Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-04-07, 19:29
hbackbro hbackbro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Standard Egina juli 2013

Hej!
Vi ska till Egina (tror vi) i juli och 2 veckor framöver - någon med bra tips var man ska bo? Vi har 2 barn i övre tonåren, vill helst ha tillgång till pool.
Funderar på Agia Marina eller Marathonas - tips efterlyses Eller ska vi tänka om och ta en helt annan ö... /Helena & co
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-04-12, 17:25
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 884
Standard Sv: Egina juli 2013

Märkte att ingen har svarat något så ska försöka bistå med det jag kan. Var på Egina i juni 2011 och trivdes riktigt bra (det enda negativa var att där fanns myggor som åt upp mina ben, men vi var 4 st och de tyckte bara om mig ) Vi bodde i Agia Marina och det var lite folk och lugnt. Eftersom vi var 4 vuxna så gjorde det inget, vi tittade oss omkring på ön och åt gott. Men om ni har två tonåringar med er så kan det ju hända att de vill ha lite mera liv och rörelse. Så vad tycker ni om att göra under semestern, det är kanske den viktigaste frågan om ni ska välja Egina eller någon annan ö? Om ni ska vara i två veckor kan ni kanske tänka er att kombinera två öar? Eller om ni vill stanna på Egina kan ni kanske kombinera Agia Marina och Egina stad. Eller kanske kan ni kombinera Egina och Agistri? Finns så mycket att välja på.... och det är ju kul!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-04-16, 19:48
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Egina juli 2013

Hejsan. Jag har varit på Egina många gånger, både rest själv, med vänner eller med mina döttrar. Vi har alltid haft väldigt kul. Vi bor i Agia Marina på Artemis Rooms. Evelin och Vasilis är fantastiska. De går gärna ut o äter med er om kvällarna och på så sätt så får man kontakt med de andra på "hotellet" och grekerna i byn. De hyr också ut paddelboats på stranden så det blir ofta att gästerna samlas där och har trevliga dagar tillsammans. Hyr moppe och upptäck ön. Äta på Grammas i Egina town hos svenska Chris Plöjer, fantastik mat. Vill ni ha pool så finns ett mysigt hotell i Vagia, Blue Dolphin, som ägs av Lisbeth o Per-Olof. Deras andra säsong i år. Hoppas ni kommer att trivas lika bra som vi gör där. Trevlig resa o berätta gärna mera om vad ni gjorde för val och hur resan blev.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-04-19, 14:43
hbackbro hbackbro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Standard Sv: Egina juli 2013

hej och tack för svara mammamu och alala, vi har bokat rum på Villa Alexandra i Agia Marina. En lägenhet för 4 personer . Återkommer med rapport
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT