Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-11, 09:00
ryggsäck ryggsäck är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 52
Standard Thailand - Malaysia?

Jag är en inbiten båtluffare och älskar verkligen Grekland. MEN nu känner jag att jag vill någon annanstans och är grymt sugen på Asien. Jag vill inte till något ställe som är fullt med turister och där man kan köpa svenska köttbullar:-)
Om jag gör en liknelse med Grekland så vill jag inte till Paros utan kanske mer till Schinoussa. Jag åker gärna när det är som svalast men vill samtidigt inte att det ska regna för mycket. Det finns så mycket info om både Thailand och Malaysia att det känns svårt att gallra och därför tänkte jag att i detta forum finns det ju gott om båtluffande människor som troligen har samma uppfattning om att resa som jag.
Är det någon som har några bra tips, någon som varit på Ko Chang?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-07, 12:26
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Sv: Thailand - Malaysia?

Till Malaysia har jag aldrig varit men däremot Thailand och Vietnam. Vi var på Koh Chang i höstas och det kan rekommenderas. Ön är ju "ganska" stor men du kan lätt ta dig till mindre öar som Koh Wai, Koh Maak och Koh Kuud. Koh Wai var jättehärligt - inga vägar och igen trafik utan det är apostlahästarna som gäller. Inget mer att göra än att bada, vandra, titta på sköldpaddsdagiset och paddla kajak runt ön.

På Koh Chang bodde vi nästan längst norrut på White Sand Beach Resort med havet precis utanför bungen. En bit att gå in till stan via stranden men det var bara skönt med en promenad längs havet på kvällarna. White Sand är den mest utbyggda stranden men det finns många byar att bo i längre söderut. Missa inte fiskebyn Bang Bao längst i söder om du åker till Koh Chang. En upplevelse att strosa i och äta på de långa pirarna som de byggt upp.

Vi åkte i slutet av regnperioden för den regionen, oktober-november, och det var behaglig temperatur. Någon enstaka regnskur hade vi men det svalkade bara skönt.

Enda nackdelen med att åka till Asien och få bada i de totalt ljumma haven är att Medelhavet framstår som kallt sedan . Men det står man väl ut med.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT