Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-07, 19:33
Snouffi Snouffi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Tomelilla
Inlägg: 4
Standard Rethymnon eller Chania ?

Jag och min pojkvän har bestämt oss för att åka till Kreta i Augusti, det känns verkligen som ett bra val .
Vi vill åka till ett lugnt, mysigt ställe med bra och relativt billiga shopping möjligheter (t.ex. kopior på kläder).
Har fått olika uppfattningar om Rethymnon, läste om en tjej som tyckte det var ett riktigt party ställe, och det är inte direkt det vi är ute efter.

Kom jätte gärna med egna tips och förslag
Skriv gärna om era upplevelser om vädert i augusti och ca priser på olika saker i städerna ni föreslår
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-07, 21:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Vill ni ha billig shopping (kopior) så ska ni inte åka till Grekland alls. Men om man bortser från det så är Chania min favorit av dessa städer. Jag bor gärna utanför och åker in till stan kvällstid. Fina stränder finns både västerut och österut.

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-08, 01:04
Snouffi Snouffi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Tomelilla
Inlägg: 4
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Tack så mycket
Har du någon hum om vad t.ex. bara Adidas eller liknande kostar ?
Något tips på vad annat man kan shoppa i Grekland ?

Senast redigerad av Snouffi den 2011-01-08 klockan 01:26.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-08, 08:18
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Om ni är ute efter att shoppa billiga kläder så är nog Turkiet ett bättre alternativ.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-08, 17:25
Snouffi Snouffi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Tomelilla
Inlägg: 4
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Ja det verkar så, men har varit där och tycker mest det är jobbigt med alla försäljare som drar i en och springer efter en :P Får lägga ner det där med att shoppa billiga kläder istället .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-14, 04:20
lillabrudens avatar
lillabruden lillabruden är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 30
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Jag var i Rethymno i somras (bodde lite utanför), jag reste ensam och uppfattade området som väldigt 'lagom'. Jag var inte ute o festade, men promenerade på kvällen när solen gått ner o sådär, och visst, några barer var det lite drag på men annars skulle jag nog tycka att det passar par el vänner som vill ta det lugnt osv.
Så shoppingen Jag tog en dag, precis runt hörnet om hotellet hittade jag en jättefin liten butik med en trevlig expedit. Handlade lite grejer...dem hade "rea" så jag hamnade lite under våra vanliga priser här i sverige. Inga märke dock.
Sen promenerade jag in mot centrum och hittade fler underbara butiker o shoppade i! Där fanns några få märkes butiker som jag hittade iallafall....och där var helt ok priser....men det var oxå "rea"
Sen besökte jag gamla stan med Yanna som också finns här i forumet och där fanns hur mycket shopping som helst!!!!!! Men just märke...nja jag köpte ioförsig Billabong kläder till mannen min för väldigt bra priser! Men jag såg inte allt för mycket märkesbutiker.

Måste dock säga att jag älskade min vistelse där
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-15, 19:36
Snouffi Snouffi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Tomelilla
Inlägg: 4
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

Tack så mycket för ett väldigt bra svar
Efter att ha läst detta så blir det Rethymnon, sen får andra folk tycka vad dom vill . Tack så jätte mycket !
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-26, 21:14
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Rethymnon eller Chania ?

På marknader kan man alltid hitta kläder till ok priser. När jag var i Rethymno 2009 så var jag på måndagsmarknad på ett ställe och torsdagsmarknad på ett annat ställe i Rethymno.
Mvh Ann
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT