Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2023-09-18, 07:35
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Takfläktar ......

Tankarna går till vår käre Arne som hade en speciell benämning på dessa fläktar.

Vi har i alla år och under alla dessa otaliga resor i bl a Spanien och Grekland alltid valt bort både AC och takfläktar. På något konstigt sätt så tycks kroppen ha resignerat och tänkt att "jaha det är så här det är!", och sen har det känts helt ok. Fönster på glänt som har fått luften i rummet att stilla cirkulera har varit tillräckligt.

Masse


Birgitta
Svara med citat
  #22  
Gammal 2023-09-18, 07:50
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

Sjöborren, så kul att läsa rapporter direkt från Grekland samtidigt som man är där.
Vi har åxå AC som svalkar gott även på uteplatsen. Aggregatet är placerat där och avger härliga fläktar. Må så gott!
/ Kajja
Svara med citat
  #23  
Gammal 2023-09-19, 09:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

maji! Vi bor på Apollo även denna gång. Klädnypor har vi ingen användning av, då vi varken har tvättlina eller torkställning. Vi kan hänga tvätt uppe på taket. Men ett flaggspel av trosor och kalsonger som vajar för vinden …Nej, då föredrar jag stolsryggen på balkongen - i lagom blåst.

Masse! För en värmeälskande man som du, räcker det väl med luften från dörrspringan. Men hustrun har kanske lite mer att önska.

I natt vaknade jag av att min man öppnade både fönster och balkongdörr, vilket gjorde att den något svalare nattluften fick skjuts av den vispades takfläkten på en behagligt sätt. Att några mygg slank med var inget vi märkte, inte förrän i morse.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2023-09-19, 10:03
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg

Det var när jag låg och kikade upp mot takfläkten jag kom
att tänka på gamla cowboyfilmer; mannen som ligger på sängen
med stövlarna på, hatten neddragen över ansiktet. I ena
handen en flaska Whisky medan den andra vilar på revolvern …


Jag föredrar också dessa takfläktar framför AC
Svara med citat
  #25  
Gammal 2023-09-19, 23:07
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg

Masse! För en värmeälskande man som du, räcker det väl med luften från dörrspringan. Men hustrun har kanske lite mer att önska.
Hustrun kan säkert ha lite mera att önska om ett och annat. Men vad gäller AC så tycker vi väldigt lika, vilket gör livet betydligt lättare och trivsammare.

Masse
Svara med citat
  #26  
Gammal 2023-09-22, 17:25
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Första morgonen på en ny ö

Fönster på glänt får mig att tänka på, då vi häromdagen fick oväntat besök.
Tack och lov hade inte våra närmaste hotellgrannar kommit hem vi 23-tiden då jag hörde min man från balkongen säga
-tror att en ödla slank in i rummet …Minns att jag skrek och snabbt som vinden, tog skydd bakom toalettdörren.
-Det var ingen ödla, det var den här sa min man och pekade på en, i mitt tycke, enorm gräshoppa som nu barrikaderat balkongdörren.
- Om du inte får ut den ringer jag Andreas (hotellägaren) ropade jag inifrån från badrummet. Min man konstaterade snart att den nu var ute, och stängde så balkongdörren.

Morgonen efter upptäckte jag att balkongdörren stod på glänt. Efter frukosten fick min man syn på gräshoppan, nu på insidan av fönstret. En stund senare satt den på balkongbordet där den förevigades. Bara tanken att dela sovrum med en stor gräshoppa …
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT