Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-10, 10:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Det blir Lesvos 2014!

Kan inte låta bli att berätta detta genast. Har nu bokat Lesvos för en vecka i maj 2014. Vi ska bo i Molivos på Olive Press Hotel. Charterresa denna gång eftersom flygstolarna är så pass dyra. Wow, nu har man en ny och intressant ö att se fram emot i höstmörkret!

/ Anne
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-10, 11:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Grattis till val av en fantastiskt fin ö. Hotellet har bra läge vid havet. Jag bodde ett par hundra meter rakt upp i de gamla gränderna. Eventuellt åker även jag dit nästa år och då blir det nog charter med de priser som är på flygstolarna nu i varje fall. Vill dock inte bestämma mig än för många andra resmål lockar också.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-11, 12:25
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Bra val, vi åker troligen också till Molivis, har inte varit dit på två år.

Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-10-14, 10:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Har nu bokat Lesvos för en vecka i maj 2014. Vi ska bo i Molivos på Olive Press Hotel.
Grattis Anne!

Mycket bra val av resmål, och hotell!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-10-15, 14:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Nu har även jag bokat en vecka till Lesvos och Molyvos. Billigare och kanske inte heller bättre kan det inte bli.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-10-15, 16:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Nu har även jag bokat en vecka till Lesvos och Molyvos.
Kul att åka tillbaka till en av öarna du gillar mest. Grattis!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-10-15, 17:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kul att åka tillbaka till en av öarna du gillar mest. Grattis!
Den finns inte på min fem-topplista men är ändå en ö jag gillar väldigt mycket. Priset blev otroligt bra med alla rabatter Ving slagit till med. Vingkorttsrabatt, Ica-kortsrabatt, sänkt pris, lågt tillägg för eget rum, internetbokningsrabatt. För 3515 kr får jag både resa, boende med balkong och havsutsikt högt upp i Molyvos, transfer, mat på flyget jag slog tom. på stort och bokade avbokningsförsäkring om något annat resmål skulle locka mer eller om priset sjunker vilket knappast är troligt. Ser fram emot härlig grönska och förhoppningsvis sol. Ska bara vara, vandra lite och äta gott på tavernorna i Molyvos och kvinnokoperativet i Petra.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-10-15, 17:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Priset blev otroligt bra med alla rabatter Ving slagit till med. Vingkorttsrabatt, Ica-kortsrabatt, sänkt pris, lågt tillägg för eget rum, internetbokningsrabatt. För 3515 kr får jag både resa, boende med balkong och havsutsikt högt upp i Molyvos, transfer, mat på flyget jag slog tom. på stort och bokade avbokningsförsäkring
Ja, det var sannerligen ett bra pris!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-10-15, 19:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Grattis Eva till ett jättebra pris för resan, på Ving kan man som sagt få många rabatter.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-10-15, 21:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Grattis Eva till ett jättebra pris för resan, på Ving kan man som sagt få många rabatter.
Tack för det. Det är ett riktigt fyndpris och förra gången jag besökte Lesvos bodde jag inte så långt från där jag ska bo nu. Där jag bodde förra gången fanns det bara fem rum men det här är ett lite större pensionat. Vill gärna bo så här högt upp i de gamla grekiska bostadskvarteren. Naturen är fantastisk på Lesvos och Molyvos är en liten vacker kuperad stad med många fina gamla hus.

Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-10-15, 21:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Ja, Lesvos ser ut att vara en väldigt vacker ö!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-10-17, 17:56
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Även vi har nu bokat Molivos i maj för två veckor. Tyvärr var det fullt på Voulas, bokade du sista lägenheten Eva? Så det blev Irini istället, vilket ligger bra till men tyvärr får vi inte den fina utsikten. Men det känns härligt att veta att vi får återse Molivos igen.

Carina
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-10-17, 21:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Grattis Eva. Låter verkligen bra!
Charter är ju himla bekvämt och på ICAkort får man ju extrarabatt.
För vår del blir 2014 ett Kretaår. Först i maj en vecka i Nea Choratrakten med en väninna. Flyg från Växjö. Sen i september flyger Claes o jag billigt(11400)för 2 inkl transfer o frukost för 2 veckor. Även det från för oss perfekta Växjö. Då betalar Fritidsresor parkeringen. Dessutom utan extra kostnad fick jag flyga hem en vecka senare, så jag ska bussluffa en vecka själv när Claes åkt hem. Lyx! Det är härligt att se fram emot kommande resor.
Lesvos är bökigare för oss att ta oss till, men Eguiden har vi i alla fall.
Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-10-19, 08:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
Även vi har nu bokat Molivos i maj för två veckor. Tyvärr var det fullt på Voulas, bokade du sista lägenheten Eva? Så det blev Irini istället, vilket ligger bra till men tyvärr får vi inte den fina utsikten. Men det känns härligt att veta att vi får återse Molivos igen.

Carina
Kanske det jag åker sista veckan i maj. En vecka vilket är kort men veckan före ska jag på en konferens och veckan efter är den sista min chef jobbar innan hon pensionerar sig så utrymmet för en längre resa finns inte. Resdagen är en röd dag så det sparar in en semesterdag och sen är det långhelg när jag kommer hem. Ni får det säkert bra på Irini det verkar också väldigt fint.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-10-19, 08:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Grattis Eva. Låter verkligen bra!
Charter är ju himla bekvämt och på ICAkort får man ju extrarabatt.
För vår del blir 2014 ett Kretaår.
Lissi
Tack för det känns verkligen som ett riktigt fynd. Ni får det säkert bra på Kreta också det är väl en av dina favoritöar. Kanske ni kan styra kosan norrut i Grekland en annan gång. Om Lesvos slår ordentligt hos researrangörerna kanske det blir flyg från fler ställen än Arlanda ett annat år.

Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-10-19, 09:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ni får det säkert bra på Kreta också det är väl en av dina favoritöar.
Eva
Ja det har blivit så att vi kommit att gilla Kreta mer och mer. 6 gånger hittills har jag/vi varit där och även om vi mest hållit oss till den västra delen , som jag f ö tycker är lite felaktigt förtalad som den mest ogrekiksa, så har vi gjort många dagsturer runt om och även varit på södra sidan som Elafonissi, Sougia, Paleochora, samt en fin tur på Lassithiplatån. Jag har även gått Imbrosravinen. Rethymno-området har också fått en vecka med turer längs med kusten.

Det finns många grekiska pärlor bland turiststråken längs nordvästra kusten, bara man öppnar ögonen och ger sig lite iväg från gatorna längs stranden.

Vi ser fram emot veckorna på Kreta nästa år. Maken får två och jag får 4 veckor.
Lesvos skulle jag som sagt gärna till men då med flyg närmare hemifrån än vad som gäller nu. Tills dess får vi njuta av resebrev från er som åker dit och njuta av E-guiden.....

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-10-19, 12:13
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Hjärtligt Välkomna till min ö Alala, Carina och Eva L och alla ni som inte bokat ännu. Är nu tillbaka i Sverige efter en intressant bilresa genom Europa som tog mig till Milano, Stuttgart och Berlin. Om bara sex månader startar jag, förhoppningsfullt, resan tillbaka till Skala Mistegnon. Hur resrutten ser ut nästa år vet jag inte, men ett besök i Thessaloniki blir det innan sista färjan, som tar mig till Lesvos.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-10-19, 12:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Hjärtligt Välkomna till min ö Alala, Carina och Eva L och alla ni som inte bokat ännu.
Tack för det. Blir mitt tredje besök på ön så jag vet vad jag ser fram emot. Nu är det bara Kreta och Santorini som jag besökt fler ggr i Grekland. Den ö som jag gillat mest är Folegandros och där har jag bara varit två ggr.

Berätta gärna lite mer om platsen där ni bor på Lesvos.

Eva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-10-19, 19:25
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

[QUOTE=Claes på Lesvos;317177]Hjärtligt Välkomna till min ö Alala, Carina och Eva L och alla ni som inte bokat ännu.ta.[QUOTE]
Tack så mycket, det blir nu 6:e gången till Lesvos för oss. Vi förstår verkligen att det har blivit din ö. En alldeles fantastisk ö, en av våra verkliga favoriter.

Carina
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-10-21, 09:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir Lesvos 2014!

Carina berätta gärna lite mer om tavernor som ni gillade. Alltid trevligt med tips från andra.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT