Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-24, 13:31
Resesugen Resesugen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 28
Standard Bra val eller ska jag byta?

Ska iväg på semester för första gången på 7 år! Tyvärr då jag är student så fick priset styra därför hamnade resan till Lesbos för charter dit är just nu äckligt billigt.
Valet av ort och hotell stod mellan Petra och hotell Panorama eller Eftalou och hotell Panselinos. Vi valde Petra, är detta ett bra val eller ska vi byta till eftalou? Vi kommer åka 20 augusti någon som har erfarenhet av hur vädret brukar vara då?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-24, 14:56
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Bra val eller ska jag byta?

Jag tycker Petra var kanonmysigt, trevlig by, fantastiska resturanger (kvinnokoperativet tex, nog om inte den bästa så iaf topp 5 av de jag ätit på i grekland senaste 20 åren) hyffsad strand, stranden i eftalou var dock i vår mening inte så mycket att hurra för, var nere i september senast o de var då fortfarande kanon så augusti ska va lungt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-24, 15:03
Resesugen Resesugen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 28
Standard Sv: Bra val eller ska jag byta?

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Jag tycker Petra var kanonmysigt, trevlig by, fantastiska resturanger (kvinnokoperativet tex, nog om inte den bästa så iaf topp 5 av de jag ätit på i grekland senaste 20 åren) hyffsad strand, stranden i eftalou var dock i vår mening inte så mycket att hurra för, var nere i september senast o de var då fortfarande kanon så augusti ska va lungt
För vi är ute efter lugn och ro så oron är att petra ska vara för "stressigt" och turistigt och för packat på stranden, men samtidigt så vill jag (för sambon bryr sig inte) ha en bra och fin strand vid havet.