Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-05-21, 22:19
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: "Vägen" till Olymbos

Jag med.. Vi har haft många spännande turer men aldrig "farliga" på små grusvägar. Man kan i värsta fall gå av en sträcka!

Upprepning blir det här ....men jag väljer att ändå kommentera valmöjligheterna
Vi har 1 gång åkt med båt/buss upp till Olymbos. 4 gånger med bil/jeep och vi ångrar inte en minsta bit att vi valde att åka dit på egen hand. Med ansvar och förnuft kan man absolut åka i jeep/bil dit. Naturupplevelsen och möjligheten att fara vidare till Avlona och att själv få bestämma hur länge man vill trampa runt överbrygger det mesta. Det är INGEN E4:a som man far på det ska "gudarna" veta men WOW vilken känsla!!
Är man inte rädd för lite "skump" och använder insidan av huvudet, kör & njut!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-08-11, 20:35
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Strängnäs
Inlägg: 65
Standard Sv: "Vägen" till Olymbos

Vi hyrde en 4-hjuling och tog oss vägen till Olympos, det var nog det bästa sättet att ta sig dit. Jeep för all del men inte kul då man ligger bakom en ny Mercedes som måste gå ur bilen var tionde meter och plocka undan stenar! Vi såg detta och är mycket glada över vårt val till 4-hjuling! Dessutom fick ju killen min leka av sig lite! Vägen är som sagt ännu i dåligt skick, vissa bitar MYCKET dåligt skick och andra bitar breda och fina (om fortfarande oasfalterade). Jag skulle aldrig rekomendera någon att ta vanlig bil eller skoter på denna väg som den ser ut i dag (även om jag gillar äventyr) hyr 4-hjuling eller jeep!

Tackar för alla tips och råd kring denna tur -resan till Olympos blev mycket trevlig...bara att se Olympos var en fröjd!

Tjohopp //ullis
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-08-15, 13:31
Thomas P Thomas P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 172
Standard Sv: "Vägen" till Olymbos

Hej

Vi körde vägen till O 2005 med jeep och då var det inga problem. Visst tar det tid men vilka vyer längs vägen! Vi besökte också några "tomma" stränder längs vägen, men det var riskfyllt med tanke på väglutningen och de smala stigarna ner till stranden ! Jag avråder dock att köra skoter eller vanlig bil. Hyr jeep, det är värt kostnaden och dessutom kul att köra !!

Thomas o Ann-Marie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT