Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-03, 20:15
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Hotell i Aten

Hej !
Jag måste i forumet få rekomendera hotell " Economy " i Aten !
(Googla:Economy Hotel.)

Bara ett par kvarter ner på Athinasgatan från Omonia. ( max 5 min )
(Man åker direkt från Pireus till Omonia)

Nyrenoverat , bra ljudisolerat, i ett ganska lugnt o tyst område.

Till ett bra pris ( 67euro/natt) övernattade vi där i Juni.

Till skillnad från många andra hotell i den prisklassen , hade dom en utomordentlig frukostbuffè !

Lägg därtill trevlig o hjälpsam personal.

Undertecknad har testat många hotell i Aten, men detta är i en klass för sig !

/ Tom som är mycket nöjd
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-03, 23:37
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotell i Aten

Tack för tipset Tom!

Jag åker ner om en vecka, så nu måste jag googla och se om jag kan boka detta hotell

Liselotte
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-05, 19:14
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotell i Aten

Lyckades få tag i ett rum! Dom hade inga lediga trippelrum, men dom sa att om det var ok för oss att bo lite trängre så kunde vi få dubblerum med extra säng. Jag tackade ja, för priset var 81 euro för tre pers ink frukost!! Så pass centralt och i juli...det betraktar jag som mycket bra pris (har hela tiden varit uppe i 120euro för motsvarande vid förfrågningar).

Så åter igen Tom, tack för tipset!

Liselotte
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-05, 19:37
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Så åter igen Tom, tack för tipset!

Liselotte
Jag lovar... du kommer att bli nöjd !
/ Tom .....som har bokat en trippel i september !
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-06, 08:12
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: GR72100 Agios Nikolaos
Inlägg: 250
Standard Sv: Hotell i Aten

Takk for tipset, jeg som bor på Kreta er ofte i Athen. Til nå har jeg ikke funnet noe bedre enn Attalos lenger ned i Athina gaten, 50 meter fra inngangen til metroen Monastiraki. Der betalte jeg 110 for dobbeltrom 8 juni og 65 i november. Det unike med Attalos er at de har en bar på takterassen hvor du ser direkte til Akropolis skal prøve å legge inn bilde iden. Jeg prøver Economy neste gang!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-06, 15:32
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: GR72100 Agios Nikolaos
Inlägg: 250
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av sven.kriti Visa inlägg
Takk for tipset, jeg som bor på Kreta er ofte i Athen. Til nå har jeg ikke funnet noe bedre enn Attalos lenger ned i Athina gaten, 50 meter fra inngangen til metroen Monastiraki. Der betalte jeg 110 for dobbeltrom 8 juni og 65 i november. Det unike med Attalos er at de har en bar på takterassen hvor du ser direkte til Akropolis skal prøve å legge inn bilde iden. Jeg prøver Economy neste gang!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-07-06, 17:21
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotell i Aten

Wow!! Vilken helt ljuvlig utsikt/terass!! Liselotte
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-07-06, 21:09
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell i Aten

Jeg synes også Hotel Economy" virker som et meget godt valg ifht pris, så takk for tipset
Men hvordan opplevde dere dette området, som er så nær Omonia, på kveldstid? Var det "trygt" og hyggelig?
Et annet spørsmål, det står at balkongene er små, er de store nok til at man kan sitte ute? - og vet du om det finnes balkong til alle rommene?

Kari
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-07-09, 09:35
Charlotte Charlotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 47
Standard Sv: Hotell i Aten

Hej!
Säger också, tack för tipset. Har nu bokat in oss en natt innan hemresa.
Var det svårt att hitta hotellet om man kommer med metron till Omonia?
Hälsningar
Lotta med avresa på lördag!!

Senast redigerad av Charlotte den 2008-07-09 klockan 09:36. Anledning: stavfel
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-07-11, 12:04
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 424
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Var det svårt att hitta hotellet om man kommer med metron till Omonia?
Nej, det er vældig enkelt af finde hotellet. Fra Omonia går du ned ad Athinas-gaden. Ca. 200 meter fremme ser du en stor plads på venstre side. På højre side har du rådhuset. Lige efter rådhuset på højre side er der en lille plads med en periptero (kiosk). Gå til højre ved kiosken. I bunden af pladsen på parallelgaden ligger "Economy".


Citat:
Men hvordan opplevde dere dette området, som er så nær Omonia, på kveldstid? Var det "trygt" og hyggelig?
Område kan ikke siges at være hyggeligt. Der ligger en sex-biograf på den lille plads foran hotellet, men jeg har aldrig følt mig utryg, og jeg har aldrig set kunderne fra biografen være ubehagelige overfor nogen.


Citat:
og vet du om det finnes balkong til alle rommene?

På balkonerne på øverste etage og på dem, der vender mod gården, kan du sidde ude. På de andre etager er der franske balkoner. Når balkondøren står åben, kan der være generende trafikstøj.


Citat:
Lägg därtill trevlig o hjälpsam personal.
Det har Tom ret i.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-07-11, 12:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell i Aten

Jag gillar inte omgivningarna i det här området men det kanske har blivit bättre sista åren. Här finns mycket prostitution och drogmissbruk vilket automatiskt leder till ökad kriminalitet i området. Även om hotellet säkert är bra skulle jag defintivt välja ett annat område. Finns mycket trevligare ställen att bo på i Aten. Med barn skulle jag defintivt inte vilja visats här på kvällstid.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-07-11, 12:43
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Hotell i Aten

Har glömt -eller kanske förträngt-namnet på det hotellet jag bodde på förra hösten.MEN det låg vid Omonia och som EvaL skriver så var det precis så jag upplevde det.Gick bara o åt på en gyros bar ett par m från hotellet o såg en uppsjö av protistuerade ,så jag tappade lusten att gå längre.Hotellet var enkelt men ok ,men omgivningar .Nä hudå!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-07-11, 13:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag gillar inte omgivningarna i det här området men det kanske har blivit bättre sista åren. Eva
Det är skillnad mellan Omonia och 200 meter ner på Athina-gatan. Vid Omonia skulle jag aldrig bo, men gärna där det här hotellet ligger.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-11, 14:06
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är skillnad mellan Omonia och 200 meter ner på Athina-gatan. Vid Omonia skulle jag aldrig bo, men gärna där det här hotellet ligger.
Helt enig - jeg ville heller a l d r i bodd tett ved Omonia, og tenkte at beliggenheten til dette hotellet kunne være Ok
Jeg har ikke gått så høyt opp i Athinasgaten på kveldtid, derfor spurte jeg om området - men når jeg får vite at det finnes en sexkino r e t t ved hotellet så er d e t et s t o r t minus

Det får bli Adonis, eller leiligheten vi leide i mai, ved neste Athenbesøk og tror jeg Kari
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-11, 14:25
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Finns mycket trevligare ställen att bo på i Aten.

Eva
Det var ju inte det saken gällde, utan en rekommendation från Tom, om ett kanon hotell, till bra pris.
Jag kommer defintivt att prova detta vid mitt nästa besök i Aten.

Torbjörn
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-11, 20:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Det var ju inte det saken gällde, utan en rekommendation från Tom, om ett kanon hotell, till bra pris.
Jag kommer defintivt att prova detta vid mitt nästa besök i Aten.

Torbjörn
Javisst men sen kom det följdfrågor om omgivningarna från andra skribenter så jag svarade med min personliga uppfattning vilket jag må få lov till.

Eva

P.S förövrigt säger väl grannen sexbiografen vad det är för område vi pratar om. Även om det är något bättre än direkt vid Omonia så räknas det av grekerna själva som ett dåligt område. Sen är det väl upp till alla att göra sina egna val.

Senast redigerad av Eva L den 2008-07-11 klockan 20:58. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-07-12, 00:13
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotell i Aten

Hoppla!! Så tråkigt det blev, men jag tror på Toms rekomendation och hoppas på att Janne har rätt, vad gäller gränsdragningar av olika områden (dessa kan ju vara lite flytande, själv bor jag på Hagagatan i Stockholm, en gata med ett KLART dåligt rykte. För mig helt obefogat, bor i början). Så jag hoppas på samma tur i Athen, har ju redan bokat in mig där! Men jag lovar att återkomma i frågan.

Hoppla, hoppla! Inte många timmar kvar förrens jag är där JIPPIII!

Liselotte
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-07-12, 00:26
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotell i Aten

En liten fråga, som jag hoppas på att någon kan svara snabbt på eftersom jag åker i morgon lördag!!

Kanske det är bättre om vi hoppar av vid tunnelbanan i Monastiraki i stället? Hotellet ligger ju mer eller mindre mitt emellan Omonia (närmre
1/3 del) och Monastiraki (2/3 delar längre), så slipper jag dra 12-årige sonen genom mindre bra kvarter?

Liselotte
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-07-12, 10:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hotell i Aten

Det tycker jag var ett BRA förslag, Liselotte. Nu har du kanske redan åkt, men då kan jag hoppas att du lyssnat på din egen intuition. Även om ni måste gå LITE längre upp på Athinas så tycker jag att det kan vara värt det. När man kommer upp på Omonia med son och bagage så kan det vara lite svårt att orientera sig och välga vilken av de många stora gator som är Athinas. Lite lättare då från Monastiraki, tycker jag.

Det jag hoppas på, det är att du passar på dina saker (pengar osv.). Med ett barn i sällskap så är du kanske "ett byte" - jag menar att "de" vet att du först och främst är uppmärksam på din son. Så var försiktiga! Tänk på att det var just på Omonia som Tom och hans vän blev av med kort och pengar (som han skrev i en annan tråd, tror det var Monicas tråd).

Lycka till och ha en skön semester!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-07-12, 10:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotell i Aten

Ni kan ju ta en taxi från tunnelbanan till hotellet om ni kommer sent och inte vill promenera. Visst kan ni få en fin vistelse ändå trots omgivningarna och som storstadsbor är ni säkert mer vana med lite av varje än vi som bor i mindre städer. Det jag själv tycker är trevligt när jag är i Aten är att kunna småflanera i trevliga omgivningar men ni vet ju åt vilket håll ni ska gå. Det är så beklämmande med det som sker och det är synd att sexindustrin verkar ha brett ut sig. Jag tycker att sexbiografer tillhör den sfären.

Det är ju också viktigt som du kanske sett i andra trådar att vara väldigt uppmärksam på de ficktjuvar som opererar på tunnelbanan samt i andra miljöer.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT