Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-02, 23:01
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Koufonissi

Jeg vet at jeg ved tidligere anledninger har vært inne på en egen hjemmeside for Koufonissi (på engelsk) med linker til mange overnattingssteder og et eget diskusjonsforum om øya. Finner dog ikke igjen adressen; lurer på om noen kan hjelpe meg?

På forhånd takk!

Mvh Eureka
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-04, 07:48
Rune Rune är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1
Standard Sv: Koufonissi

http://www.koufonisi.com

Denne linken brukte jeg ifjor, men den har ikke virket for meg de siste månedene.

mvh
Rune
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-04, 11:48
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Koufonissi

www.koufonisi.com virker som sagt før ikke lenger, av en eller annen grunn...

Det beste rådet jeg har er å gå inn på www.google.no , velge Koufonissi i søket og så kan du "boltre" deg i sider om Koufonissi.

Som førøvrig er et deilig sted og oppholde seg noen dager

Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-04, 23:16
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Sv: Koufonissi

Hei begge to,

og takk for svar Var nok innom denne adressen da jeg drev og søkte og lette på Koufonissi jeg også, men var ikke helt sikker på om det var denne eller ikke... Da vet jeg ihvertfall det! Synd at den ikke fungerer, da jeg husker at den bød på mye bra informasjon..

Noen forøvrig som har lyst å dele bostedstips i Chora på Koufonissi? Planlegger å tilbringe en natt eller to der; reiser to voksne og to mindre barn (2 1/2 og 6). Ønsker oss en balkong med fin havutsikt

På forhånd takk!

Mvh Eureka
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-05, 09:21
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Koufonissi

Sofia Soultani som Kalimera anbefaler ligger fint til, like ved ved stranden i "byen"og med kveldssol... Sola går vel ned på andre siden av øya, og da må man vel bo litt mer oppi åsen på toppen av "byen" for å få med solnedgange. Kanskeje tar jeg feil nå...

Ville nå vurdert å bo på Finikas med så små barn i alle fall og heller gått turen inn til Chora om kvelden, den minste kan vel kanskje sitte på skuldrene? Det tar ca. 10 minutter å gå.
Plassen er utrolig barnevennlig og eierne/betjeningen veldig gjestfrie.

God tur!! Vi hadde noen deilige dager der i fjor og kunne gjerne tenkt meg noen dager der igjen.

Ia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-05, 12:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Ia
...den minste kan vel kanskje sitte på skuldrene?
Eller i en enkel hopfällbar sittvagn. När jag var där såg jag flera som hade en sån till barn i den åldern.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-05, 13:31
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Eller i en enkel hopfällbar sittvagn. När jag var där såg jag flera som hade en sån till barn i den åldern.
Ja en slik er vel et "must" når man er på tur, men veien fra Finikas til Chora er veldig dårlig, pass bare på at ikke hjulene går i stykker før hele reisen er over...

Ia
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-06, 15:59
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Sv: Koufonissi

Når dere sier at det ikke tar mye mer enn 10 minutter å gå fra Finikas inn til Chora, så blir det straks et mer aktuelt alternativ! Hadde av en eller annen grunn fått for meg at det tok en halvtimes tid..

Er bostedet Finikas en del av selve Campingen, eller er det et studio for seg? Noen som har bildelenker dit?

Mvh Eureka, som begynner å få litt reisefeber med bare drøye 6 uker til avreise!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-04-06, 19:30
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Eureka
Er bostedet Finikas en del av selve Campingen, eller er det et studio for seg? Noen som har bildelenker dit?
Campinen ligger en bit bortanför Finikas hotellanläggning och hade i alla fall när vi var där andra ägare.

Det är bara ca 700 meter till byn, så 10 minuter stämmer bra, dessutom får man åka med anläggningens minibuss om det passar i tid när de ändå kör till byn. Fast hem på kvällen får man räkna med att gå, i månskenet.

Det är flera år sedan jag var där, men jag minns inte vägen som speciellt dålig. Tydligen har den blivit sämre nu.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-04-06, 20:28
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Koufonissi

Hei igjen....


Finikas er ikke en del av campingen, men ligger rett ved siden av....
Veien til byen er ikke direkte dårlig, men det er ikke asfalt (kan kanskje ta nærmere 15 min med små barn). Noen av disse paraplytrillene tålte ikke grus den gang mine barn var små, men mye er sikkert forandret, barna mine er 15 &13 år nå.
Det finnes både rom med kjøleskap og leiligheter.
Jeg har en del bilder av området rundt som jeg evt. kan sende deg på mail om du vil.
Jeg hadde selv ikke vært i tvil om valget, og som det ble sagt før meg, møter du sjåføren enten den ene eller andre veien så får dere sitte på. De er så utrolig gjestfrie og vennlige der. Maten der er helt grei og veldig billig. Men det er litt kafeteriaaktig. Men veldig praktisk for de små, maten ligger ferdig lavet bak en disk, man peker og får forklaringer på hva det er, de har mye barnevennlig mat.
Og barna finner garantert noe å leke med, bare det er jo et stort pluss etter min mening. Området er så og si bilfritt og veien ender der ved Finikas.

Ia
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-04-10, 19:33
uliv01 uliv01 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 12
Standard Sv: Koufonissi

Ett tips, ta inte med någon av de enklare modellerna av paraplyvagn, ta hellre en vagn med lite större hjul, vägen är ganska dålig. Vi var där förra året.

Hälsningar Ulrika
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT