Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-04-10, 20:37
ouzo ouzo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 27
Standard Airbnb

Hej, är det någon som har erfarenhet av Airbnb i Aten?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-04-11, 10:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Airbnb

Citat:
Ursprungligen postat av ouzo Visa inlägg
Hej, är det någon som har erfarenhet av Airbnb i Aten?
Jag har ingen personlig erfarenhet. Här finns en tråd om Airbnb i allmänhet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-04-11, 11:07
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Airbnb

Citat:
Ursprungligen postat av ouzo Visa inlägg
Hej, är det någon som har erfarenhet av Airbnb i Aten?
Som Prof. Kalimera redan nämnt så finns det en tråd (med länk) om Airbnb där jag lämnat synpunkter. Vill minnas att ämnet diskuterats tidigare, kanske för 1 eller 2 år sedan, och där har jag också lämnat synpunkter (sök på Airbnb här i forumet).
Men till din fråga: ja, jag har c.a. 4 års erfarenhet av Airbnb i Aten och bott på olika ställen i centrala Aten, samtliga mycket bra och jag har inga anmärkningar. Har dock "fastnat" för en lägenhet (en tvåa) som jag redan hyrt 3 gånger (tror jag). Och dit skall jag tillbaka i mitten av maj.
Hur som helst, jag rekommenderar att du/ni satsar på Airbnb i Aten, inget snack om saken. Du/ni kommer att slippa alla dessa dyra illaluktande och sunkiga hotellrum i Aten. Och du/ni kommer att bo centralt! Men, var ute i god tid för efterfrågan bara ökar. Och läs utvärderingarna för intressanta objekt, gör det väldigt noga!!!
Lycka till.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-04-11, 18:06
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Airbnb

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Som Prof. Kalimera redan nämnt så finns det en tråd (med länk) om Airbnb där jag lämnat synpunkter. Vill minnas att ämnet diskuterats tidigare, kanske för 1 eller 2 år sedan, och där har jag också lämnat synpunkter (sök på Airbnb här i forumet).
Men till din fråga: ja, jag har c.a. 4 års erfarenhet av Airbnb i Aten och bott på olika ställen i centrala Aten, samtliga mycket bra och jag har inga anmärkningar. Har dock "fastnat" för en lägenhet (en tvåa) som jag redan hyrt 3 gånger (tror jag). Och dit skall jag tillbaka i mitten av maj.
Hur som helst, jag rekommenderar att du/ni satsar på Airbnb i Aten, inget snack om saken. Du/ni kommer att slippa alla dessa dyra illaluktande och sunkiga hotellrum i Aten. Och du/ni kommer att bo centralt! Men, var ute i god tid för efterfrågan bara ökar. Och läs utvärderingarna för intressanta objekt, gör det väldigt noga!!!
Lycka till.
AirBnb tilbyr sikkert mange bra steder å bo sentralt i Athen, men...
Jeg liker ikke deres policy, du må betale når du bestiller, pengene beholder Airbnb, utleier får ikke en krone/euro før jeg bor der!
Tidligere fikk du ikke igjen Airbnb’s gebyr om du avbestiller, nå kan du få noe av det tilbake ifht «historikken»din, om du har avbestilt flere steder o.l...
Jeg liker å bestille rom veldig tidlig, hensikten er å bo på de stedene jeg har bestilt, men det kan komme noe i veien, eller lyst til å endre..
Så..
Jeg foretrekker å bestille direkte av hoteller , eller via booking.com med avbestillingsmulighet👍
Og «alle dessa dyre, illeluktende og sjunkiga rommene.»???
Vi bor alltid veldig sentralt, til gode priser😊
«illeluktande og sjunkigt» har det aldri vært der vi har bodd.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-04-11, 19:08
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Airbnb

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
AirBnb tilbyr sikkert mange bra steder å bo sentralt i Athen, men...
Jeg liker ikke deres policy, du må betale når du bestiller, pengene beholder Airbnb, utleier får ikke en krone/euro før jeg bor der!.
- Villkoren för avbeställning sätts av hyresvärden, inte av Airbnb, och det finns olika "avbeställningskategorier", men Airbnb behåller sin provision på några procent.
- Många hotell kräver betalning i förskott eller att kortnummer lämnas ut som garanti. Finns det verkligen något hotell som förbehållslöst reserverar ett rum till en helt främmande och blivande (kanske) gäst?
- Avbeställningstillägg vid hotellbokning kostar ofta extra pengar
- Det finns olika åsikter om booking.com:s girighet, det kan du läsa om här i forumet (jag anlitar aldrig booking.com)
- Hyresgästernas utvärderingar på Airbnb är 100% trovärdiga, det gäller inte för de flesta hotellen ("Lasse & Pia" bodde på Hotell X och det var helt fantastiskt, fenomenal frukost, underbar personal, bla bla bla)
- Hyresvärden får betalt av Airbnb bara om jag är nöjd, är inte jag nöjd fixar Airbnb en annan bostad åt mig, utan extra kostnader och på en gång!
- Genom att hyra en bostad via Airbnb hjälper jag en grekisk familj att dryga ut sin kassan (bodde en gång i en liten etta 50 m från Monasteraki och som ägdes av en student och hyran finansierar studierna på universitet), mina pengar går inte till någon hotellkedja, eller rika hotellägare. Nu hyr jag en stor tvåa (ca 70 m2) av en gammal tant som flyttar ut till sin dotter medan jag bor i hennes lägenhet. Mina pengar finansierar hennes dyra mediciner som hon annars inte har råd med.
- Alla hotellrum jag bott i Aten där priset legat mellan 50-70 € har varit undermåliga, små rum med låg standard, ofta med utsikt mot en vägg på "innegården", sunkigt, luktar rök, hemska sängar, sängkläder och handdukar luktar skunk, toa luktar illa, o s v.
- Vad betyder "sentralt til gode priser" i pengar?
- o s v

Senast redigerad av RobEri den 2018-04-11 klockan 20:08.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-04-11, 20:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Airbnb

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
- Villkoren för avbeställning sätts av hyresvärden, inte av Airbnb, och det finns olika "avbeställningskategorier", men Airbnb behåller sin provision på några procent.
- Många hotell kräver betalning i förskott eller att kortnummer lämnas ut som garanti. Finns det verkligen något hotell som förbehållslöst reserverar ett rum till en helt främmande och blivande (kanske) gäst?
- Avbeställningstillägg vid hotellbokning kostar ofta extra pengar
- Det finns olika åsikter om booking.com:s girighet, det kan du läsa om här i forumet (jag anlitar aldrig booking.com)
- Hyresgästernas utvärderingar på Airbnb är 100% trovärdiga, det gäller inte för de flesta hotellen ("Lasse & Pia" bodde på Hotell X och det var helt fantastiskt, fenomenal frukost, underbar personal, bla bla bla)
- Hyresvärden får betalt av Airbnb bara om jag är nöjd, är inte jag nöjd fixar Airbnb en annan bostad åt mig, utan extra kostnader och på en gång!
- Genom att hyra en bostad via Airbnb hjälper jag en grekisk familj att dryga ut sin kassan (bodde en gång i en liten etta 50 m från Monasteraki och som ägdes av en student och hyran finansierar studierna på universitet), mina pengar går inte till någon hotellkedja, eller rika hotellägare. Nu hyr jag en stor tvåa (ca 70 m2) av en gammal tant som flyttar ut till sin dotter medan jag bor i hennes lägenhet. Mina pengar finansierar hennes dyra mediciner som hon annars inte har råd med.
- Alla hotellrum jag bott i Aten där priset legat mellan 50-70 € har varit undermåliga, små rum med låg standard, ofta med utsikt mot en vägg på "innegården", sunkigt, luktar rök, hemska sängar, sängkläder och handdukar luktar skunk, toa luktar illa, o s v.
- Vad betyder "sentralt til gode priser" i pengar?
- o s v
Jeg sier bare at jeg fortsetter med min gode erfaring,
og du med din, RobEri😊
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-04-11, 23:25
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Airbnb

Bara bra erfarenheter. Jag hyr samma lägenhet i Aten 3 gånger per år sedan 2014.
Kostar ca €25 per natt för ett stort kombinerat sov och vardagsrum, ett välutrustat pentry, stort badrum och balkong där jag ser Acropolis i fjärran.
5 min med metron till Monastiraki eller 30 till fots.
Jag hyr också i München, Stuttgart och Berlin. Bara bra erfarenheter.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT