Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-26, 14:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Mikke till Karpathos i september...;-D

...har letat lite då och då under vår sommar efter nån enkelbiljett till Rhodos, helst ifrån Landvetter, för då brukar jag ha förmånen att få bo nån/några dar hos familjen Riitta & Leif Samuelsson i Uddevalla.
Men så biljettspanade jag lite bortom Landvetter, och si på den, från Örebro gick det minsann ett flyg den 9:e september till Rhodos och som kostade 498 SEK. Det var skillnad det, för SAS från Landvetter via Köpenhamn och Athen låg mellan ca 1400 - 2300 SEK, plus att hela resan tar längre tid.....
Andreas Diakidis (Zephyros Village) ville också gärna ha en ny scooter-hjälm, ety deras unga vovve hade visst lyckats dra ner den tidigare hjälmen på marken och inmundigat delar av inredningen.....
Nu hittade jag en lämplig dito på Ebay, och säljaren i Bulgarien skickade gärna hjälmen direkt till Karpathos, så slapp jag släpa med den i ryggan...Tuffa glasögon ville han också gärna ha, så dom skickades ävenså direkt till Pigadia. Grejerna har kommit fick jag reda på av Andreas per Skype häromdan. Sannolikt blir det väl lite mer grejer till folk därnere i ryggan alltefter avresan närmar sej....
Till Örebro får jag skjuts av en snäller kompis och planet går 16.45, så vi behöver inte gå upp i ottan...
Det är rätt mycket avgångar neröver Europa från Örebro har jag (sent) upptäckt, och Karlstad har fått en ny aktör, Norwegian, som växer så det knakar....Vad månne bliva av detta??
Flygbolag,rutter,tider,etc förändras ju hela tiden, så det gäller att försöka hänga med så gott man kan....
Hursomhelst, det ska bli skoj att komma ner och bl.a fira födelsedag på Pelagos som vanligt, och förhoppningsvis kommer det flera Kalimerabekantingar dit, Leif & Riitta och kanske får jag med Hasse och Helene, paret som jag spelar ihop med....
Mikke
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-26, 15:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 320
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
från Örebro gick det minsann ett flyg den 9:e september till Rhodos och som kostade 498 SEK.
Det är bara att gratulera Mikke!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-26, 18:14
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...takkar,takkar....och jag lade till en femma i miljöavgift av pur förtjusning.....
Mikke
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-01, 14:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

..nu börjar jag få reda på vänner och bekanta som ska till Karpathos.Bl.a ska Tommy från Malmö dit en vecka,och som flyger direkt Karpathos och anländer torsdag 6:e september, medans jag landar på Rhodos söndag 9:e kl 21.45. Färjan Prevelis går visst på tisdag 11, så jag funderar på att knoppa på en bänk på flygplatsen och sticka med morronplanet 09.00 på måndan.....men jag har bokat två nätter på Mango, och nu får jag höra hur det går med detta....
Riitta och Leif har bokat några veckor på Garden Villa och sen kommer nog mina spelkompisar Hasse & Helene till ön också, men när vet vi inte riktigt än.....
Tiden går fortare än man tror, och jag har redan börjat förbereda resan.Tar upp träsnipan Hedvig innan jag åker och måste fixa ett framhjul på båtkärran, då det behagade falla av vid sjösättningen.....Men nu har jag lyckats få bort resterna av rullagren och satt på nya,så det ser bra ut än så länge.....Lite drygt fem veckor till avfärd,så nu kan jag börja räkna ner...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-08-01, 21:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...ikväll ringde Rolle från Helsingfors.Han hade ännu inte fått tag i nån biljett till Karpathos,men känner jag honom så dyker han upp som vanligt.Han brukar tillbringa ca 3 månader eller så på ön...
Sen är nu alla grejer klara för att knacka på hjulet till båtvagnen, det ska bli lite spännande, för byter rullager gör man verkligen inte varje dag.....
Tommy ska bo på Astron och möjligen hamnar Hasse och Helene på Amaryllis, för jag har haft kontakt med Yannis, och då hamnar dom verkligen centralt och bra.
Nån mer Kalimist som ska till Karpathos i september??
Mikke
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-08-04, 22:27
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....nu har jag utan problem avbokat rummet på Mango och mitt( ngt mindre mjuka) nattläger från söndag 9:e sep till måndag morron får bli nån bänk på Rhodos flygplats..( kanske idé att ta med en luftmadrass..?) ..Sen tar jag planet till Karpathos 09.00 och har då möjlighet att träffa Tommy nån extra dag....
..Ack,ja, ibland blir det som det blir....men ett hårt nattläger gör att jag uppskattar det mjuka desto mer....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-08-05, 11:46
Mooncandle Mooncandle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 32
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Reser med min dotter o hennes familj till Karpathos 13-27 sep. 2:a gången vi är där så vi känner inte till det så mycket - än
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-08-05, 13:21
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mooncandle Visa inlägg
Reser med min dotter o hennes familj till Karpathos 13-27 sep. 2:a gången vi är där så vi känner inte till det så mycket - än
...då blir det till att upptäcka ön alltefter och vi ses säkert på Pelagos eller nån annanstans. Var bor ni ??
Mvh
Mikke
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-08-05, 19:41
Mooncandle Mooncandle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 32
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Vi bor på Diakonis. Pelagos ska vi återvända till. Blev ett abrupt avslut för mig förra gången tyvärr....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-08-05, 22:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....ja, Pigadia är ju inte så stor stad, så vi syns säkert. Var jag bor denna gång är som vanligt skrivet i stjärnorna, men antingen på Zephyros, Garden Villa eller Florida Studios, samt att jag ofta kikar in på Pelagos på kvällskvisten....
Mikke
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-08-06, 12:00
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Norge
Inlägg: 195
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Vi er der fra 2.sept.-til 9.sept. så vi drar hjem når du kommer, Mikke. Synd vi ikke kan være en uke til...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-08-06, 12:48
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...vaaa....kun ei uke.....kva e dette,da...så kort,de gaar sa fort...
Då missar jag er denna gång, tyvärr....
Vi får hoppas på träff nästa vår....
Mikke
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-08-06, 14:13
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Norge
Inlägg: 195
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Kun en uke i sept, men 16 dager i Nov/Des!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-08-06, 15:48
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...javisst,ja...så var det!!
Ska ni plocka oliver som Riitta gjorde??
Var ska ni bo och hur tar ni er till öya....???
Mikke
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-08-06, 22:37
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Norge
Inlägg: 195
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Vi flyr SAS via København til Athen, og Olympic videre.
Så skal vi bo litt i Pigadia og litt i Olymbos. Kanskje blir det litt olivenplukking nord på øya.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-08-07, 13:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...detta låter trevligt med en så "sen" tripp, var i Pigadia ska ni bo??
Mikke
Svara med citat
  #17  
Gammal 2012-08-13, 00:24
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...ida ringde jag till Karpathos och snakka me bl.a Elias på Elias Rooms...Det var varmt, sa han,bortåt 30-32 grader, så han stannade inne me luftkonditioneringen på,men han mådde bra.....
Sen surra jag lite med Chronis på Pelagos, och det knallade på rätt ok,sa han och berättade att yngsta dotern Irini ska te å gifta sej å de blir mykke folk,ca 7-800 pers (!!) och då stänger dom Pelagos för alla ska dit.....
och sist snakka jag lite med Vasilis på AutoMotoCenter, men han hade kunder prexxist då, så det bidde inte så mycket pratat....
det får bli mer prat när jag träffar dom i levande livet snart....
Mikke
Svara med citat
  #18  
Gammal 2012-08-15, 21:58
Lena69 Lena69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Kilafors
Inlägg: 1
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Hej, den 13 sept åker jag till Karpathos med sambon och 8 årig son, tillsammans med ytterligare en familj på 2 vuxna och 3 barn. Vi reser med Apollo och kommer att bo på Karpathos Village. Du verkar har bra koll på det mesta, känner du till det hotellet? Hur är det med badbåtar i september, finns det fortfarande några att välja på eller är vi för sena på säsongen för att kunna göra såna utflykter? Vi vill gärna hyra fyrhjulingar, nåt ställe du kan rekomendera?
Många frågor blev det
Ha det gott
// Lena
Svara med citat
  #19  
Gammal 2012-08-16, 10:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...jag har rätt dålig koll på hotellen, förutom dom jag själv bott på, förstås.......Men det finns ju andra som känner till det mesta om hotellen, t.ex Karin,så du får säkert tips.Vad anbelangar hyra av diverse fordon, så har jag genom åren själv använt fordon från dels MotoCarpathos och även AutoMotoCenter,bredvid Pelagos.Sen känner jag förstås snälla Zuzanna, som sitter på EuroMoto, där kan man säkert få ett ok pris...
Väl mött på Karpathos!
Mikke
Svara med citat
  #20  
Gammal 2012-08-16, 12:21
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Badbåtarna kör säkert så länge det finns efterfrågan Ser själv fram emot båttur till Agios Minas som är min favorit Det var 6 år sedan sist jag var där, så det känns som det är dax igen

Riitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT