Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-01-30, 07:40
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Folegandros vilket ska jag välja?

Anemousa, Horizon eler Ampelos i choran på Folegandros? npgon som har erfarenhet av dessa boenden?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-01-30, 12:59
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Folegandros vilket ska jag välja?

Om det är samma Ampelos vi bott på kan jag enbart ge gott omdöme.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-01-30, 13:27
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 47
Standard Sv: Folegandros vilket ska jag välja?

Vi har bott både på Ampelos Resort och på Anemousa. De första gångerna vi bodde på Ampelos var det inte så populärt som nu och vi fick alltid ett rum på övervåningen, de är bäst. Senaste (sista) gången vi bodde där var i juni 2010 och alla studios på övervåningen var bokade så vi fick bo på bottenvåningen. Vi flyttade efter bara två nätter för det fullkomligen kryllade av gråsuggor. Första natten tror jag vi dödade ett hundratal, andra natten hade vi gett upp och flyttade till Anemousa. På Ampelos betalade vi 40€ för gråsugge-rummet med miniuteplats utan utsikt och på Anemousa fick vi ett gigantiskt rum med liten uteplats och underbar utsikt för 45€. Båda ställena har pool. Om ni väljer Anemousa så har jag för mig att studios med lite högre nummer har bättre läge. De med lägre nummer går alla förbi. Rummen på övervåningen är bäst även där. Väljer ni Ampelos så se till att få rum på övervåningen, de har stor altan och är gråsuggefria!
Det billigaste rummet på Anemousa är litet men har en ganska fin uteplats med ett litet träd där man kan sitta i skuggan och njuta av den vidunderliga utsikten. För detta skulle de ha 40€ i juni.
Förutom gråsuggorna är båda hotellen likvärdiga, båda skjutsar till och från färjan, på båda kan man köpa till bra frukost, ägarna är mycket trevliga, båda har pool. Båda ligger lugnt, Anemousa tycker jag själv har bättre läge, man bara går den lilla grusvägen längs med berget så kommer man upp nära bageriet. Man kan också gåasfaltvägen in i choran. Ampelos ligger längre från byn. På Horizon har vi aldrig bott men det ser väldigt fint ut och jag tror att alla rum har fin utsikt.

Mia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-01-30, 15:44
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Folegandros vilket ska jag välja?

Tackar så mycket för utförligt svar, det lutar således åt Anemousa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT