Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2011-07-27, 14:59
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: aegean blue vacations

Men, heltvisst är det en smula märkligt att de inlägg som är positiva till denna Time-Sharefirma alltid är nya medlemmar här på forumet.
Och därtill genast hittar till detta ämne...

Månne ip-adressen leder till företaget??

Arne
Svara med citat
  #62  
Gammal 2011-07-27, 15:30
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: aegean blue vacations

Jag gratulerar detektiven Arne...

Konstigt nog har jag kommit fram till samma slutsats.
Mycket märkligt sammanträffande.
Beakta även ord och språkvalet.

//Uffe
Svara med citat
  #63  
Gammal 2011-07-27, 15:45
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: aegean blue vacations

Ja, det finns fler detektiver redan på första sidan i den här tråden och jag håller med. Visst är det märkligt.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2011-07-27, 17:56
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: aegean blue vacations

Jag undrar om vi kan få¨något svar från fam Liselott betr Arbes o Ulfs inlägg??
Svara med citat
  #65  
Gammal 2011-07-27, 18:03
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: aegean blue vacations

Förlåt Arbes skall naturligtvis vara Arnes, tangenterna ligger för nära varandra
Svara med citat
  #66  
Gammal 2011-07-27, 18:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: aegean blue vacations

Visst verkar det väldigt skumt med flera "förstainlägg" på Kalimera som just behandlar detta ämne
De måste ju sökt på ämnet och man kan bara undra på vems uppdrag

Lissi
Svara med citat
  #67  
Gammal 2011-07-27, 18:18
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: aegean blue vacations

GREKLANDSTOKIGA er vi
- men ikke lett lurte
Svara med citat
  #68  
Gammal 2011-07-27, 23:34
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: aegean blue vacations

Tänk att vi är många som leker detektiver ! Som Kari säger, vi är tokiga men inte lättlurade och definitivt inte dumma ! Jag hoppas att det löser sig snarast för både Svenberg och Ulrikaw så att ni kommer ur den här härvan. Kämpa på och ge inte upp !
Svara med citat
  #69  
Gammal 2011-07-27, 23:36
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Men, heltvisst är det en smula märkligt att de inlägg som är positiva till denna Time-Sharefirma alltid är nya medlemmar här på forumet.
Och därtill genast hittar till detta ämne...

Månne ip-adressen leder till företaget??

Arne
Finns det kanske en möjlighet för Janne att kolla denna saken? Hade varit väldigt intressant att veta...Hur går det egentligen till att kolla ip-adresser på folk?
Svara med citat
  #70  
Gammal 2011-07-28, 07:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: aegean blue vacations

Klart det går. Hindra dom från att skriva är nog svårt men skribenterna borde redovisa sina bindningar till företaget. På något vis känns det som skojeri av olika slag är mer accepterat i dagens samhälle än det var tidigare.

Eva
Svara med citat
  #71  
Gammal 2011-07-28, 08:16
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: aegean blue vacations

Det är mycket lätt att spåra ett ip-nummers geografiska belägenhet samt på vilken ISP numret ligger. (ISP= Internetleverantör)

Att få ut vilken person som har ip-numret och vilken gatuadress, det är ej det enklaste. För att få ut dessa uppgifter krävs domstolsbeslut. Detta beslut kräver brottsmisstanke där straffsatsen är minst ett års fängelse.

Länk till att kolla ip-nummer http://www.ipnr.nu/spara-ip-nummer/

Arne
Svara med citat
  #72  
Gammal 2011-07-28, 10:34
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: aegean blue vacations

Ah! Då har man lärt sig något nytt. Hade varit intressant om Janne hade kollat detta.
Svara med citat
  #73  
Gammal 2011-07-28, 11:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Ah! Då har man lärt sig något nytt. Hade varit intressant om Janne hade kollat detta.
Jag har koll på var de skriver ifrån. Den sista skrev från Grekland.
Svara med citat
  #74  
Gammal 2011-08-01, 20:09
Pust Pust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av svenberg Visa inlägg
God morgon!


Tröttheten tar över ibland, vad jag menade här var att det tog ungefär 1 vecka längre än det jag fick från Aten..
Hejsan ny på detta och vet inte om det blir rätt, men jag/vi är också sånna godtrogna - lättlurade eller helt enkelt dummisar *L* som skrivit på ett kontrakt med Aegean Blue och vid efterforskning i lugn och ro kommit fram till att det nog inte var sååååååå billigt som det lades fram och att alla hotellen inte alls är så lyxiga som sas, då jag bott på ett utav dem som defintivt inte är 4 eller 5 stjärnigt.
Så vi har också "ångrat" oss vilket vi inte har rätt till enligt AE har som du varit i kontakt med Konsument Europa som nu har skrivit brev till AE men allt mal långsamt, samtidigt ringer AE och kan inte förstå varför.
Nå min fråga är bl.a hur lång tid tog det för dig att få tillbaks information om de rek. breven ? jag vet att de läst det på Rhodos då min kontaktperson ringde och undrade varför vi ångrat oss men jag har ändå inte fått något bevis på att de mottagit det ??
hälsningar Pust
hade även kunnat skriva dit stön.....
Svara med citat
  #75  
Gammal 2011-08-01, 22:07
Ulrikaw Ulrikaw är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 20
Standard Sv: aegean blue vacations

Hej, jag har oxå skickat rek m mottagn bevis. Ett till Aten o ett till Kreta, där jag o min kille olyckligtvis skrev på. Beviset fr Aten kom snabbt, men fr Kreta har inget kommit( o det är 3 veckor sen det fr Aten kom..)
Hörde fr Konsument Europa att det är flera reklamationer på gång. Hoppas på det bästa för oss alla!
Svara med citat
  #76  
Gammal 2011-08-02, 12:52
Pust Pust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: aegean blue vacations

Ja jag undrar varje dag vad som hände, brukar inte alls vara så lättledd, men det var som Ni också beskriver, stimmigt, varmt och nästan 4 tim satt man i detta och första dagen på semestern var det också.
Hursom så sitter vi nu här och får hoppas det går vägen, jag har skickat mail via den grekiska konsument sidan och där informerat dom om AE sätt och agerande, tycker att Ni ska göra det samma, alla bäckar små som Ni vet, har visserligen inte fått något svar men ändå.
Enligt E.konsument här hemma är det idag svårare att agera i Grekland då deras kontor där är stängt, fungerade dåligt !!! därför försöker de nu att hjälpa oss med att skriva brev här från Sverige, men tveksamt är det väl om AE tar någon notis om det, men som sagt om Ni även skriver till Greklands konsument så kanske.....
Har även haft tankarna inne på att tillskriva RCI är det någon av Er som gjort det?.

En annan sak är att jag tycker alla ska kontakta sin bank för att fylla i en klagan och anmodan om att få tillbaks inbetalda pengar, ju fler vi är dessto större är chansen att fler får upp ögonen på dem och deras tillväga gångssätt och skulle vi inte få tillbaks våra pengar, så kanske vi kan medverka till att de inte kan dra pengar på stället som de gör idag.

Jag har både tillskrivit VISA och min bank och fyllt i en klagan som nu är igång, VISA internationellt kan visserligen inget göra, men de är intresserade av att veta vilka företag, som gör på det här viset om det visar sig att de bryter mot gällande lagar, och här säger ju direktivet bl.a att man inte får ta betalt under pågående ångertid.
Hälsningar Pust
Svara med citat
  #77  
Gammal 2011-08-02, 13:03
Pust Pust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Liselott Visa inlägg
Jag o min familj blir upprörda när vi läser alla negativa kommentarer!!Varför klaga på att man har blivit kidnappad och tvingad till att stanna längre än de utlovade 90 min.Man kan ju ärligt talat ta chansen att tacka nej o åka därifrån!
Vi stannade också ca 4 timmar.Hade det väldigt trevligt med en göteborgare som hette Carry. Eftersom vår ekonomi inte är den bästa så tackade vi nej till erbjudandet,har inte planer på att resa de närmsta åren.
Vi vann en fin MP3,vad mer kan man begära?
Inga sura miner från Carry utan ett trevligt avsked o en fri taxi till vårt hotell.
Kanske vi hoppar på det i framtiden!
Lotta
Det som upprör mig mest är att man enligt AE INTE har RÄTT att ångra sig.
Talat om att de bryter mot gällande lagar och får tillsvar att de gjort om sina avtal för att just krypa runt lagen, hört på maken ?

Det är möjligt att de har ett bra koncept MEN om jag ångrar mig så måste jag väl för fasen har rätt att göra det, när det klart och tydligt står i EU direktivet, som Svenberg helt rätt skriver är framtaget av bl.a Grekland.
Pust igen.
Svara med citat
  #78  
Gammal 2011-08-02, 13:46
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: aegean blue vacations

http://www.workingreece.net/swedish/sv_index.html

Har läst lite på deras hemsida. En oproffsigare hemsida får man leta efter, mängder med särskrivningar och stavfel. En tioåring hade inte lyckats med så många skrivtekniska fel...
Svara med citat
  #79  
Gammal 2011-08-02, 15:55
Ulrikaw Ulrikaw är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 20
Standard Sv: aegean blue vacations

Kommentar till Pust: Vad bra, ännu en som agerar! Vilken mailadress till Grekl konsument? Jag har oxå gjort en kortreklamation till min bank och jag vet en till som gjort det. Tyvärr inte samma bank, men det kke inte gör något.
Vi var inne på vår andra sem dag och solen lyste för första gången sen vi anlände. Glada och avspända och noll misstänksamma. Synd att vi inte var på väg till lunchen, för då hade ingen festlig engelsman i världen kunnat hejda mig med sina skraplotter.. Men det skulle inte förvåna mig om de kollar in sånt oxå: t e x att man ser ut ha gott om tid alternativt är nyanländ och vilsen.
Tror nog inte att kontoret på Kreta brytt sig om att ta ut mitt rek, men då ska väl brevet komma tillbaka?
Svara med citat
  #80  
Gammal 2011-08-02, 19:23
Pust Pust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: aegean blue vacations

Ja, är vi många så måste det väl iallafall ge om inte resultat för oss så en tankeställare till andra samt förhoppningsvis en minnesbeta för AE men vem vet....läste ju på den norska konsument sidan att även de haft klagomål, ja även den grekiska tar upp ämnet, så det är ju uppenbart inte något som bare vi reagerat på.
Angående vem jag skrev till på Grekiska konsument sidan så har jag ingen aning *L* skrev to whom it concern och sedan en förklaring av mitt ärende och klagomål.
Gå in på den svenska sidan och klicka dig till övriga kontor i Europa klicka där på Grekland och sedan på contact då kommer det upp en litet formulär där man kan skriva in vad man vill.
Pust
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT