Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-03-29, 19:41
anneli.g anneli.g är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 16
Standard amorgos-patmos

Hej alla på kallimera.
Vi ska ut och båtluffa för första gången och undrar om det finns någon färja mellan amorgos o patmos slutet juni början juli. Har försökt kolla alla båtturer men verka inte hitta någon,undrar om det gick någon färja i fjol som kanske kommer upp med senare turlistor.
tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-03-29, 20:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: amorgos-patmos

Citat:
Ursprungligen postat av anneli.g Visa inlägg
Vi ska ut och båtluffa för första gången och undrar om det finns någon färja mellan amorgos o patmos slutet juni början juli.
Mig veterligen har det aldrig gått någon färja mellan Amorgos och Patmos. Hur det blir i sommar är det ingen som vet eftersom tidtabellerna inte är klara ännu. Men det skulle förvåna mig om det dök upp en båt som går den rutten. Det går ju att ta sig till Patmos ändå, men det kanske blir lite bökigt. Fast det kanske inte gör något.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-29, 20:49
anneli.g anneli.g är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 16
Standard Sv: amorgos-patmos

Osisfast tack för svaret, men som sagt första gången vet alltså inte så mycket. Men vi hade tänkt åka santorini-amorgos-patmos/samos finns det kanske någon annan tur så man kan ta sig från amorgos till patmos/samos på en dag eller två. Tänkte avsluta på samos med flyg hem
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-03-29, 20:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: amorgos-patmos

Citat:
Ursprungligen postat av anneli.g Visa inlägg
Men vi hade tänkt åka santorini-amorgos-patmos/samos finns det kanske någon annan tur så man kan ta sig från amorgos till patmos/samos på en dag eller två.
Allt går.

Försök ha lite is i magen ett tag till. Tidtabellerna är inte klara förrän i maj någon gång. Det blir enklare att planera längre fram. Men om ni måste boka flyg hem från Samos nu så gör det det. I värsta fall får ni åka via Pireus (Aten), i bästa fall kommer det en båt som har en bättre rutt (men inte direkt), så ni slipper Pireus.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-03-29, 22:24
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard Sv: amorgos-patmos

Hej!
2003 åkte vi färja från Amorgos till Patmos, med "mellanlandning" på Kalymnos. Nu är det ju rätt länge sedan så jag vet inte om det fortfarande går. Då åkte vi i mitten av juni. Hoppas ni också hittar en väg att ta er till Patmos, våran favorit

Marie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-03-29, 22:51
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: amorgos-patmos

Det går att åka från Amorgos till Syros och sedan byta båt där och åka med Blue Star till Patmos. Vi ska själva åka den rutten till hösten och jag har kollat upp att man hinner med att byta båt. Båten mot Syros går kl 13.50 från Katapoula och är framme på Syros kl 20.40 och sedan går Blue Star mot Patmos kl 23.10. Det är fredagar som dessa tider gäller. Gå in på gtp.gr där hittar du tiderna. En lång resa men jag tror att det är enklaste vägen.
Margaretha
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT