Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-01-12, 23:38
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 243
Standard Sv: MIN AVATAR

Du har så rätt Masse. Jag tar bara fram taggarna när någon trampar på mig.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-01-13, 09:23
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar är tagen på båten mot Gavdos.2013 Jag gjorde en heldagsutflykt på havet och båten stannade bara 45 min på Gavdos.
Mitt alias kommer från mitt riktiga namn Cecilia Köhler och jag började med det när jag öppnade ett hotmailkonto för l ä n ge sen.Nu hänger det med lite var stans.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-01-13, 09:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar är statyn vid monumentet utanför Menetés på Karpathos. Vi hade planerat att sätta på den en kalimeratröja och skicka in ett foto till "Kalimera was here", men när vi kom dit upptäckte vi att det inte fungerade. I stället satte min son på den en kalimeratröja via photoshop när vi kom hem, och den bilden har jag valt som avatar. Har aldrig bytt den.

Mitt användarnamn är en kombination av mitt för- och efternamn, som jag hette när jag registrerade mig en gång för länge sedan. Jag säger som Cia: det hänger med litet varstans.

Karin
som alltid längtar ner ...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-01-13, 09:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Den från Plaka på Naxos var riktigt rolig!!
Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
instämmer!!! Du verkar ha kul där!
Bilden är från när vi var på Naxos i november. Vi körde till Plaka nästan varje dag, och vi var nästan alltid ensamma på den långa stranden, så det var klart att man var glad och hoppade i sandsynerna innan badet.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-01-13, 10:48
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Min avatar är statyn vid monumentet utanför Menetés på Karpathos. Vi hade planerat att sätta på den en kalimeratröja och skicka in ett foto till "Kalimera was here", men när vi kom dit upptäckte vi att det inte fungerade. I stället satte min son på den en kalimeratröja via photoshop när vi kom hem, och den bilden har jag valt som avatar. Har aldrig bytt den.

Mitt användarnamn är en kombination av mitt för- och efternamn, som jag hette när jag registrerade mig en gång för länge sedan. Jag säger som Cia: det hänger med litet varstans.

Karin
som alltid längtar ner ...
Har alltid tyckt att din avatar är lite speciell för mig. Förmodligen för att jag också varit vid statyn och att den finns på en av mina absoluta favoritöar. Minns att jag i början klurade mycket på var du lyckats få tag i tröjan och hur du fått på den på statyn. Misstänkte att du hade klippt upp den på framsidan. Men som det sedan visade sig så var du ju smartare än så!

Masse
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-01-13, 11:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Bilden är från när vi var på Naxos i november. Vi körde till Plaka nästan varje dag, och vi var nästan alltid ensamma på den långa stranden, så det var klart att man var glad och hoppade i sandsynerna innan badet.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-01-13, 11:51
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar har alltid varit en Hibiskus. Den tidigare var röd. Det är självklart för mig som älskar blommor.
Mitt namn har en speciell historia. I det äldsta forumet var det Birgitta. Men när Janne "renoverade" forumet för mycket länge sen och alla fick logga in sig på nytt (tror jag) tog jag ett nytt namn, som egentligen är ett grekiskt mansnamn, Yannis.
Jag döpte mig efter den oborstade pelikanen Yannis på Astypalea. Han trakasserade bagaren på morgonen med att gå in i bageriet för att norpa bröd. Bagaren sopade ut honom massor med gånger. Till slut gav Yannis upp och gick vidare till market där alla grönsaker stod ute. Pelikaner har stor näbbsäck!
Till slut kom ägaren och fångade in honom. Det blev inlåsning några timmar. Detta upprepades varje morgon. Vi satt på vår balkong på första parkett för skådespelet.
Men han var nog snäll innerst inne.
Birgitta
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-01-13, 11:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: MIN AVATAR

Rolig historia om Yannis.. Birgitta!.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2016-01-13, 12:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: MIN AVATAR

Min nuvarande avatar är ju som många, nu efter fototävlingen, vet från Pirgos på Tinos. Detta hus som jag fotograferade första gången 2008 och som jag alltid tar nytt foto på vid de årliga besöken där. (Det var dock inte min bild i tävlingen eftersom jag publicerade den redan i första resebrevet från Tinos.) Jag har varit inne i huset på våningen ovanför när den renoverades i gammal Tinosstil med många vackra detaljer i fin pirgosmarmor. Jag har pratat med ägarna till nedervåningen också men blev tyvärr inte inbjuden Blommorna utanför huset är nästan alltid lika vackra oavsett tid på året jag är där...utom i april 2015 då det såg ut så här.



Annars har jag bytt avatar många gånger genom åren, men denna återkommer jag ofta till. Kanske dags att byta igen?

Min signatur Lissi tog jag lite mot min vilja, då jag egentligen ville ha Lisa, som jag alltid kallas, men då i tidernas begynnelse så var Lisa redan upptaget. Konstigt nog har jag dock aldrig sett någon härinne på forumet med den signaturen. Lissi kallades jag för av mina kompisar och familj när jag var liten men har aldrig gillat det. Gillar mer Lisaki som jag kallas för på Tinos av en del tavernaägare...

Rolig tråd detta.

Lissi
Svara med citat
  #30  
Gammal 2016-01-13, 17:06
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: MIN AVATAR

Kul att så många skriver och berättar och uttalar sitt gillande av tråden. Jag tycker också att det blev ett trevligt sätt att lära känna varann lite mera och få veta lite om vad som döljer sig bakom bilder och signaturer.

Masse
Svara med citat
  #31  
Gammal 2016-01-13, 17:47
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Bilden är från när vi var på Naxos i november. Vi körde till Plaka nästan varje dag, och vi var nästan alltid ensamma på den långa stranden, så det var klart att man var glad och hoppade i sandsynerna innan badet.
... i badet... I november? Och jag som fått (helt felaktigt) uppfattningen att du var en badkruka...

Min avatar är på den första växten i Grekland som var helt ny för mig. Den växte utanför vårt boende i Kini för många år sedan och jag tyckte den var så fin!

Namnet är ett nerbantat efternamn...

MVH zakka
Svara med citat
  #32  
Gammal 2016-01-13, 18:12
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar är tagen på Kreta i Nea Chora på Hotel Danaos balkong. Där var det mysigt och sitta och dricka favoritretsinan Chanion som alltså finns på bilden. Jag hade tidigare en annan bild, men denna gillar jag mera. Längtar ofta till den balkongen! Kanske byter jag ut den om jag hittar en lika betydelsefull bild nångång.

Alala sen, ja, jag vet inte riktigt varför jag valde att heta så , kanske för att det börjar med A som mitt namn? Men det lär vara ett stridsrop från Grekland och Alala är också stridsropets gudinna eller något sånt. Lite konstigt för JAG är inte alls krigisk, gillar nog mera peace, love and understanding.

/ Anne
Svara med citat
  #33  
Gammal 2016-01-13, 19:10
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: MIN AVATAR

Jag har haft samma bild hela tiden och det tog mig många år innan jag la in en avatar överhuvudtaget. Min bild är från Agnondas på Skopelos och jag gillar den väldigt mycket. Jag har den lite överallt, bl a på skrivbordet på min dator.

Maria
Svara med citat
  #34  
Gammal 2016-01-13, 20:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
I gode gamle Kalimeradager (1998), da jeg ble medlem, var vel de fleste navn ledige:
Det var tider det.

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
og det er greit for grekerne å slippe å si Merete, noe de ikke får til. Det blir stort sett til Merenda, som er et gresk sjokoladepålegg.


Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Min avatar föreställer mig själv , ståendes i strandkanten på Agios Prokopios på den tiden man tog "Kalimera was here"-bilder.
Som sagt, det var tider det. Jo, det var jag som manuellt la in alla bilder på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
T.ex när jag kom till Honeymoon förra sommaren så frågade de om jag kände Jannis eller visste vem han var. Jag känner en Giannis men honom var det ju inte de menade. Det var så klart Janne.
Paris i ett nötskal.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
. De andra är ju bara copywolfs hela bunten..


Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Jag döpte mig efter den oborstade pelikanen Yannis på Astypalea.
Honom minns jag. Träffade honom på vår första resa till Asty. Kul kulle! Träffades inte vi där då också, eller var det på Patmos?

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
... i badet... I november? Och jag som fått (helt felaktigt) uppfattningen att du var en badkruka...
Jo, jag är en badkruka av stora mått, men ju där och då gick det inte att låta bli, och det var ganska varmt i vattnet. Som väl var.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2016-01-13, 21:49
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: MIN AVATAR

Avsaknaden av avatar har sin förklaring i att vi/jag hittills inte lärt hur man lägger in bilder...

Namnet är busenkelt: nicke heter mannen, lena det är jag

Vi båda kollar forumet, men om nåt skrivs är det jag.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2016-01-13, 22:01
Spejas avatar
Speja Speja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Västerbotten
Inlägg: 41
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar föreställer en gyro strax innan den hamnade i min mage nån gång i juni 2006. Men först fick den posera på en trappa vid en vacker blå dörr i Naxos stad. Matkonst!
Svara med citat
  #37  
Gammal 2016-01-13, 22:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Minns att jag i början klurade mycket på var du lyckats få tag i tröjan och hur du fått på den på statyn. Misstänkte att du hade klippt upp den på framsidan.
Haha, nej inte klipper jag itu en kalimeratröja, inte! Däremot sydde jag om min första, den gula, till ett linne eftersom jag trivs bättre i ärmlöst på sommaren.

Karin
Svara med citat
  #38  
Gammal 2016-01-13, 22:51
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: MIN AVATAR

Masse..vilket geni du var som fick forumet att blomstra med din tråd!! Har läst så många roliga inlägg nu och även deltagit själv med ny "grekenergi" Känns som om detta var precis vad som behövdes för att få igång lite nytt flöde.
Har märkt att många, för mig, nya namn är med på banan. Så kul!!
/Ketstin... som har 100-nånting dagar kvar till Kretsresan
Svara med citat
  #39  
Gammal 2016-01-13, 22:57
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Jag har haft samma bild hela tiden och det tog mig många år innan jag la in en avatar överhuvudtaget. Min bild är från Agnondas på Skopelos och jag gillar den väldigt mycket. Jag har den lite överallt, bl a på skrivbordet på min dator.

Maria
Tänk så många gånger alla dessa avatarer fladdrat förbi min blick utan att jag egentligen tittat ordentligt vad de föreställer. Så också din Maria. Och den är ju verkligen en bild som jag borde reagerat på.

Sedan vi nyligen var på Skopelos för första gången så tillhör Agnontas absolut en av mina superplejs i Grekland. Kul att jag fick upp ögonen. En avatar i min smak!

Masse
Svara med citat
  #40  
Gammal 2016-01-13, 23:04
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: MIN AVATAR

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Masse..vilket geni du var som fick forumet att blomstra med din tråd!!
Nåja, geni är väl att ta i. Men tack för uppskattningen ..... som jag gärna delar med Wolfen som nyss drog igång en annan tråd för att ruska liv i oss. Bra gjort!

Sen är det ju så att "en svala gör ju ingen sommar" eller hur det nu är man säger. Bra blir det ju tack vare att vi alla skärper till oss lite och kläcker ur oss ett och annat. Ibland blir det bra och ibland mindre bra. Men man måste ju stoppa en slant i maskinen för att få chansen att dra en jackpot!

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT