Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-06-13, 23:50
anngottfrids anngottfrids är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 7
Standard Få färjor naxos-thira?

Hejsan, när jag tittar på olika websidor för färjor tycker jag att det går väldigt få färjor mellan naxos-santorini. När vi var i kykladerna för 4 år sedan, och gick in i bodarna, så fanns det fler båtturer än när man tittade på nätet, är det någon mer som gjort den erfarenheten? (Då reste vi naxos-koufonisi)
Varför jag undrar, är för att vi flyger från santorini 30 juni 1345, och den tidigaste färja jag hittar samma dag från naxos är framme i hamnen kl 1155. Lite tight. Jag vet att Apollo kör sina resenärer kl 0600 från naxos samma dag, men den färjan finns inte i tidtabellerna. Tror ni att det kommer upp fler båtturer inom de närmsta två veckorna?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-06-14, 10:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Få färjor naxos-thira?

Citat:
Ursprungligen postat av anngottfrids Visa inlägg
Varför jag undrar, är för att vi flyger från santorini 30 juni 1345, och den tidigaste färja jag hittar samma dag från naxos är framme i hamnen kl 1155. Lite tight. Jag vet att Apollo kör sina resenärer kl 0600 från naxos samma dag, men den färjan finns inte i tidtabellerna. Tror ni att det kommer upp fler båtturer inom de närmsta två veckorna?
Jag tror inte att det tillkommer fler båtar. Apollo anlitar Alexandros, som egentligen är en utflyktsbåt, så den finns inte med i tidtabellerna. Ni kan åka kvällen innan, det går en färja 23.05 och är framme på Santorini 01.20. Men det blir lång väntan på flyget. Jag skulle åkt på morgonen den 29/6 och hyrt ett rum på Santorini. Då slipper man stress och får en lugn sista dag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT