Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Agistri

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-02-28, 19:26
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Boende Agistri

Hej!

Funderar på att bo ett par nätter på Agistri i mitten/slutet av juli. Har kollat i forumet och läst resebrev, men det mesta har ett par år på nacken.

Så jag tar tacksamt emot tips på bra och mysiga boenden på ön

Helena S
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-02-28, 20:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Boende Agistri

För några år sen, så bodde vi några nätter på Meltemi Studios i Megalochori. Helt ok boende med pool och havsutsikt. Inget att klaga på. Jo, möjligen att poolbaren var stängd vid vårt besök, men det gick bra ändå.



/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-02-28, 21:01
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Tack Netwolf Det såg riktigt trevligt ut när jag kikade på Booking. Tyvärr fanns det inte ledigt de datumen som jag hade tänkt mig, men jag ska skicka ett mail och kolla ändå

Hur länge stannade ni där?

Helena S
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-03-05, 19:06
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Boden
Inlägg: 31
Standard Sv: Boende Agistri

Hej.
Boulas hotell i Megalochori rekommenderas varmt!

http://www.boulashotel.gr/en

Mvh
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-03-06, 21:35
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Hej Danlae!

Tack för ditt svar Vad var det med Boulas som du tyckte var så bra? Jag har kikat på det och det ser fint ut, men att det kanske ligger lite "off"?

Är just nu inne på att boka Vasilaras eller Aktaion...

Helena S

Senast redigerad av Helena S den 2016-03-06 klockan 22:00.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-03-06, 23:49
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Boende Agistri

För många många år sedan bodde vi på Boulas men då fanns inte poolen.
Vi trivdes fint,hade hyrt cyklar och tog oss fram med dessa till olika stränder,backiga vägar,genom pinjeskogarna som doftade ljuvligt och bland annat till en strand som jag inte minns namnet på men som vi var tvungen gå runt udden eller nedför en brant,vi föredrog runt udden på lite slippriga stenar och kom till en klapperstenstrand där badkläder inte var nödvändiga,inte många personer där och när vi skulle gå därifrån fick vi "lots"av två unga män uppför branten som jag tyckte var lodrät och mycket hög,det gick mycket bra.
En trevlig ö,utsikten från vår balkong var mot Egina som på kvällen lyste så fint och dit vi tog båttaxin tur och retur några gånger.Detta måste ha varit alldeles i början av 2000-talet.
Monica😎
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-03-07, 00:14
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Hej Monika C!

Blev glad när jag läste ditt inlägg Intressant Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda)

Stannade ni länge på ön? Vi har tänkt oss tre nätter som förstagångsbesökare

Helena S - så nyfiken
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-03-07, 16:56
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Hej Monika C!

Blev glad när jag läste ditt inlägg Intressant Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda)
Ja när vi gick därifrån var vi påklädda alla fyra.....😘😘😘

Stannade ni länge på ön? Vi har tänkt oss tre nätter som förstagångsbesökare

Helena S - så nyfiken
Vi var där i 14 dagar,åkte på utflykt till fastlandet och till andra öar i närheten,träffade ett annat par som vi umgicks lite grann med,fika,lunch eller någon middag och det roliga var att vi 5 år senare sprang på varandra på Arlanda på väg till Lesbos en sista minuten en veckas resa så då blev det fler goda middagar tillsammans bland annat på Kvinnokoperatiivet i Petra.
Monica😎
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-03-07, 23:24
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Vilken tur att ni fick hjälp/lots (hoppas att de var någotsånär påklädda) Ja när vi gick därifrån var vi påklädda alla fyra.....😘😘😘


Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Vi var där i 14 dagar,åkte på utflykt till fastlandet och till andra öar i närheten,träffade ett annat par som vi umgicks lite grann med,fika,lunch eller någon middag och det roliga var att vi 5 år senare sprang på varandra på Arlanda på väg till Lesbos en sista minuten en veckas resa så då blev det fler goda middagar tillsammans bland annat på Kvinnokoperatiivet i Petra.
Monica😎
Tre dagar känns lite, men å andra sidan lagom för att testa en ny liten ö. Vilket roligt sammanträffande med det andra paret!

Helena S
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-03-08, 09:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Tre dagar känns lite, men å andra sidan lagom för att testa en ny liten ö.
Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-03-08, 12:11
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.
Kan bara hålla med! Hade bokat 14 dagar på ön för säkert 20 år sen, men besökte Egina och Aten ett antal gånger pga "lappsjuka".
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-03-08, 22:58
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Agistri är pyttelitet så efter tre dagar har ni sett och gjort allt, och gillar ni ön kan ni alltid åka tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Kan bara hålla med! Hade bokat 14 dagar på ön för säkert 20 år sen, men besökte Egina och Aten ett antal gånger pga "lappsjuka".
Ok, tack! Har förstått att ön är vääldigt liten Tror ändå det blir toppen där med tre nätter.

Helena S
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-03-09, 10:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Ok, tack! Har förstått att ön är vääldigt liten. Tror ändå det blir toppen där med tre nätter.
Vi var där två dagar och nätter och hann se allt på ön. Du kan läsa om det här. Självklart kan man stanna längre än så. Jag vet folk som bara åker till Agistri, och stannar länge. Det är en mycket trevlig ö.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-03-09, 14:33
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Boden
Inlägg: 31
Standard Sv: Boende Agistri

Boulas hade fina lägenheter och väldigt trevliga ägare. Du har en affär och ett bageri alldeles ovanför hotellet. finns även en taverna som heter sailors med väldigt god mat. Till Skala går det buss några gånger om dagen där det är en mycket fin sandstrand.

Mvh Daniel
Svara med citat
  #15  
Gammal 2016-03-13, 22:20
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Tack för era svar!

Är det någon som vet något om Aktaion, Dionysis eller Vasilaras?

Läste i en annan tråd att båtarna inte går som jag hade förväntat mig, så jag får se hur det blir.. Vill inte behöva åka till Pireus fram och tillbaka för varje ö..

Helena S
Svara med citat
  #16  
Gammal 2016-04-08, 08:41
Cattis66 Cattis66 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 28
Standard Sv: Boende Agistri

Hej!


Vad roligt att du vill prova Agistri, som är min absoluta favoritö alla kategorier. Vi åker nu till sommaren för fjärde gången till samma fantastiska hotell, nämligen Oasis Scala Beach, i mitt tycke öns trevligaste hotell. Hotellet drivs av två syskon som verkligen gör allt för att man ska trivas. Vi brukar sällan återvända till samma ställe två gånger av rädsla att det inte ska vara lika bra som förra gången. Här har det bara blivit bättre och bättre för varje år, så jag kan varmt rekommendera http://www.agistrihotels.com/oasis-scala-beach-hotel/


Jag har skrivit lite om Agistri på mitt försök till blogg http://www.paresandefot.se/, inläggen om Agistri hittar du enklast under Europa i min meny.

Du kommer att trivas på Agistri om du gillar lugn och ro och fantastiskt god mat.

Senast redigerad av Cattis66 den 2016-04-08 klockan 08:54.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2016-04-11, 07:38
Annagun Annagun är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Höganäs och Agistri
Inlägg: 14
Standard Sv: Boende Agistri

Aktaion ligger precis vid stranden i Skala, och verkar ganska bra. De jag träffat som bott där har varit nöjda. Väldigt blandade nationaliteter, det är kul. Trevlig och hjälpsam ägare och personal. Ligger precis intill Oasis, som rekommenderas i ett annat svar.
Vasilaris ligger nära till hamnen och stranden, lite upp i en backe. De ordnar grillkvällar varje fredag. Kan vara en hel del mygg om man har otur, bara. Vet inget om hur själva boendet är, tyvärr.
Dionysos ligger en bit utanför Skala, halvvägs till lilla byn Skliri, med fantastisk havsutsikt mot grannön Egina. Lugnt och stillsamt, kanske 10 minuters promenad in till Skala.

En liten uppdatering: Boulas hotell i Milos/Megalochori finns kvar, men de har stängt tavernan, sedan flera år.

Och visst är ön vääldigt liten - men naggande god Jag bor här nere 2 längre perioder varje år och tröttnar aldrig. Den hemtrevligaste ö jag varit på i grekiska övärlden .
Svara med citat
  #18  
Gammal 2016-04-11, 22:13
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Boende Agistri

Citat:
Ursprungligen postat av Cattis66 Visa inlägg
Du kommer att trivas på Agistri om du gillar lugn och ro och fantastiskt god mat.
Citat:
Ursprungligen postat av Annagun Visa inlägg
Och visst är ön vääldigt liten - men naggande god Jag bor här nere 2 längre perioder varje år och tröttnar aldrig. Den hemtrevligaste ö jag varit på i grekiska övärlden .
Tack för era svar. Det gör mig ännu mer nyfiken på ön. Tyvärr ser det i nuläget inte ut som att det blir Agistri i sommar Det beror på färjeförbindelserna. Hydra är målet denna sommar

Vem vet, det kan bli ändrade planer
Svara med citat
  #19  
Gammal 2016-04-15, 12:23
Hilda Hilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Västra Ämtervik, Värmland
Inlägg: 73
Standard Sv: Boende Agistri

Saronis hotell på Agistri är fantastiskt bra. Nära till allt och en underbar frukost samt värdinna.
Ser att du fått ändrade planer men kan ju vara ett tips till en annan resa.


Med vänlig hälsning Mia /
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT