Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2022-04-22, 17:43
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard På väg till Grekland …

Arlanda 19/4 -22.

Det var när vi satt på Arlanda i väntan på att SAS lounge skulle öppna 05.00 jag började bli orolig och tänkte: vad har jag glömt …hur är det möjligt att min väska kan väga 17.4 kilo när jag får ha 23 kilo. Insåg då att jag inte behövt sätta Doris (väskan) på bantningskur.
06.00 lyfte så planet på sin väg mot Köpenhamn.

Då vi ätit frukost på flyget från Stockholm, tackade vi ombord på planet till Aten nej till ännu ett morgonmål - däremot inte till gin o tonic Vi har tidigare rest mycket, men aldrig träffat en så trevlig och rolig besättning (SAS+ med dansk besättning). ) Vi satt på rad nummer två och hade bra kontakt med flygvärdinnorna. Och gratis är gott.
-A happy woman is a happy live, var några kloka ord från en av värdinnorna.

Allt gick inte friktionsfritt: sonen som skjutsade oss till Arlanda körde på hemvägen på en grävling. Planet från Köpenhamn blev försenat efter att en fågel flugit in i en motor, något som måste kontrolleras innan planet kunde lyfta. Av erfarenhet, vet jag att alltid ha ett öga på vägen då vi är i Grekland. Men plötsligt hände det …Det var första eftermiddagen i Pireus; vi var på väg hem efter en sen lunch då både jag och mobilen fick en ofrivillig flygtur. Orsaken var en orange plastkona som stod fastgjuden på trottoaren. Tack och lov, slutade det bara med ett skrubbsår.

Idag, två dagar senare är vi framme på Tilos …

Senast redigerad av sjöborren den 2022-04-22 klockan 17:50.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT