Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2006-02-06, 19:25
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Vilken/Vilka öar ska man åka till???

Hittar bara billiga flygbiljetter till typ Rhodos från Göteborg så det får väl bli däromkring man får åka...

Vet ingenting om öarna som ligger där egentligen, så jag behöver lite hjälp med vilka öar som kan passa oss...

Vi vill ha fina stränder, sten, klippbad eller strand spelar egentligen ingen större roll, men om det finns sand så är det alltid ett plus. Det får inte vara för krångligt att ta sig till baden, och om det finns små vikar där man kan vara lite för sig själv är det perfekt!

Det bör finnas lite att se och upptäcka så man har lite att göra när man har tröttnat på bad och lata dagar

Vi kommer att hyra moppe (eller bil om det går), men bor gärna centralt i en stad/by där det inte är helt dött, lite liv och rörelse gärna med andra ord. Det är trevligt om det är mysigt och finns trevliga restauranger och kanske lite affärer att titta i.

Sedan kan man ju alltid vara på en ö några dar som är lite lugnare om det är vackert, men efter att ha varit på t ex Koufonissi märkte vi att vi tycker om när man kan ha det lugnt och komma bort en bit från den värsta turismen när man vill, men ändå vara nära där det finns liv och rörelse eller vad man nu säger...'

Svåra krav??? Jag hoppas i alla fall att jag kan få lite rekomendationer och tips på öar som skulle kunna uppfylla våra kriterier

Finns ju så många öar man vill åka så det är svårt att välja

/Alexandra
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT