Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-11-16, 10:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard iOS 8 instabilt?

Ni som har iOS 8, upplever ni det som instabilt? Sedan förra helgen har jag det på min ipad air och på iphone 6 som jag fick då.

Jag får fler krascher på båda ställena + att nya problem har uppstått, t ex får markören hicka när jag ska tagga på facebook, den hoppar till fel ställe och det går inte att genomföra mer än enstaka gånger.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-11-16, 11:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ni som har iOS 8, upplever ni det som instabilt? Sedan förra helgen har jag det på min ipad air och på iphone 6 som jag fick då.

Jag får fler krascher på båda ställena + att nya problem har uppstått, t ex får markören hicka när jag ska tagga på facebook, den hoppar till fel ställe och det går inte att genomföra mer än enstaka gånger.
Har inte uppdaterat min air ännu, ska göra det idag. Köpte en iPhone 6 plus förra veckan, den har version 8.1, och jag har inga problem med den.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-11-16, 11:38
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har inte uppdaterat min air ännu, ska göra det idag. Köpte en iPhone 6 plus förra veckan, den har version 8.1, och jag har inga problem med den.
Er du fornøyd med IPhone 6 +, Janne?

Jeg skal velge mellom 6 og 6 + og t r o r det blir 6 +
Vi/jeg har ingen IPad, derfor synes jeg det er ok at den er stor/større
- i tillegg til andre fordeler, så har 6 + også et betydelig større "tangentbord"
d e t synes jeg er bra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-11-16, 11:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Min ipad funkar inte klockrent på facebook, åtminstone inte i webläsaren. Den kraschar oftare än innan och vad som är nytt är det där med taggningen. I appen funkar det men jag gillar inte gränssnittet i den.

På iphone funkar fb-appen bra, men den kraschar ibland. Och imorse kraschade snabbvalsmenyn i underkant flera gånger när jag skulle stänga av väckningen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-11-16, 12:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Jag har en 4 S som jag haft i snart två år. Den fungerar men batteriet laddar ur snabbt och den börjar kännas lite antik. Eftersom jag har en kombinerad arbets/privat telefon gissar jag att det är en 5 av något slag jag får nästa gång. Funderar ibland på att köpa en ny egen privat är det värt det? Har aldrig haft en helprivat mobil och har egentligen bara goda erfarenheter av att använda den både och.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-11-16, 12:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Jag har en 4 som jobbmobil och den känns som en gammal tegelsten i jämförelse med 6. Och rätt mycket även med 5 som jag hade tidigare, den är också tunn och fin.

Jag gillar inte att kånka omkring på två mobiler, men vill vara helt fri med användning så jag måste ha en privat också.

Om din 4 S börjat ladda ur snabbare så är den nog dags att byta. Men främsta anledningen till byte är nog att du gissningsvis inte kan ladda hem ios8, eftersom det inte får plats (om du inte har fått en mobil med stort utrymme). På sikt kommer du isåfall att upptäcka att alla appar inte fungerar optimalt, eftersom de är anpassade för ios 8. Du kommer heller inte att kunna göra nya kommande uppdateringar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-11-16, 12:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Jag har laddat hem ios 8. Visst märker jag att det inte fungerar ibland. Kalimera är en sån sida. Sen är jag nog en relativt begränsad användare men jag gillar min Iphone mer och mer. När datorn lägger av funderar jag på att klara mig med en padda och iphonen. Har också möjlighet att ta hem en bärbar dator från jobbet om jag behöver arbeta med något här hemma.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-11-16, 12:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Om du har åttan kommer du nog att upptäcka att allt går mycket snabbare om du byter upp dig.

Jag har laptop, ipad och iphone. Sedan jag skaffade paddan är laptopen så gott som oanvänd. Jag drar igång den kanske var tionde dag för att göra säkerhetsuppdateringar. Jag lägger också alla bilder på datorn eftersom jag inte har lyckats bemästra icloud. Men annars gör jag nästan allt på paddan eller mobilen.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-11-16, 14:19
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Kan bara säga så här. Uppdateringarna håller inte samma klass som på Steves tid. Då var det nästan aldrig några fel. Nu däremot. Uppgraderade till 8.0. Den gick fel. 8.0.1 gick ganska bra, men en del funktioner saknades! 8.0.2 gick bättre, då den verkar funka smärtfritt. Vågar dock inte ännu uppgradera till 8.1 än, även om jag gjort det på en iPad.

Det kommer troligen snart en 8.2 (eller 8.1.1), då nuvarande innehåller en ganska kraftigt säkerhetshål. Dvs, illasinnade kan t ex skicka SMS till dig "ladda ned nya FlappyBird-appen gratis här". Appen du laddar ned kanske verkligen är ett spel, men samtidigt installerar du elakartad kod, som kan läsa allt på din telefon, inkl din bankapp.

Så jag väntar nog till Apple täppt till det hålet. Det finns f ö på alla iOS-versioner fr 7.x tror jag.

/Netwolf
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-11-16, 14:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Sedan jag skaffade paddan är laptopen så gott som oanvänd
Lika för mig användar nu i stort sett enbart surfplattan och min smartphone.. känns smidigare (för mig).

Använder också laptopen endast för att tömma bilder som jag sen för över på USB för att spara där!..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-11-16, 16:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har inte uppdaterat min air ännu, ska göra det idag.
Har nu uppdaerat min Air till 8.1, och allt fungerar klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Er du fornøyd med IPhone 6 +, Janne?
Jag är än så länge jättenöjd med telefonen. Hade en 4 tidigare, så det kanske inte är så konstigt. Var först tveksam inför storleken, men är det inte längre. Gillar den helskarpt!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-11-16, 16:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har nu uppdaerat min Air till 8.1, och allt fungerar klockrent.

Jag är än så länge jättenöjd med telefonen. Hade en 4 tidigare, så det kanske inte är så konstigt. Var först tveksam inför storleken, men är det inte längre. Gillar den helskarpt!
DET var tilbakemeldingen jeg ønsket
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-11-17, 09:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
DET var tilbakemeldingen jeg ønsket
Den är stor, så stor att jag inte trodde att Camilla - som har små händer - skulle kunna greppa den, men det kan hon utan problem.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-11-17, 10:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: iOS 8 instabilt?

Netwolf - ja, jag har läst om det där säkerhetshålet. Inget vidare.

Bra om det är uppdateringar på gång, jag ser inga stora svåra problem i 8.1. Men lite för många småfel, lite för många krascher.

Janne - hoppas det fortsätter så för dig. För mig funkade det också bra i starten, det är efter en veckas användning som jag ser att jag har startat om båda prylarna väldigt ofta och att de kraschar lätt. Mest problem har jag på fb som väl är en blytung sajt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT