Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-07-15, 09:50
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 425
Standard Sv: Hotell i Aten

Som sagt har omtalte biograf aldrig givet anledning til ubehagelige oplevelser. Man skal faktisk være "heldig" for at se folk gå derind eller komme ud derfra. Man ser næsten heller ikke, at det er en biograf. Den er meget neutral.

Jeg har boet på Economy 6-7 gange og skal naturligvis bo der igen, næste gang, jeg er i Athen. Jeg har også boet på Attalos, men ser ingen grund til at betale de Euro mere, bare for at sove.

Personligt synes jeg, at reaktionerne her i indlægget har været alt for overdrevne. Selv føler jeg t.ex., at det er mere utrygt at færdes på pladsen ved Monastiraki.

Det bliver spændende at høre Liselottes vurdering, når hun er hjemme igen.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-07-15, 12:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell i Aten

Vi har 2 ggr sovit på hotel vid Omoniaplatsen och även mellan Omonia och Victoria, där vi f ö stannade en hel vecka. Områdena är slitna, det är människor från hela världen som bor där och det är gatuförsäljning mm . Säkert också prostitution , men det så vi inget av. Vi var ALDRIG rädda när vi gick från Omonia till hotellet eller från Victoria, men visst finns det trevligare ställen att bo på. För oss var det en prisfråga vid en veckas boende den gången. I år valde vi Adonis som är betydligt dyrare där vi givetvis trivdes mycket bättre både pga bättre rum och fantastiskt läge, men som sagt jag skulle inte vara rädd att prova Economy Hotel.

Lissi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-07-31, 01:19
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Hotell i Aten samt VARNING för ficktjuvar!!

Japp, då är vi hemma igen...snyft!
Fast vi har haft underbara veckor i Grekland så jag ska egentligen inte snyfta.

Jag kan berätta att hotell Economy är helt OK, då tar jag pris och läge i beaktande. Vårt rum var frächt, balkongen var liten med en ganska trist vy, helt ok frukost som ingick i priset (81 euro för dubbelrum med 1 extra säng, dvs 2 vuxna och ett barn). Eftersom vårt plan blev kraftigt försenat valde vi att ta taxi från flygplatsen till hotellet. Taxin körde in via bakgatorna till hotellet, hua, där vill inte jag råda någon att gå (helt öppen prostitution i STOR skala). Men när vi väl var framme på hotellet, så uppfattade vi inte att vi var i ett "dåligt" område. Det lilla stycket på Athinasgatan som leder ner till Monastiraki/Plaka var helt OK och vi kände oss aldrig oroliga.

Vi försökte boka samma hotell igen på hemresan, men då var det tyvärr fullt, så då bodde vi på hotell PAN i stället (mitropoleos gatan, nära Sindagma) oxå ett helt ok hotell. Vi fick betala 90 euro ink frukost. Där var rummet lite större men i gengäld mer slitet. Vi hade ingen balkong, men det finns rum som har det.

Jag vill samtidigt passa på att varna för ficktjuvar (vet att det finns en egen tråd för det, men hellre en tråd för mycket än en för litet).

Morgonen efter vår ankomst gick vi ner till Omonia för att ta tåget till Pireus. Hoppar på tåget och precis när dörrarna skall stängas hoppar 5-6 män in i vagnen och mer eller mindre omringar mig. Vagnen är förhållandevis tom, så varför ska dom stå så nära mig och knuffas? ALLA VARNINGSKLOCKOR RINGER! Snabb som en vessla flyttar jag handbagageryggan, som jag har löst hängande över axeln, till magen med en hand på, böjer mig ner och rullar resväskan (i mer eller mindre krypande läge) över deras fötter och bort till sonen vid sittplats. Då flyttar dom fräckisarna raskt intresse och närhet till maken i stället. Men han har redan förstått varför jag flytt, så han har blicken riktad mot sin byxficka och när han sedan ser en hand som fingrerfärdigt försöker ta innehållet ryter han av full kraft. Många skällsord utbyttes och situationen var riktigt hotfull. Vid nästa station gick dom av (eller bytte till en annan vagn). Vi blev inte av med något, men sonen blev livrädd för att åka tunnelbana i Aten . Liselotte
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-05-02, 07:59
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Det får bli Adonis, eller leiligheten vi leide i mai, ved neste Athenbesøk og tror jeg Kari
- men det b l e Hotel Economy likevel, og vi var godt fornøyd med valget - tusen takk for tipset, Tom

Kari
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-09-30, 18:08
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
- men det b l e Hotel Economy likevel, og vi var godt fornøyd med valget - tusen takk for tipset, Tom

Kari
....om 14 dager er vi der igjen, to netter denne gangen

Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-11-07, 11:57
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Hotell i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
Hej !
Jag måste i forumet få rekomendera hotell " Economy " i Aten !
(Googla:Economy Hotel.)

Bara ett par kvarter ner på Athinasgatan från Omonia. ( max 5 min )
(Man åker direkt från Pireus till Omonia)

Nyrenoverat , bra ljudisolerat, i ett ganska lugnt o tyst område.

Till ett bra pris ( 67euro/natt) övernattade vi där i Juni.

Till skillnad från många andra hotell i den prisklassen , hade dom en utomordentlig frukostbuffè !

Lägg därtill trevlig o hjälpsam personal.

Undertecknad har testat många hotell i Aten, men detta är i en klass för sig !

/ Tom som är mycket nöjd
Tack för tipset på hotell. Bra att ha lite fler hotell att kolla upp.

Jag planerar själv att åka till Aten för en cityweekend i april nästa år och letandet efter bra men billigt är just nu på tapeten. Har också blivit tipsad (av en annan kalimerare) om hotell Best Western Museum. En chansning, men frågar ändå... Har du bott på det också? Om ja, hur är det hotellet, omgivningar, frukostbuffé etc?


Hälsningar Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT