Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-03, 23:31
Despinaa Despinaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Standard Naxos eller Kefalonia

Heeej!

Vi behöver er hjälp!!!!

Vi är två tjejer 23 o 24 som snart ska åka till Grekland, problemet är att vi inte vet vart i Grekland vi skall åka. Vi är ute efter fina stränder, god mat, utflykter, tavernor, och en känsla av Grekland.

Vi har nu bestämt oss för två ställer att välja mellan och dessa ställen är Naxos eller Kefalonia... Om det är något här inne som har varit på någon av dessa stället så vore det kul om ni kunde hjälpa till med att välja rätt plats.

Filakia polla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-04, 16:27
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 296
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Det är kanske är 10 år sedan jag var på Kefalonia och 2 månader sen på Naxos ... men jag säger, helt klart Naxos!

Lycka till! Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-04, 19:08
Despinaa Despinaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Vart på Naxos bodde du? =)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-04, 20:11
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Kefalonia kan vi tyvärr inte uttala oss om, då vi inte varit där. Sett fina bilder därifrån och det ser jättefint ut.

Naxos däremot är vår favoritö, alla kategorier! Har varit där mer än 10 ggr, tappat räkningen men det kan vara 12-13 ggr kanske.
Vi bor alltid i Agios Prokopios, nära en mkt bra strand. Där ute finns flera tavernor, supermarket mm. Bussar in till Naxos stad går en gång i halvtimmen under högsäsong.

Våra flickor tycker det är bekvämare att bo inne i Naxos stad , nära till allt. Det finns en strand där, långgrund. Vattnet där är inte lika blått o fint som stränderna söderöver, men helt godkänd. Därifrån kan man istället åka buss ner till andra stränder om man vill.

Om ett par veckor drygt så är vi där igen!!!!

Kicki och Ingemar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-04, 20:21
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Jassas.

Håller med Kize, Absolut Naxos, vi har varit på Naxos 2005, 2008 o 2009 och ska dit igen i augusti, vår favoritö o vi planerar att bosätta oss där så småningom, när det rätta "stället" dyker upp.
Ni kommer inte att bli besvikna om ni väljer Naxos.

bopia( 48 dar kvar)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-04, 21:36
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Bara att hålla med.
Definitivt Naxos .
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-04, 22:04
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 296
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Vi bodde i Naxos stad, hotell Asteria, ett bra läge vid den långgrunda stranden Agios Georgios.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-04, 22:18
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Kefalonia helt klart!vackrare ö får man leta efter.Mvh Frank
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-04, 22:48
Despinaa Despinaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Heeeej!

Tack för svaren =) Just nu ser det ut som om vi kommer att boka en resa till Naxos. Men vi vet dock inte vart vi ska bo. Vad föredrar ni Naxos stad eller Agia Anna, Agios Prokopios & Plaka Beach. Vi vill bo nära havet och Naxos stad Vi tänkte boka genom apollo, om ni vet något bra hotell så får ni gärna hojta till =)
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-04, 23:10
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 78
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Vi åkte med Apollo -04 och bodde då på Spiros. Som jag ser det perfekt läge med bekvämt gångavstånd både till stranden och staden, vi var helnöjda med både hotell och resmål! När (det är när, inte om!) jag åker tilllbaka till Naxos kommer jag absolut välja att bo i Naxos Stad igen. Stadsstranden är långt ifrån den finaste på ön men i mina ögon helt okej, att slappa vid ett par dagar om man inte kommer iväg på något annat också om det skulle vara så.

Har för övrigt bara varit i Fiskardo med utflyktsbåt från Lefkas så jag kan inte säga så mycket om den, men Naxos har definitivt det ni efterfrågar!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-05, 06:24
Despinaa Despinaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Okej, låter bra. Så om jag har förstått rätt så är Agios Anna och Agios Prokopios & Plaka Beach de finaste stränderna att på i Naxos. Dock vet jag inte hur långt det är från dessa stränder till Naxos stad. Är det för långt eller är det ca 10 min från stränderna, kan man promenera? Vi vill ju också kunna äta gott och hänga på Naxos stad under kvällarna =)

Är det någon här inne som har bott på hotellet Naxos Beach 2 ???
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-05, 10:46
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 296
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Hotel Asteria ligger på stranden - mitt i stan. Stranden är fin - långgrund. Här finns både en trevlig bar och en mycket bra taverna, bara några steg från solstolarna, som för övrigt bara kostade 5 euro för två, vilket är ett bra pris.
Vill jag åka till Agia Anna, går bussen inte långt från hotellet.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-05, 11:04
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Hej!
Jag har själv inte varit på Kefalonia, ännu men jag har varit på Naxos och jag älskade ön.... Jag var där 2004 och bodde i Ag Prokopios. Ag Prokopios hade då supermarket, en del krogar och några tavernor men framförallt en helt underbar sandstrand. Kanske något för långgrund enl mitt tycken men ändå helt underbar. Det är inte långt in till stan eftersom det går bussar ofta och taxi är inte så dyrt heller. Inne i Naxos stad (Chora) har allt man behöver. Från ag Prokopios är det lätt att ta sig till Plaka beach som också är en ljuvlig strand. Om ni väljer Naxos så kommer ni inte att bli besvikna

K - 42 dagar kvar till avresa
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-07-05, 17:11
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Naxos eller Kefalonia

Det går att promenera mellan Agios Prokopios och Naxos stad, man genar över Agios Georgios-stranden men det är en bit att gå. Från Agios Prokopios är det lätt promenad till Agia Anna, till Plaka är det lite längre men det går också bra att gå dit. Ordningen då man startar från Naxos stad är Agios Georgios, Agios Prokopios, Agia Anna och längst bort Plaka beach. Jag bedömmer det som för långt att gå från Naxos stad till Plaka. Bussarna fungerar som tidigare nämnts bra.
Jag bor helst vid Agios Georgios-stranden eller dess närhet, då är man snabbt i händelsernas centrum och har mycket bra matställen i närheten.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT