Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-21, 18:41
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Rumspriser Koufonissi i juni?

Hej!
Hur är rumspriserna på Koufonissi jämfört med andra öar? Vi har fått ett prisförslag på en studio för 4 personer från Atlantida den 17 juni på 85€ och jag tycker att det verkar vara högt. Men jag kanske har fel. Behöver man förboka i juni? Är det någon som kan rekommendera ett bra ställe att bo på? Tacksam för svar!
Hälsningar AnnaÖrebro
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-21, 21:33
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

Vi (2 vuxna, 2 barn) kom till Kofounissi strax före midsommar för ett antal år sedan. Vi reste obokat och träffade ägaren till Atlantida i hamnen. Vi betalade 30 eller 35 euro för en studio i markplan. Det här var som sagt ett antal år sedan och priset är kanske inte helt relevant idag. Men 85 euro , ja det kostar att förboka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-22, 11:11
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

Hej
Jag har aldrig varit på Koufonissi så jag kan egentligen inte uttala mig men jag hade ALDRIG beatalat så mycket pengar. Jag har båtluffat många gånger med barnen och vi brukar ha tre studios (8 pers) och betala runt 30 euro/studio/natt. Jag kan sträcka mig till 40.

Åse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-22, 17:37
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

På Koufonissi är det numera inte helt ovanligt med rumspriser på 100 euro i högsäsong, och detta driver upp priserna även utanför högsäsongen. Min erfarenhet är att det i regel är dubbelt så dyrt att boka rummet via nätet som att chansa och ta ett rum på plats. Se bara till att förhandla och komma överens om rummet redan nere i hamnen på Koufonissi, då alla som har lediga rum kommer dit, och de inte alltid är anträffbara någon annanstans.

I mitten på juni ska det inte vara några problem att hitta rum, men man kanske måste vara flexibel på var man bor och vilken standard man vill ha på rummet. Majoriteten av alla rum är dubbelrum, så ibland kan det vara svårt att som familj få ett fyrbäddsrum med exakt det läge och den standard man har tänkt sig. Atlantida är ett väletablerat hotell med många stamgäster och bra läge om man vill bo inne i byn.

De senaste åren har det byggts ofantligt på ön, framför allt har man satsat på turister med gott om pengar, så många av rummen/lägenheterna har väldigt hög standard samtidigt som ön inte riktigt håller för denna mängd gäster (1000 rum = ca 3000 sängplatser). Så tidigt som i mitten på juni är det i stort sett bara norrmän och svenskar som kommer, många barnfamiljer som reser i sällskap med varandra och högljutt härjar runt i gränder, på tavernor och stränder. Ofta kul för barnen men en pina för den som önskar lite ro emellanåt.
Lycka till med rummet!
Våga
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-23, 20:55
green green är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: halmstad
Inlägg: 10
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

Vi bodde på Atlantida i mitten av juni förra året vi betalade 50 e men det var två bröllop på ön så alla rum var nästan uthyrda.För två år sen betalade vi 35 e ,vi är två vuxna ett barn.Jag tycker 85 e är för mycket skulle tro på mellan 40 -60 e.Tror inte att ni behöver boka ,detta blir 6 året på raken vi båtluffar i juni vi har aldrig förbokat ett rum.Vi skall till Koufonissi runt den 15 juni i år det är ett paradis
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-25, 16:09
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

Tack för alla svar! Vi kommer inte att förboka, utan vi åker till Koufonissi och hoppas att vi hittar ett bra boende till ett rimligt pris. Vi bodde på Atlantida för 11 år sedan & det skulle vara kul att bo där igen, så vi får se om det finns någon ledig studio när vi kommer den 17 juni! Är det någon som kan tipsa om något bra matställe? Tack på förhand!
Hälsningar AnnaÖrebro
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-25, 22:17
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rumspriser Koufonissi i juni?

Capatain Nicholas φαροταβερνα! En underbar familjetaverna med som jag tycker den absolut godaste maten på Koufonissi. Tomaso och hans familj lagar framför allt god fisk men där finns alltid massor av grekisk husmanskost att välja på dessutom. Dom ligger, som alltid dom bästa ställena gör, längst bort i chora. Följ den gamla huvudgatan upp och ner ur byn och när du ser vattnet så ligger den där på vänster sida. Det kan låta långt men vi som varit på Koufonissi vet att det är inga avstånd alls.
Hoppas själv få komma dit första veckan i juni och få njuta av deras goda mat och gästfrihet. Besökte dom första gången 1994 och just den tavernan, den lilla baren Ο Σχολειο med Nenna och Minna och vårt boende på Ostria är nu för tiden enda anledningarna att besöka ön. En lunch på Finikas efter ett dopp i det underbara turkos vattnet är givetvis också en höjdare. För övrigt är det tyvärr så att ön håller på att förstöras enligt min mening. Någon kallade den för ett svenskt dagis (under högsäsong) och något ditåt har det nog blivit.
//majisom på lördag flyger till Santorini och samma dag anländer till Naxos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT