Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-13, 11:11
cecilia.m cecilia.m är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 8
Standard Folegandros - hotelltips

Hej alla,

har läst om Ampelos resort här på Kalimera. De skriver att det skall ta ca 8 min att gå till Chora, någon som gått den vägen och vet hur den är ? Har en 2-åring och kommer ha en resebarnvagn med små hjul som inte är terränggående så en väg med en massa sten eller på annat sätt svårframkomlig är inte då lägligt...

Någon som har andra tips på boende på Folegandros (eller annat som är bra att veta) ? Vi skall åka den 31 maj så jag misstänker att det inte är svårt att få tag på rum...(?)

Tack på förhand !

Hälsningar Cecilia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-13, 13:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Jag har bara bott på Aegon som ligger lite mer centralt samt på Polikandia för många år sedan. Från Aegeon tar det 3-5 min till första torget. Mycket bra och välskött boende men de har ingen pool. Jag stannade 9 nätter och betalde 25 euro per natt i juni 2007. Bredvid Aegeon ligger Kallisti som har pool och på andra sidan ligger Fata Morgana med underbar havsutsikt och pool. Ingen barnpool. Jag tror inte att det är några problem att gå från Ampelos som ligger lite längre bort med barnvagn. Välskötta gator och vägar på Folegandros.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-13, 17:01
Bernt Andrès avatar
Bernt Andrè Bernt Andrè är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 87
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Hei. Ampelos resort ligger kun ca 5-6 min spasertur fra chora. Jeg har bodd der flere ganger og Anne og Fotis er noen meget hyggelige mennesker. Det er et meget bra hotell med pool og har en utmerket utsikt til chora og kirken. Her er et bilde av utsikten fra Ampelos+poolet. Trenger du mer info er det bare å gi meg mailadr din så kan jeg sende deg flere bilder og fortelle deg masse om Folegandros.


Senast redigerad av Bernt Andrè den 2008-04-13 klockan 17:10.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-14, 16:13
cecilia.m cecilia.m är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 8
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Tack för tipsen!

Bernt, tack för ditt erbjudande om att skicka fler foton. Det vore jätteroligt ! Kommer försöka skicka dig ett mail utifrån adressen jag hittade här på Kalimera.

Hälsningar

Cecilia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-06, 21:41
Mespoles Mespoles är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Ampelos Resort på Folegandros är ett mycket bra boende.
promenaden från Chora är som den är och tar ca 15-20 minuter med ryggsäck
på 15 kilo, som vanligt går det uppåt från stan.
Trevlig personal där vi fick möjlighet att träna skandinaviska Bärbar dator med Internetuppkoppling fanns då (2007) att låna i receptionen.
Rekommenderas till den som vill ha ett lite lyxigare boende, vi bodde där vår sista natt på Fol.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-07, 00:00
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Citat:
Ursprungligen postat av cecilia.m Visa inlägg
Någon som har andra tips på boende på Folegandros (eller annat som är bra att veta) ? Vi skall åka den 31 maj så jag misstänker att det inte är svårt att få tag på rum...(?)

Tack på förhand !

Hälsningar Cecilia
Då det gäller rum på Folegandros så ska ni akta er för pingsten. Den brukar väl vara nångång i början på juni, vi kom dit till pingsthelgen 2008 och då fanns det inga lediga rum i chora eller nere vid hamnen. Vi lyckades lösa det vid Angalistranden men det var inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Mvh Janérik

Upptäckte nu att jag svarade på ett inlägg inför förra säsongen men svaret kan få ligga kvar ändå.

Senast redigerad av Janérik den 2009-03-07 klockan 00:02. Anledning: Komplettering
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-03-17, 16:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Folegandros - hotelltips

Cecilia berätta gärna om er vistelse på Folegandros. Fungerade det bra för er att vistas där med ett litet barn. Promenerade eller åkte ni buss till stranden?

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT