Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-19, 17:30
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: mytilini i augusti.

Jassas darleen.

Ja, vi har fått många bra tips här på Kalimera och även några andra av bekantas bekanta, jag lyckades "sappa" runt i tv-tablån i går och på grekiska kanalen var det just då ett långt program om Mytilini, så nu är längtan enorm och dagarna räknas.......bara 33 kvar.


Bopia
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-19, 20:26
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: mytilini i augusti.

Nej äre sant!?! Vilken grekiska kanal då?! f'n att man inte har den kanalen! Vad sa dom om mytilini? Har sett lite om lesvos på "holidays in greece" men det va inte mycket som visades...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-19, 21:46
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: mytilini i augusti.

Kalispera darleen.


Kanalen heter ERT och programmet" Menume Ellada" är mellan 12-14 på dagarna.De visade underbara bilder från olika byar och pratade med lokalbefolkningen,ibland är det texat på engelska och ibland inte,då blir det spännande och höra om man förstår något ord,vi köpte till denna kanal när jag började läsa grekiska våren 2005 bara för att få höra språket och nu kan jag ialla fall förstå lite,fast de pratar så fort.

Vilket datum reser ni och var ska ni bo? Vi hörs igen.

Bopia
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-07-19, 22:01
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: mytilini i augusti.

Va synd att inte jag kan få in den kanalen då...ska in på deras hemsida o se om man kanske se nåt avsnitt från mytilini-programmet..

Jag reser på tisdag o är där till den 15/8!!!!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-09-07, 22:05
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: mytilini i augusti.

Tyvärr är det inte så lätt att resa till Mytilini från Sverige, men vi som bor söderöver tar oss lätt över bron och reser från Köpenhamn. Var i Plomari i maj och bodde på Pebble Beach som ligger på stranden. Ön var väldigt mysig vi besökte Mytilini stad, Agiassos, Petra, Molyvos och tog därifrån grusvägen längs kusten till Skala Sikmenia, den byn är hur mysig som helst. Mytilini verkar inte så exploaterat och vägarna var av varierad kvalitet, smala slingervägar där det knappt gick att mötas till stora fina vägar byggda med EU-bidrag (dom var nästan helt otrafikerade). Några ormar såg vi inte trots att ryktet sa att det ska finnas gott om sådana. Nu har vi bokat nytt och det bär av till Chania 29/9. Även denna gång väljer vi att resa från Köpenhamn istället för Malmö.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT