Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-22, 15:57
PeeWee PeeWee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Badbåt/buss från Rhodod stad

Hej. Jag funderar på att åka till Rhodos nästa sommar. Vill egentligen inte till en stor stad utan hellre en liten och genuin med fina stränder och lite gränder att strosa runt i. Har inte riktigt kunnat hitta något sådant så det kanske blir Rhodos stad ändå. Finns det möjlighet att ta sig till de fina stränderna med badbåt, buss eller cykel och hur lång tid tar det? Vill inte hyra bil då jag inte vågar köra där.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-23, 17:11
Nivven Nivven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sundsvall
Inlägg: 9
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Sitter nere på Rhodos just nu.
För det första tycker jag inte du ska vara rädd att hyra bil eller moped här nere. Visst är tempot högt för en del, men det är ju samma sak hemma i Sverige.
Jag vill gärna påstå att här på Rhodos är de mer förstående mot de som inte hänger med i deras eget tempo, dvs de är vana vid turister i bilar och andra motorfordon.
Bussar går givetvis till andra stränder än stränderna i Rhodos stad som tex Faliraki och stränderna ner mot Ixia, men Ellie Beach i Rhodos stad är även den en bra strand även om det brukar vara fullpackat med folk under högsäsong.
Just nu är det dock inte så mycket turister här; inte packat och priserna verkar gå ner.
Men det finns folk här på Kalimera som har myyycket mer kunskap om Rhodos än jag har så Du får säkert bättre svar än mitt tids nog
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-23, 20:21
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Varför inte strunta i Rhodos och istället åka till Naxos som har allt det du söker!!??. Naxos stad är helt underbar med alla gränder speciellt den gamla delen med dess labyrintgator som är smala och spännande och otroligt vackra!
Fantastiska stränder finns det också gott om . Den som ligger mitt i stan är helt ok men tar man bussen eller ännu hellre bil/moppe så når du de mest otroliga stränderna...vill du hitta en alldeles egen strandbit så går det också bra! Rhodos har sin charm men inget slår nog Naxos! /Emma
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-31, 19:17
PeeWee PeeWee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Hej Emma.Jag funderade på Naxos innan (och Samos), men det går tyvärr inget flyg dit från Malmö.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-09-01, 08:45
Nivven Nivven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sundsvall
Inlägg: 9
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Går det flyg överhuvudtaget till Naxos?
Har för mig man måste flyga till Santorini och ta båt därifrån, eller?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-09-01, 09:08
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Naxos har bara en liten inrikesflygplats, man kan flyga reguljärt till Aten och därifrån flyga till Naxos. Annars får man flyga till tex Santorini och ta båten därifrån.
Pia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-09-03, 15:37
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Badbåt/buss från Rhodod stad

Naxos har inte charterflyg utan som tidigare sagts bara en lite n irikesbana. Charter flyger t. Santorini o därefter båt t Naxos. Det kan ju vara en nackdel om man har barn....det tar ju ett tag innan man är framme vid hotellet!
Själv tycker jag att det är väl värt att först faktiskt njuta av en fin båtresa för att komma till en fantastiskt ö! (en gång när vi skulle hem i sept. var det storm så vi blev kvar ett dygn....inte lika kul kanske ) Samos är ju också en fin liten ö. Pythagorion är en mysig stad med en fin hamn..../Emma
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT