Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-06, 12:12
saskia saskia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 5
Standard Skiathos

Hej!
Jag och min mamma åker till Skiathos i slutet av Juli ser fram emot resan jätte mycket!!! Vi har aldrig varit på Skiathos förut så det känns spännande. Vi ska bo vid Megali Ammos, hur är den stranden? Och hur är shoppingen ? Är det dyrt?
Mycket tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-07, 09:08
David David är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 29
Standard Sv: Skiathos

Den stranden är inget vidare. Funkar väl om man måste ta ett snabbt dopp, men ingen strand man vill slösa en dag på. Men med 10-15 minuter i buss kommer man till många riktigt fina stränder.

Shoppingen är inte superbillig, men heller inte superdyr

Maten är dock lite dyrare... Se till att handla allt sånt på den största Supermarketen som jag inte vet vad heter, men varorna är nästan dubbelt så dyra på alla andra ställen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-07, 09:17
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Skiathos

Håller med. Megali Ammos är väl OK för nån dag men skulle absolut inte "fastna" på den stranden. Finns många underbara stränder utmed sydkusten, bussen går varje kvart o stannar på gatan ovanför Megali Ammos, skulle rekommendera er att testa runt på dom olika stränderna.
Har varit många gånger på Skiathos och det är helt klart ett av mina favoritställen, helt underbart, ni kommer säkert få det helt kanon.
Se gärna mitt inlägg nedan "Lite Skiathostips".
//Camilla.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-11, 12:27
saskia saskia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Skiathos

vad är det som gör megali ammos stranden sämre än de andra?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-12, 03:23
Christos Christos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Skiathos

Kom hem imorse. Bodde just i Megali Ammos (Villa Roula) och tyckte läget var perfekt. Ett par minuter ner till stranden (Megali Ammos Beach <-- helt okej), 10-12 minuters promenad in till stan, och ca 25 min bussresa till Koukounaries Beach. Jag ser nu att många nämnt "den största Supermarket", men jag stötte aldrig på den. Vi handlade det nödvändigaste på ngn av de tre som ligger intill varann närmast vårt hotell.. En del varor i affärerna är löjligt dyra, samtidigt som jag tycker restauranterna håller ganska lagom nivå, beroende på vart man går förstås.

Många klankar ner på Koukounaries, men jag gillade verkligen stranden. Tyvärr är en vecka lite kort tid för att utforska alla andra stränder, som är bökigare att hitta till. Det blir lätt att man tar den första favoriten igen och igen..

Däremot var båtutflykten till Lalaria över förväntningarna. Det rekommenderas varmt! Många av båtarna dit går även till Kastro som jag tyckte kändes lite fjuttig och skräpig.. Nästa gång tar jag nog en båt som enbart går till Lalaria. Jag har visat foton från stranden, som mina vänner vägrar tro är något annat än en pool.... Sammanfattar stränderna på Skiathos ganska bra.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-19, 09:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av saskia
vad är det som gör megali ammos stranden sämre än de andra?
Anledningen är nog att det finns så många fantastiskt fina stränder på Skiathos, det beror vad man jämför med, om Megali Amos legat på Alonissos skulle det vara Alonissos bästa strand. På flyget hem från Skiathos förra veckan berättade stolsgrannen att de hade bott på Megali Amos och de trivdes så bra att de skulle återvända nästa år.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-07-19, 15:49
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Anledningen är nog att det finns så många fantastiskt fina stränder på Skiathos, det beror vad man jämför med, om Megali Amos legat på Alonissos skulle det vara Alonissos bästa strand. På flyget hem från Skiathos förra veckan berättade stolsgrannen att de hade bott på Megali Amos och de trivdes så bra att de skulle återvända nästa år.

Just det, det finns SÅÅ många fina stränder så det vore synd om man bara fastnade och fick se EN......
Första året (-98) vi var på Skiathos bodde vi vid Megali Ammos o var där alla dagar utom en.... nu efter 7 resor dit har vi provat runt och hittat flera favoriter... och vi har ändå bara provat en bråkdel av alla (ca 66) stränder.
//Camilla.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-07-20, 18:34
saskia saskia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Skiathos

Så det är inget fel på Megali Amos?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-07-21, 20:17
Melan Melan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: Skiathos

Det är inget fel på stranden! Men den är ganska liten och sanden är väl kanske inte den finaste men det ligger endel mysiga tavernor på vägen till stan från stranden! Den absolut bästa stranden är banana beach!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-07-22, 08:15
bakfotens avatar
bakfoten bakfoten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 25
Standard Sv: Skiathos

Vad kostar det att åka bussen?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-07-22, 08:52
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Skiathos

Nä nå´t "fel" på stranden är det inte.... bara synd om man missar dom andra.
Finns också flera tavernor på stranden... "Taverna Thessaloniki" är en jag kan rekommendera.
http://www.taverna-thessaloniki.com/

//Camilla.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-07-23, 13:21
karbjo karbjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Skiathos

Skiathos är en dröm för en badjävel. Bada och sola och äta gott på kvällen, ta det lugnt bara. Ta bussen, resan i sig är en upplevelse bara den Hållplatserna är numrerade så man lär sig snart vilken man ska av vid men stanna inte bara vid stranden där ni bor. Rekommenderar Banana beach både den med och utan slibbiga badkläder.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-07-24, 02:16
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Skiathos

Jag vet att bussen kostar 1.40 Euro mellan Skiathos Stad och Koukounaries. Koukounaries är ändhållplatsen, så där emellan kostar det absolut inte mer. Det är billigt anser jag. Smidigt också.
Hälsningar,
Jenny "Som längtar tillbaka till "Hotel Muses och Skiathos"
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT