Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-01, 15:23
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Studio på Schinoussa

Hej ni som varit på Schinoussa. Det verkar vara ont om studios på den ön.
Om jag fattar det rätt så har bagarn studios utanför Chora på väg till Messaria, vidare finns det något som heter Christina`s som i mina ögon inte såg så kul ut. Är det mest rum för resten, om man vill bo i Chora och inte vid någon strand?
Gunnar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-01, 17:50
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Hejsan,
jo mig veterligt finns det inga i Chora som har studios/apartments. Jag har för mig jag har sett nån sliten skylt dock men kommer inte ihåg exakt. Det är ju trots allt en ganska liten historia, den här ön

Det finns det här "Grispos villas", som verkar ganska upmarket och ligger en liten bit utanför Chora. Det verkar rätt fint, har gått förbi där. De har studios.

Verkar finnas lite studios nere vid Livadi beach lite utanför också, det ligger ett par kåkar där, Men du ville bo i Chora.

Kunde inte hitta det här Christina's du nämnde, har du någon websida så man kan titta på det?

Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-01 klockan 19:11. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-01, 19:48
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Meltemi har några studios i den nybyggda delen.Flera av deras rum har fantastisk utsikt men hur det är från den nyare delen vet jag inte.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-01, 20:25
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Tack för era svar. det kan nog lösa sig.

Tholari har jag sett men det är väl en bit utanför? Sen nere vid Livadi är man väl ganska isolerad? Dessutom gäller det här september och när Janne var där förra året verkade det inte öppet ( som jag tolkade hans rapport ).
Till min glädje har jag nu fått flera alternativ så det löser sig säkert.

Gunnar

Senast redigerad av inkfish den 2008-08-01 klockan 20:56. Anledning: otillåtna länkar borttagna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-01, 20:57
bengan bengan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 36
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Hej!
Meltemi är ett utmärkt alternativ i den nya delen är det havsutsikt från andra våningen bodde där för tre veckor sedan. Mycket trevlig värdfamilj och utsökt grekisk mat. Schinoussa är en riktig höjdare vi kommer att åka dit igen nästa sommar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-01, 21:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Jag bodde på Anesis under den förre, numera bortgångne ägaren. Det var studio då (dvs innehöll pentry) - och är det säkert fortfarande. Litet, enkelt och ljuvlig utsikt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-01, 22:13
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 39
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Tack för alla tips. Min oro var tydligen obefogad. Här tycks det vimmla av studios. Den 8:e sept är det dags, får se då var vi hamnar.
Gunnar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-08-01, 23:59
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Studio på Schinoussa

Citat:
Ursprungligen postat av bengan Visa inlägg
Hej!
Meltemi är ett utmärkt alternativ i den nya delen är det havsutsikt från andra våningen bodde där för tre veckor sedan. Mycket trevlig värdfamilj och utsökt grekisk mat. Schinoussa är en riktig höjdare vi kommer att åka dit igen nästa sommar.
Håller med om att meltemi är trevligt också. Mitt rum hade dock verkligen inte havsutsikt så man får nog fråga speciellt om det, antar jag. Jag hade en bakgård och en småskola att titta ut över.
Men jag brydde inte inte så mycket, det var billigt (25e) och man kunde ju alltid gå ut och sätta sig i restaurangen om man ville se havet.

gunos:
Livadi är lite "off", skulle hellre bo i Chora. Det är nog fint därnere på kvällarna i mörkret men det finns inget förutom några hus. Ska man äta så får man gå ca 15 minuter längs en dammig grusväg utan belysning upp till byn.

Senast redigerad av Yak den 2008-08-02 klockan 00:02.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT