Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2005-06-13, 14:49
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid
Stort sett synes vi maten er veldig god på Karpathos. Maxim besøker vi hver gang vi er der. Og Life of Angels, der har de av og til live music. Og så et det et par tavernaer som ligger oppe i "de grekiske kvarteren", husker bare ikke hva de heter. En av mine favorittsteder på øya er Dramoundana i Lefkos, der har de virkelig hjemmelaget, kjempegod mat. Anbefales på det varmeste!!
Maxim testade vi också och tyckte att det var jättegott. Samt Seven Eleven.
Där äter man gärna lunch tycker jag. Vi åt lite giros eller sallad ibland på Panburger hos Xronis förstås. Det var bara hans giros som dög åt barnbarnet
Vi gjorde också så ibland att vi åt middag tex på Maxim och gick till Pelagos efteråt och njöt av musiken
  #82  
Gammal 2005-06-15, 17:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
åsså ere den enda tavernan på Karp med Kalimerabok....:-)
Skrev ni iren, Janne??
Jo. Men det satt långt inne. Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång. Men efter många skakningar och lång betänketid kom jag på vad jag skulle skriva, det blev inte långt, men ack så fyndigt: Kalimera was here.

Janne
  #83  
Gammal 2005-06-15, 17:45
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång.
Annars tycker jag att prestationsångesten borde ha avtagit avsevärt efter att ha läst det ärkepekoral som vi lyckades åstadkomma förra sommaren!

Karin
som alltså måste hitta på något NYTT att skriva nästa gång!!!
  #84  
Gammal 2005-06-15, 17:53
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Jo. Men det satt långt inne. Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång. Men efter många skakningar och lång betänketid kom jag på vad jag skulle skriva, det blev inte långt, men ack så fyndigt: Kalimera was here.

Janne
Ja det var ju det enda rätta att skriva.Tänk att ingen kommit på det förut
  #85  
Gammal 2005-06-15, 18:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Kalimera was here.


(Använder hellre den gröna gubben, den gula ser ut som en pensionär med lösgomsproblem )
  #86  
Gammal 2005-06-15, 18:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish


(Använder hellre den gröna gubben, den gula ser ut som en pensionär med lösgomsproblem )
Det var länge sedan vi sågs märker jag, du kanske tror att jag fortfarande

  #87  
Gammal 2005-06-25, 22:40
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Ringde Pelagos ikväll, nån svarade i bakgrundslarmet och jag tyckte det lät prexxist som om det var sångaren Vasilis, så jag tjöta på ordentligt......Sen bröt Xroni in och sa att det var hans morsa Irini......Hon har opererat sig i halsen och fått en annorlunda röst........haha.......Xroni tyckte det var kul.

Han själv var jätteförkyld och kunde inte sjunga, men var glad ändå....Pelagos rullar på riktigt bra och flera Kalimister har tydligen varit där och skrivit i Boken.....
Det ska bli sköj å se hur många som skrivit fram i september/oktober...Vi pratade inte så länge, det fanns lixxom inte tid till det,men kul iallafall...
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #88  
Gammal 2005-06-29, 21:25
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 67
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Mikkes senaste Pelagos logga färglagd.

Trevlig sommar.

Anita & Sten-Anders

Senast redigerad av Kalimera den 2005-10-26 klockan 08:27. Anledning: Otillåten länk
  #89  
Gammal 2005-06-29, 21:28
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Tjusigt Mikke!! Den är verkligen snygg!
  #90  
Gammal 2005-06-29, 21:44
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Snyggt var ordet

Riitta
  #91  
Gammal 2005-06-29, 23:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

.....ähum....prexxist hemkommen efter en mc-tur till Börgvik, eller Borgvik som ni säger....
Takk, takk för de snälla orden, de värmer en växelvarm seniorknutte! Den gode StenA Fellman, han kan greja till det med sin dator han, det vet vi nog.......
Förhoppningsvis har personalen sina t-shirt med märket på, därnere på Pelagos......Som vanligt blev det "färdigställt" i en hast, och kan säkert förbättras vad det lider, jag får väl höra vad Xroni et consortes har att säga i september......
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #92  
Gammal 2005-07-03, 21:00
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 67
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Det verkar bli den 9 - 16 september som jag och min syster ska förhöja stämningen på Pelagos. Sen åker jag väl dit igen med gubben i slutet av september.

Anita

Senast redigerad av Kalimera den 2005-10-26 klockan 08:28. Anledning: Otillåten länk
  #93  
Gammal 2005-07-04, 01:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

.......Låter bra!
Får jag rekommendera Fru Fellman att pumpa upp säckpipan och börja öva.......för att sedan medtaga den te öa och göra ett bejublat inhopp på Pelagos..... Amazing Grejs peau Pelagos, de vore grejer de...ujuj.
Säg till mej så att jag är där då....
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #94  
Gammal 2005-07-13, 20:29
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Jaha..
Nu har man sett det, varit där och lyssnat på den underbara musiken och ätit den goda maten.
Tyvärr var det inte speciellt många människor när vi var där och det var ändå i juli månad så vi blev lite förvånade.
På vägen hem passerade vi en väldigt stor taverna som låg nära Pelagos på samma sida vägen och där var det drag.
En helt underbar sångerska och tre musiker uppträdde och där var det absolut "Knôk" fullt. Men här var det bara greker, hela familjer, gamla och unga. Och som de dansade. Där stannade vi i flera timmar och lät oss underhållas.
DET var en upplevelse.

Åse
  #95  
Gammal 2005-07-13, 23:44
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Det var väl trevligt att inte bara musiken var bra samt att även maten på Pelagos blivit bättre med åren! Sen att det var tunt den kvällen var väl lite trist, det är visst inte så mycket turister på Karpathos i år säger dom som vet......
Den däringa stora tavernan som du beskriver, låg den händelsevis mittemot minigolfbanan,d.v.s vid stora korsningen där vägen kommer upp ifrån hamnen??
Skrev ni i Kalimeraboken??
Mvh,
Mikke
(KfK)
  #96  
Gammal 2005-07-14, 10:55
aligina aligina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 10
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Var kan man hitta Pelagos i förhållande till Zephyros Village?
kan vara bra att veta innan man åker ner.
Mvh Aligina
  #97  
Gammal 2005-07-14, 11:21
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Kommer man från stan å går huvvegatan åt väster och passerar Seven-Eleven på vänster hand så ligger Pelagos ca 100 meter nedanför på samma sida.Fortsätter man förbi så ligger en scooteruthyrning+supermarket och sen går man över en liten bro.
Sen kommer hotell Parasol och ett nybygge och där kan man gå över gatan, för det är första gatan till höger och sen ere bara att knalla ner mot havet, så ligger Zephyros längst ner till höger.
Estimerad promenix-väg Pel-Zeph 400 meter, fågelvägen 200 m...Man kan gena via grusvägen ner mot Taverna Limanaki, men det ser man när man kommer dit....
Lycka till och glöm inte att skriva i Kalimeraboken....
Mikke
(KfK)
  #98  
Gammal 2005-07-14, 13:43
aligina aligina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 10
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Kommer man från stan å går huvvegatan åt väster och passerar Seven-Eleven på vänster hand så ligger Pelagos ca 100 meter nedanför på samma sida.Fortsätter man förbi så ligger en scooteruthyrning+supermarket och sen går man över en liten bro.
Sen kommer hotell Parasol och ett nybygge och där kan man gå över gatan, för det är första gatan till höger och sen ere bara att knalla ner mot havet, så ligger Zephyros längst ner till höger.
Estimerad promenix-väg Pel-Zeph 400 meter, fågelvägen 200 m...Man kan gena via grusvägen ner mot Taverna Limanaki, men det ser man när man kommer dit....
Lycka till och glöm inte att skriva i Kalimeraboken....
Mikke
(KfK)

Tackar så mycket! det är minsann tur detta forum finns så man kan få lite tips och trix. Må väl!
Mvh Aligina
  #99  
Gammal 2005-07-14, 20:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

......å du, när ni hittat fram till Zephyros, ta en glutt på kåken mittemot.....Den är UNIK i stan och redan ett utflyktsmål av rang.....Kåken är helt osannolik med myriader karyatider, krönta med lampglober (som ja alri sett tända..)Balkonger me smidda räcken å kreneleringar å bougainvillea, etc ..
Krokanen ifråga ägs och bebos av chefinnan av taxeringsverket samt hennes make kirurgen+x antal övriga...
Mikke
(KfK)
  #100  
Gammal 2005-07-15, 21:43
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hej!
Pinglade alldeles nyss till Pelagos,språkade med broder Manolis& yngste sonen Dimitris och si.....vem mer av oss kända var där??
Jo, minsann, Kalimerakända KarinafPee med familj.....hehe.
Där kom jag peau dom med fingrarna i kakfatet...Det var skojigt, och Dimitri tog telefonen till bordet där dom satt och surrade med Xroni.....och vi pratade lite grann:
Resan hade gått bra, sa Karin muntert och vädret var fint och det var härligt att vara tillbaka på öa......
Riitta trodde nog att dom skulle vara på Pelagos vid den här tiden och som vanligt fick hon rätt.....
Mikke
(KfK)
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT