Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-02-12, 03:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Koh Lanta direkt

Har kommer en liten rapport fran en underbar o. Njuter verkligen av min semester pa denna vackra o med underbara strander. Pa dagarna sitter jag och laser i skuggan under traden med havet nara. Tar langa promenader efter de vackra stranderna som jag nar pa nagra fa minuters promenad fran mitt boende. Kvallslivet sker pa de sma serveringarna som ligger pa stranderna med sanden som golv eller ett enkelt bradgolv. Aven om solen gar ner snabbt pa dessa breddgarder hinner den farga havet sa att det skimmrar.

Shoppingen som finns i Saladan racker for mig men den som vill ha mer kan ta farjan till Ao Nang. Langst bort i Saladans utkanter finns det enkla serveringar byggda pa polar vid havet.

Bakom mitt boende ar skogen gron och omradet raknas som nationalpark.
Manniskorna ar som vanligt i Thailand glada och vanliga. Just nu ar det mycket varmt men det fungerar anda. Onskar jag kunde ta med mig blomdoften och naturens ljud hem i liten pase att slappa ut vid behov.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-12, 03:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Glomde saga att tuc-tucen har har en moped med vidhangande vagn med plats for nagra passagerare. Phukets fina i rott och gult framstar som rena lyxaken i jamforelse. Finns ocksa andra fordon att aka for den som inte vagar aka med dessa. Grannstranden har hard sand sa det ar enkelt att bade springa och promenera dar. Dar ligger sma sertveringar tatt och vissa har levande musik pa kvallen men allt ar enkelt och avslappnat. Lite ordnat hippieliv om ni forstar vad jag menar.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-02-12, 08:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Pa dagarna sitter jag och laser i skuggan under traden med havet nara. Tar langa promenader efter de vackra stranderna som jag nar pa nagra fa minuters promenad fran mitt boende. Kvallslivet sker pa de sma serveringarna som ligger pa stranderna med sanden som golv eller ett enkelt bradgolv. Aven om solen gar ner snabbt pa dessa breddgarder hinner den farga havet sa att det skimmrar.
Det låter verkligen underbart Eva. Skulle gärna byta med dig. Önskar dig en fortsatt härlig semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-12, 08:14
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Åhhhhhh, det låter verkligen ljuvligt Eva.

Värmen i Grekland är inte mycket att skryta med just nu, skulle gärna byta med dig.
Njut allt du kan och ha det gott

Monica
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-02-12, 13:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Härlig rapport!

För mig var det första gången jag kunde få sol, värme och bad mitt i vintern - och jag måste säga att det smakade mer

Hoppas resten av din resa blir lika fin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-02-12, 16:12
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Onskar jag kunde ta med mig blomdoften och naturens ljud hem i liten pase att slappa ut vid behov.
Så brukar jag tänka varje gång jag ska åka hem från Thailand... och gärna kombinerat med lite värme också! Sol och bad mitt i vintern är starkt vanebildande.

Roligt att höra att du har det bra och jag hoppas fortsättningen av resan blir lika härlig.

Celbe
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-02-13, 13:05
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Eva! Jag vill bara berätta hur det är hemma i Umeå: Vi har strålande sol, minus 6 grader och massor med vit snö. Du sms.ade i morse att du kanske ska köpa nya skidor när du kommer hem. Gör det! Vi kommer nog att få många fina vinterdagar framöver.

Så ett litet tips till dig: I Eva Franchells bok om Anna Lindh berättade hon om ett besök som de bägge hade gjort i Afrika, En ambassadtjänsteman gav ett råd till de bägge. "När ni går och lägger er, sätt inte på AC:n utan öppna fönstret. Då känner ni alla dom fantastiska dofterna i naturen". Du gör väl likaså, Eva?

Birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-02-14, 04:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Tack for alla fina halsningar. Jag har det fortsatt mycket bra. Igar avnjots solndegangen pa en servering tror den heter Slow Down med nagra andra hemifran. Vi drack harliga drinkar sittandes pa dynor vid laga bord och sag solen farja havet rott. Da borjar alla nattljuden fran en sekund till en annan och allt ar bara ljuvligt.

Min resa ar ingen aventyrsresa utan en en ren avkopplingsresa dar jag stannat pa den har on. Tankte aka over till Ph Phi Don men eftersom jag var dar en svang forra aret har jag avstatt med tanke pa firandet av det kinesiska nyaret som ar sarskilt speciellt i ar. Phi Phi invaderas da av kineser och de alskar tyvarr sina smallare. Har varit en del pangande har ocksa sedan igar morse men just nu pa morgonen ar det lugnt. Kineserna lar ha tva veckor ledigt vid nyar.

Nej Birgitta ditt rad om att oppna fonstret gar tyvarr inte att efterleva. Nu bor jag en trappa upp sa ormarna lar inte ringla in men myggen och varmen skulle ta kal pa mig. Luftkonditioneringen staller jag pa 24 grader nattetid och 27 nar jag vistas inomhus pa dagen eller gor mig i ordning for middagen. Skulle garna stanna har ett tag till och inte bara de dagar som ar kvar men glads anda at vit sno och sol dar hemma.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-02-14, 11:40
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Koh Lanta direkt

Oj, vad jag börjar längta till värmen i Thailand! Nu har det varit kallt alldeles för länge här!
Var där förra året så jag får nog vänta något år till!
Tur att man fick sin solvecka på Teneriffa i novemer i alla fall! Det var också underbart!
Trevlig fortsättning på semestern Eva!
Ät några bananpannkakor för mig också!

Katitzi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-03-05, 08:37
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Koh Lanta direkt

OOOOO vad underbart!
Åker ner 9mars direkt från Luleå till Phuket tar färjan till Koh Lanta direkt vi längtar...Det är bar jag och min väninna 2 +40 tanter lol.Vi ska ha det så skönt.....
/katarina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT