Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2014-09-30, 17:08
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Tänk på övervikten innan du bunkrar ryggan full med olivtvål


Riitta
Svara med citat
  #62  
Gammal 2014-09-30, 20:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
tisdag 30 september....
Janne, jag far med rodnadens roda kinder erkaenna att jag menade 21 grader....inte 31...sorry. Hade vael for brattom att skriva, antar jag.....
21 grader är också mycket om man jämför med här hemma.

Trevlig båtresa till Rhodos i morn.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2014-10-01, 01:23
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Ha en fin hemresa Mikke och tack för trevlig rapportering.
Masse
Svara med citat
  #64  
Gammal 2014-10-01, 11:41
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Onsda 1 oktober..
Jaha, som tur va so korde jag mitt pick und pack till Garden Villa igar, for att staeda,packa,etc tar ju, iallafall for mej, mykke lengre aen jag tror, haha.....
Det bidde en massa pasar,kassar,etc, som jag faktiskt lyckades lasta peau scootern....
Fast jag gklomde soppasen,det kom jag peau naer jag skulle svaenga ner mot stan och sag sopcontainern,sa det var bara att vaenda om och haemta, haha.....
Nu star stora ryggan pa AutoMotoCenter, och jag har nagra timmar peau mej att aka runt och saega hej deau, men det aer inget roligt, sa jag tror att later bli...Fast jag maste ju ha lunch,sa det far bli en visit hos Nena, for hon har lovat att gora starkt kaffe till min
lilla pytte-termos, som jag ibland har glomt hos Riitta och Leif....men nu aer den med och den funkar fint nan timme eller seau, sen svalnar det fort.
Vadret aer fint och det flaektar ungefaer som vanligt, sa nu ivaeg till Nena for lite mat.....
Har oxo ringt Panayotis pa Rhodos Hostel/Pansionat, och det finns plats och han aer kvar till elva....
Mikke
p.s Riitta,har ba 12 olivtvalar me....d.v.s 1.5 kg.....
Svara med citat
  #65  
Gammal 2014-10-01, 12:47
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

På FB ligger det en jättfin bild på Nena och dig framför fyrtornet.

Karin
Svara med citat
  #66  
Gammal 2014-10-05, 20:34
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Söndag 5 oktober.
Aha, Karin, hur kommer man åt att se den bilden då ?? Jag har nu gått med FB, men har ingen susning om hur man gör...

Jag fortsätter från onsdagen den 1:e oktober:
Vasilis på AutoMotoCenter, där jag hyrt min fina 50 cc scooter, skjutsade ner mej till hamnen, och ungefär vid förväntad tid anlände Prevelis.

Väl ombord träffade jag det svenska paret Dan och Ellinor, som har byggt ett hus strax norr om Aperi, och som skulle taga sig en liten semester, en natt på Chalki och sen vidare till Turkiet. Vi satt på akterdäck och språkade, medans vinden ven och plaststolarna dansade runt i vinden.... Jag hade lite lagrad prästost kvar, och den avnjöts tillsammans med en pilsner.

Väl framme i Rhodos, så var det bara att knalla iväg mot Gamla Stan, men denna gången gick det ungefär 10 kg lättare...
Panayotis var på plats, och jag fick ett litet singelrum där jag slaggat flera ggr förut. Sen tog jag en promenix till tavernan Hammam, som inte ligger så långt bort, där har jag varit förut och käkat god mat.
kom i säng inte alltför sent, och vaknade relativt ( ähum) tidigt. Rätt mkt gäster på vandrarhemmet, och Panayotis var glad för 8 hg lagrad prästost...
Sen knallade jag runt litegrann och glodde, hälsade på Nikos på Restaurang Eros, och hamnade sen (förstås) på Hammam igen,med mat och en god bok framåt åttasnåret, då jag gick och hämtade ryggorna, sa ajö te Panayotis och knallade ner till bussgatan..

Incheckningen gick galant denna gång, och lättad, både själsligt och kroppsligt, gick jag med lätta steg upp och checkade in mej själv och handbagaget.
Det tjeckiska planet gick på utsatt tid och personalen ombord var verkligen trevlig, och rätt vare va så fick jag mat !! Helt oväntat satt jag med en god ragu, vilken lycka !!Flygningen till Prag gick som smort, och flygplatsen där var stor och fin, och när alla på planet, utom jag, försvunnit, så var det tämligen ödsligt kl 2 på morron.

Men jag hittade minsann en käck tjeck, som satt och slöade vid röntgenapparaten, så han Tomasz och jag satt och språkade ett par timmar, plus att han visade mej hur apparaten funkade....vi röntgade (förstås) min lilla rygga, samt tolkade innehållet, som jag sen visade för honom, mkt kul !!

Mitt plan hem till Arlanda skulle gå kl 12.00, så jag letade mej fram till gaten, där jag träffade en trevlig tjej som skulle till Stockholm och träffa sin kille. Hur det nu var, så bidde det nåt fel på planet, så vi kom iväg ca 2 timmar senare.

Väl framme på Arlanda, mötte mej polaren Peter, som hade filmat landningen med hjälp av nån bra app....Det finns en bra utsiktsplats där man ser planen komma in för landning och sen ser man hela landningsbanan dessutom. Han tog mej dit sen och planen kom in som på pärlband, det var rätt läckert att stå där rätt nära planen....

Sen foro vi till Blackeberg, där packningen lades av, samt gingo sedan till en liten kvarterskrog och intog lite mat och sen hem i säng....
Buss hem på lördan och kom till Kallsta vid fyratiden och blev hämtad av grannen Per, som några timmar senare dök upp för att avsmaka min medhavda raki....
Jättefint väder, och båtarna var kvar och skönt att vara hemma... Däremot blev jag av med min Leatherman Fuse, som jag tyvärr lade ner i en ytterficka på ryggan, vilket gjorde den lätt att norpa, som nån som hade tillfälle gjorde...
Det kändes lite surt, för den Lädermannen hade jag haft i 6-7 år, plus att det satt en liten skiftnyckel och slipplatta i samma fodral....
Hoppas den som norpa den klämmer sej !!
Mikke
Svara med citat
  #67  
Gammal 2014-10-05, 20:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Jo, förresten, jag ringde Nena idag för att höra hure gick me discomusikväsenprojektet, och hon berättade att polisen varit där och nu hade det varit tyst några kvällar....Hon hade inte fått reda på några decibelvärden, men hon sa att fortsätter det nästa år, så går hon till tings....
Mikke
Svara med citat
  #68  
Gammal 2014-10-06, 10:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Aha, Karin, hur kommer man åt att se den bilden då ?? Jag har nu gått med FB, men har ingen susning om hur man gör...
Du söker efter och går med i gruppen Karpathos - Vårt andre hjem och sedan är det bara att scrolla nedåt till den 30 september.

Karin
Svara med citat
  #69  
Gammal 2014-10-06, 11:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Det kändes lite surt, för den Lädermannen hade jag haft i 6-7 år, plus att det satt en liten skiftnyckel och slipplatta i samma fodral.... Hoppas den som norpa den klämmer sej !!
Det får vi verkligen hoppas!

Välkommen hem och tack för alla rapporter!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT