det bli billigare...och hur vet man om det finns några enkelrum där när man väl vill ha ett? Låter lite dyrt att boka dubbla rum bara för att jag ska vara kvar en vecka till.

Någon som gjort så här tidigare och vet hur jag fixar detta på smidigaste sätt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-24, 07:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av Wehou! Visa inlägg
Någon som gjort så här tidigare och vet hur jag fixar detta på smidigaste sätt?
Ni fixar resan själva. Köp en flygstol till Kefalonia, boka ett dubbelrum via internet för två veckor. Det kan bli billigare.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-24, 13:36
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Finns det något bra sätt att hitta hotell som resebolagen inte har med i sina kataloger, som dessutom går att lita på när det gäller bokningar?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-24, 13:43
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Sollentuna
Inlägg: 136
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Som Janne sade,

Chansen att det blir billigare totalt sett är stor.
Men om det nu skall splittas på millimetern, kan du inte ge henne lite pengar för att täcka upp det ni anser att du skall betala? Eller ligger det ngt större problem bakom med betalningsflöden som inte skall synas?

/Grimm
Som inte vill verka stöddig, men inte ser problemet...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-24, 15:24
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av grimm Visa inlägg
Som Janne sade,

Chansen att det blir billigare totalt sett är stor.
Men om det nu skall splittas på millimetern, kan du inte ge henne lite pengar för att täcka upp det ni anser att du skall betala? Eller ligger det ngt större problem bakom med betalningsflöden som inte skall synas?

/Grimm
Som inte vill verka stöddig, men inte ser problemet...
Jag ser bara inte någon orsak till varför hon eller jag ska betala extra för en vecka en person inte kan vara där. Vi har en ganska knaper ekonomi för tillfället och att komma iväg och resa är en ganska stor sak bara det.

Men vi håller på att kolla upp det där med att internetboka. Det verkar faktiskt som att det är mycket billigare att gå den vägen. Att man inte tänkt på det tidigare?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-24, 15:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av Wehou! Visa inlägg
Men vi håller på att kolla upp det där med att internetboka. Det verkar faktiskt som att det är mycket billigare att gå den vägen.
Man betalar i regel per rum, inte per person. Dock brukar det vara något billigare om man bor en person i ett dubbelrum. Det borde inte vara några problem att boka för två personer i en vecka, och en person i en vecka. Samma rum alltså.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-24, 15:34
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Man betalar i regel per rum, inte per person. Dock brukar det vara något billigare om man bor en person i ett dubbelrum. Det borde inte vara några problem att boka för två personer i en vecka, och en person i en vecka. Samma rum alltså.
Jag märkte det, att det var per rum alltså. Det låter ju kanon!
Frågan är dock vilka hotell man vågar boka på, så vi inte bara står där sen och inget har funkat. Vi var i Skala/Kefalonia nu i somras, men skulle vilja hamna på den norra delen av ön nu. Finns det kanske några hotell att rekommendera?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-24, 15:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av Wehou! Visa inlägg
Frågan är dock vilka hotell man vågar boka på, så vi inte bara står där sen och inget har funkat.
Risken att bli lurad är i det närmaste obefintlig.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-24, 15:43
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 66
Standard Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Risken att bli lurad är i det närmaste obefintlig.
Ok, hittade en bra tråd i Kefaloniaforumet om vart folk rekommenderar. Det verkar ändå som det är i krokarna runt Lassi som gäller. Så det kanske blir att rikta in sig på den delen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT