Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-26, 11:30
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Missa inte på Rhodos!

Ett Rhodos-tips hämtat från Kalimeras guide:
To Steno, Anargiron 29, 5-10 minuters promenad från Gamla Stan (porten uppåt, alltså inte från hamnen), mezerestaurang.

Vi hade promenerat förbi för att kolla var stället låg, både påsken 2011 då det var stängt och söndags dagtid. Ser högst oansenligt ut med en sedvanlig neonskylt och ligger på en anonym gata. När vi knatade dit i måndags kväll vid åttatiden sa maken "Om det inte är nån annan där, struntar vi väl i det?"

I restauranglokalen var det helt tomt, både på människor och möbler, men på den lilla gården intill stod borden, ett större med gäster när vi anlände. Supertrevligt ställe kan jag bara säga!

Äntligen fick jag äta zucchiniblommor med feta! Mmmmm...! Och den grekiska salladen var något utöver det vanliga. Vi beställde nog in lite för många rätter. Ägaren berättade vad de hade och vi beställde: "Ja, det vill vi ha och det...och det! och det!" Det hade nog blivit mindre om vi valt att titta på menyn.

Medan vi satt där var det mest turister (svenskar, fransmän, svensk-greker, engelsktalande) men även några greker, så det är ett turistställe, men på ett sympatiskt sätt. Jag gillar när ägaren/kyparen sätter sig vid bordet och berättar vad de har för mat. Eftersom vi inte hade tittat på menyn (men den finns utanför dörren) och priser trodde vi det skulle bli dyrt, men vi lämnade To Steno mätta och nöjda endast 55 euro fattigare (fyra personer).

Retsina hade de också. Inte heller på Tilos rådde någon brist på retsina.

/Aina

Senast redigerad av Aina den 2012-07-26 klockan 11:35.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT