Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-29, 09:00
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Katerini

Hej har någon varit i Katerini? Vi åker till Thessaloniki i början av September och letar ställe vid stranden att bo på några dagar. Vi är inne på halkidiki men har även funderat på Katerini. Hur är det där? Hur är stranden?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-29, 10:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Katerini

Citat:
Ursprungligen postat av Nataliee Visa inlägg
Hej har någon varit i Katerini?
Jag undrar om inte Zanet och hennes man här på Kalimera, har sitt "andrahem" i närheten av K.....de borde veta i alla fall...Prova att skriva ett privat meddelande till Zanet är mitt tips!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-29, 12:14
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Katerini

Tack:-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-29, 19:31
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Katerini

Vi var i Katerini för några år sedan. Just Katerini är ju en bit in från kusten så där bor man inte om man vill vara nära stranden, jag är osäker på hur hotellutbudet ser ut där över huvud taget.
Däremot finns ett turistsamhälle ute vid kusten som heter Paralia, vi var dit och tittade men det kändes som att det var lite väl mycket tingel tangel för vår smak. Vad jag minns så var det en bra sandstrand som gick längs stora delar av kusten neråt här.
De två gånger vi varit i dessa trakter har vi bott längre söderut i en liten by som heter Platamonas. Den byn kan jag rekommendera om den inte har byggts sönder alldeles totalt sedan vi var där, jag tror vi var där senast 2005. Precis söder om Platamonas finns en by som heter Neoi Pori, vi var hit för att käka lunch en dag men inkastarna var så påträngande så det slutade med att jag skrek till dem att de är idioter och oförskämda så i stället för att äta i deras by åker vi därifrån.
Åtminstone tidigare fanns det flera här på Kalimera som hade varit i Platamonas men jag är osäker på om de finns kvar här.
Om ni är ute och åker bil i området tycker jag ni ska starta tidigt på förmiddagen och utan bestämt mål, det finns många byar att stanna till i, då ni hittar en som passar smaken är det bara att söka boende där.

Zanet o Zissis sommarställe är för övrigt norr om Thessaloniki, minns inte vad byn heter men den finns nära en liten insjö där uppe. Vi åt en fantastisk lunch där då vi var och hälsade på dem.


Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2011-06-29 klockan 19:35. Anledning: komplettering
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT