Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-13, 16:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Bokad resa även här

Det blir Grekland för mig i år också. Har bokat en sensommar/höst charterresa till Molyvos med Vingresor. Ska bli trevligt att se lite av den delen av ön och göra lite utflykter i området. Resan med barnbarnen får vänta till december 2010 så då reser vi troligen till Thailand innan den lille fyller två år.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-13, 18:34
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Bokad resa även här

Vi åker också till Molivos den 27 aug. Ett mycket trevligt ställe. Men först till Skopelos på måndag, för en vecka.

Carina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-13, 18:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bokad resa även här

Låter härligt med höstresa....Gjorde ju en resa förra året sent och det var helt underbart..

Lesvos lockar oss också...men i år går min höstlovsresa till Öland

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-13, 22:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
Vi åker också till Molivos den 27 aug. Ett mycket trevligt ställe. Men först till Skopelos på måndag, för en vecka.

Carina
Om jag inte avbokar av någon mötesplaneringsanledning på jobbet
så åker jag också den dagen. Just nu ser pusselbitarna ut att falla på plats. Förra året besökte jag Lesbos i första halvan av sept och det var väldigt lugnt men mycket bra väder. Vi åkte hem den 16 eller 17 efter att ha tillbringat 10 dagar på ön. Ser faktiskt fram emot den här resan lite extra. Någonstans där inne trodde jag nog inte att det skulle bli någon Greklandsresa i år.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-14, 10:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Låter härligt med höstresa....Gjorde ju en resa förra året sent och det var helt underbart..

Lesvos lockar oss också...men i år går min höstlovsresa till Öland

Lissi
Du får det säkert bra på Öland också. Har aldrig varit där men det verkar vara en underbar plats.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-14, 19:14
snuttan666 snuttan666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 9
Standard Sv: Bokad resa även här

Hej!
Ny här för idag. Såg att du skall åka till Lesvos och även vi har bokat en resa dit i början av juli.
Vi skall bo i Petra. Kanske någon som varit där och kan ge lite tips.
Trevlig resa önskar jag dig

Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-15, 17:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Har bokat en sensommar/höst charterresa till Molyvos
Grattis! Molyvos gillade vi otroligt mycket, åker mer än gärna tillbaka dit. Vi bodde i hamnen.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-05-15, 23:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Nu har jag flyttat ett arbetsmöte i Stockholm från 7 till 11 sept så resan kan bli av. Skönt. Nu ska bara chefen ge mig semester också men det är bara en formalitet. Landar på Arlanda natten till den 11 så allt hinns med. Kommer att bo 300 m från hamnen i Molyvos i en enkel lägenhet. Prisvärt känns det som eftersom jag reser redan i aug och 14 dagar med flyg och boende hamnar runt 6000 kr.

Tror att jag kommer att gilla den här platsen. Det har varit mycket jobb sista året så det känns som semesterperioderna blir allt mer av att ladda batterierna.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-05-16, 09:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av snuttan666 Visa inlägg
Hej!
Ny här för idag. Såg att du skall åka till Lesvos och även vi har bokat en resa dit i början av juli.
[[/B]
Trevlig resa önskar jag dig

Lena
Tack för det hoppas ni också får en bra resa. Lesbos är en fin och det finns mycket att göra om ni är intresserade av att se er om lite.

Janne jag kikade på stället där ni bodde och det verkar vara jättefint med toppenläge. Fler som rekommenderat det. Blir dock för dyrt att boka det som ensamresande trots att Ving har det i sitt utbud. Funderade att boka boende och resa separat men boende är ju inte billigt den tiden jag kommer ner och då ska ju också transfer ordnas på egen hand. Så i år blev det därför ett enkelt charterpaket. Hade egentligen velat resa till Grekland en eller två veckor senare men det gick inte att få ihop med aktiviteter på jobbet.
Vings boenden brukar enligt mina erfarenhter vara bra i alla prisklasser och
det här är nog ungefär den standard jag haft vid ö-luffningar.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-05-16, 16:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Janne jag kikade på stället där ni bodde och det verkar vara jättefint med toppenläge. Fler som rekommenderat det. Blir dock för dyrt att boka det som ensamresande
Jo, det är bra, mycket bra, men det kostar ju, tror vi betalade 55 € för ett dubbelrum.

Jag antar att du bor uppe i byn, där är också jättefint. Du bör gå ner till hamnen och äta någon kväll, det är inte långt och vägen ner är vacker.



Så nära är det. Tavernan rakt fram är mycket bra. Den har samma namn som de här läckerheterna.

Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-05-17, 08:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Tack för tipsen. Kommer säkert att äta där och promenera mycket. Det gör jag alltid på mina resor. Jättelockande bilder. Du får gärna visa fler.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-05-28, 13:13
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bokad resa även här

HERLIGE bilder, Janne

Jeg har nettopp booket en ukes "bonus" ferie - (uspes)til Lesvos

Sist vi besøkte Lesvos ( -99) bodde vi halve tiden i hhv Molivos og Plomari og likte oss veldig godt på begge stedene

-nå vet vi jo ikke hvor vi havner ..., men b r a skal det bli uansett, håååper jeg, men, OM vi skulle være uheldig med bosted så finner vi noe selv

Noen som har reist uspesifisert med Ving siste tiden?

Kari
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-05-28, 20:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg har nettopp booket en ukes "bonus" ferie - (uspes)til Lesvos
Grattis Kari! Jag håller på med E-guiden om Lesbos, ju mer jag skriver ju mer inser jag vilken fantastisk ö det är. Det visste jag redan innan, men det blir än mer påtagligt när jag skriver och studerar bilderna noga.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-05-29, 06:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Kari om du hamnar i Agios Isidoros på ett hotell du inte gillar har jag ett bra boendetips. Hotell Acrogiali och rum nr 1 tror jag det var. Nära havet, trevlig världfamilj och en riktigt mysig trädgård. Ligger alldeles vid havet och mitt i byn.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-05-29, 20:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Grattis Kari! Jag håller på med E-guiden om Lesbos, ju mer jag skriver ju mer inser jag vilken fantastisk ö det är. Det visste jag redan innan, men det blir än mer påtagligt när jag skriver och studerar bilderna noga.
Takk, Janne

Lesvos er ei øy som har mye fantastisk å tilby den som farter litt rundt
Jeg er sikker på at E - guiden blir helt TOPP

Vår p l a n når vi kommer til Lesvos er kun RELAX, ingen "must's"
Vi har ganske flate batterier etter noen tøffe måneder....
M e n, så vet jeg av erfaring at det bruker hende noe med meg når jeg er i greske omgivelser, energien bare kommer (...men, hvorfor blir den så sjelden med hjem...) - oppdagelseslyst følger også med

- så... kanskje vi farter litt likevel
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-05-29, 20:26
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Kari om du hamnar i Agios Isidoros på ett hotell du inte gillar har jag ett bra boendetips. Hotell Acrogiali och rum nr 1 tror jag det var. Nära havet, trevlig världfamilj och en riktigt mysig trädgård. Ligger alldeles vid havet och mitt i byn.Eva
Takk for det Eva
- skal søke på nettet etter tlf nr, kjekt å ha
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-05-29, 21:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Jag har men tror det ligger på jobbet. De har ingen hemsida vad jag vet men Irini kollar sin mail och den har jag. Hör av mig med uppgifterna till dig. Åker du nu eller går det bra efter helgen om det inte finns här hemma.

Eva
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-05-29, 21:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag har men tror det ligger på jobbet. De har ingen hemsida vad jag vet men Irini kollar sin mail och den har jag. Hör av mig med uppgifterna till dig. Åker du nu eller går det bra efter helgen om det inte finns här hemma.Eva
Takk, det går fint over helgen, vi reiser om ettermiddagen 4 juni
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-06-02, 10:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Jag har skickat uppgifterna till din inbox. Ha en trevlig resa. Agios Isidoros som ort hamnar nog aldrig bland mina favoriter men boendet var riktigt bra, stranden trevlig och vi hade 10 sköna dagar där. Vi besökte Plomari rätt ofta på dagtid kändes inte så lockande att gå med barnvagnen i mörkret och busstrafiken var ganska begränsad i området. Lugnet i Vavera eller vad det nu heter gillade jag verkligen det jag saknade i Agios var det begränsade utbudet av bra tavernor. Ni åker ju ospecifiserat och hamnar kanske på någon helt annan plats. Mytilini stad besökte vi en dag. Intressant men inte mer.

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-06-14, 23:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bokad resa även här

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag har skickat uppgifterna till din inbox. Ha en trevlig resa. Agios Isidoros som ort hamnar nog aldrig bland mina favoriter men boendet var riktigt bra, stranden trevlig och vi hade 10 sköna dagar där. Vi besökte Plomari rätt ofta på dagtid kändes inte så lockande att gå med barnvagnen i mörkret och busstrafiken var ganska begränsad i området. Lugnet i Vavera eller vad det nu heter gillade jag verkligen det jag saknade i Agios var det begränsade utbudet av bra tavernor. Ni åker ju ospecifiserat och hamnar kanske på någon helt annan plats. Mytilini stad besökte vi en dag. Intressant men inte mer.Eva
Takk for tipset i inboksen - det gjemmer jeg i tilfelle det skulle bli en tur til syd-Lesvos en annen gang

Nå er vi hjemme etter en avslappende uke, med fantastisk fint vær, mange herlige bad og deilige måltider

Ving "plasserte" oss i Molyvos, vi fikk et studio på "Green Garden" og var godt fornøyde med det - sentralt og lite anstrengende i varmen, stedet ligger like ved bussholdeplassen, taxiholdeplassen, havet og sentrum
-vi slapp å klatre oppover i byen i varmen, men selvsagt var vi oppe på borgen, d e t er et must

B a d e i Molyvos gjorde vi bare en gang, store steiner og sjøpiggsvin er ikke noe jeg setter pris på.
Fordi vi samtidlig ville bli litt kjent med stedet PETRA badet vi der og en gang, helt ok, men...

Stranda i ANAXOS ble vår favoritt - dit reiste vi fire dager og
Taverna "Ta EINAI",rett bak stranda, vår stamtaverna - det ble fire lunsjer der
- å b o i Anaxos kunne jeg ikke tenke meg, det er kjempekoselig og vakkert i Molyvos. - selv om det er v e l turisttilpasset, finner man og gresk hverdagsliv - i Petra er det sikkert også fint å bo

Kari
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT