Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-04-12, 15:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Greklands bästa restauranger

Greklands bästa restauranger utsågs den 8 april av "Golden Caps" och "Top Notch", som jag tror är ungefär samma som White Guide i Sverige, men jag har ingen aning om vilka kriterier som gäller.

Sammanlagt fick 43 restauranger i Grekland en utmärkelse under galan, varav 21 av dem finns i Kykladerna. Nio stycken på Mykonos, åtta på Santorini, två på Ios, och slutligen en på Paros respektive en på Tinos.




Bilden ovan är från Taverna Aithrio O Markos i Tinos stad, som jag tycker är en av de bästa restaurangerna på Tinos. De restauranger som har vunnit priser är bra mycket lyxigare än Taverna Aithrio O Markos, så de är nog inget för mig, eller min plånbok.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-04-12, 16:26
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 470
Standard Sv: Greklands bästa restauranger

Prisvindende restauranter er heller ikke noget for mig, der helst spiser græsk husmandskost uden et tvist
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-04-12, 22:09
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 191
Standard Sv: Greklands bästa restauranger

Inte för oss heller! Vad vi, framförallt, undviker är tavernor med stora vita dukar, servitörer med fotsida "förkläden" och enorma vinglas. Det är de mest, för oss, signifikanta tecknen på en restaurang som går "all in" på ytan men tyvärr mycket sällan har god grekisk mat. Nej, där ska det "fixas och trixas" så hela den speciella grekiska smakbilden försvinner. Så synd, i ett land som har så god traditionell mat!!
Nej, tacka vet jag en liten bytaverna med repstolar, drällduk av papper och en liten men naggande god och vällagad meny
Catlady, som älskar grekisk matlagning och smaker........

Senast redigerad av Catlady den 2024-04-12 klockan 22:21.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT