Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-03, 19:45
Linden Linden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 3
Standard koufonissi boende???

Hej! Jag undrar om någon vet något om "Irini" ( vet ej om det stavas så), ett boende jag blev rekomenderad av en annan rumsuthyrare, Sofia Soltani. Ska ligga 5 min promenad från hamnen. Eller har någon nåt annat förslag på boende, verkar vara ganska fullbokat när vi kommer dit, 6 juli å 5 nätter frammåt. Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-05, 17:02
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: koufonissi boende???

Eventuellt menar hon Irini, systerdotter till Dimitri på Finikas. Hon har ett hus strax utanför byn och ev. hyr hon ut där.
Kontakta Finikas 0030 22850 71368 och fråga. OBS! Hon har ett ställe granne med Finikas också, 15 min promenad från byn.
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-07, 22:02
Soffie73 Soffie73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 4
Standard Sv: koufonissi boende???

Hej! Vi bodde på Studio Kaliopi förra året när vi var där. Vi kom dit 26/6 och då var det massor av rumsuthyrare vid kajen. Jag tyckte att Kaliopi var jättefint, fräscht med helkaklat i badrummet och ganska stora rum. Monica hette tjejen som "raggade" upp oss, tror att vi betalade 30-35€. Kaliopi låg ganska högt upp i Chora, tog väl max 5 min ner till stranden mitt i byn. Ett boende jag gärna rekomenderar!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-13, 09:33
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: koufonissi boende???

Hej!
Vi var på Koufonissi (en fantastisk ö) förra veckan och bodde på Roussetos som var väldigt fint och hade trevliga ägare. Ligger precis i börja på "stora" byn ovanför stranden. Betalade 30 per natt för 3 pers med stor härlig balkong. Ett litet tips är att ha gott om pengar när ni kommer till ön. När vi var där fick vi inte ut pengar på 2 dagar, när det började krisa fick vi "krita" på taverna och restaurang, de var som tur var väldigt vänliga där. Ha en härlig semester...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-13, 16:00
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: koufonissi boende???

Hotel Poseidonio kan jag rekommendera. Det ligger bakom Sofias...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-16, 10:12
mite mite är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2
Standard Sv: koufonissi boende???

Vi har fått tipset om Posidonion Hotel - det verkar toppen!

Det finns ett webformulär att fylla i om förfrågan/bokning, tyvärr har vi inte fått något svar än.

På tel. (+30) 22850 71675 talar de tyvärr ingen engelska.

Någon som har varit där tidigare?

Senast redigerad av Kalimera den 2010-06-18 klockan 08:41. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-16, 12:07
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: koufonissi boende???

Citat:
Ursprungligen postat av mite Visa inlägg
På tel. (+30) 22850 71675 talar de tyvärr ingen engelska.
Jag satt precis och installerade Skype när jag läste detta, tyckte det var ett bra nummer att testa..., jodå han pratade engelska
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-06-16, 16:57
mite mite är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2
Standard Sv: koufonissi boende???

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag satt precis och installerade Skype när jag läste detta, tyckte det var ett bra nummer att testa..., jodå han pratade engelska
// Helén

Jag var tvungen att testa igen, och det stämmer nu talar de engelska! En jättetrevlig man som heter Dimitrios
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-06-16, 18:40
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: koufonissi boende???

Jättebra och fräscht hotell! Jag lovar! Christoferus hette en man där då vet jag....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-06-27, 10:51
Rickard E Rickard E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: koufonissi boende???

Hej, vi bodde en natt hos Sofia Soltani i två rum med utsikt mot innegata. Detta var absolut inte vad vi hade tänkt oss. Ett av rummen var dessutom utan balkong... För detta betalade vi 60 euro. De rummen som vetter mot hamnen har en underbar utsikt men tänk på attt fråga om vart rummen är belägna. Vi bytte hotell efter detta till paradiso hotell och betalade där 40 euro för ett fyrbäddarum med utsikt över havet. Hotellet hade även pool vilket var uppskattat av barnen och även oss vuxna. Vi var där i mitten av juni så priserna blir väl snart dyrare. Nu hemma igen efter två veckor på Amorgos, koufonisssi och Naxos, Längar redan tillbaka.....
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-20, 18:12
Mer Sol Mer Sol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 4
Standard Sv: koufonissi boende???

Kan också varmt rekommendera Posidonio hotell, med bästa havsläget. Lagom gångavstånd till de härliga stränderna vid finikas och fanos och nära till stan med restauranger. Trevlig man som jobbar där. Jättenöjda.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT